Google

מדינת ישראל - גואד גאבי גאבר

פסקי דין על גואד גאבי גאבר

36752-10/10 מת     31/10/2010




מת 36752-10/10 מדינת ישראל נ' גואד גאבי גאבר








בית משפט השלום בכפר סבא



מ"ת 36752-10-10 מדינת ישראל
נ' גאבר(עציר)






בפני

כב' השופטת
רחל קרלינסקי


המבקשת

מדינת ישראל


נגד


המשיב

גואד גאבי גאבר
(עציר)


החלטה

1.
בפני
בקשה להארכת מעצרו של המשיב עד תום ההליכים כנגדו.

כתב האישום מייחס למשיב עבירה של סחר בסם מסוכן בצוותא.
ב"כ המשיב חלק על קיומן של ראיות לכאורה, ולטענתו יש להורות על שחרורו של המשיב לאלתר, ואף ללא תנאים.

2.
עפ"י עובדות כתב האישום ביום 22.12.09 הגיע סוכן משטרתי סמוי שהופעל במסגרת פעילות משטרתית יזומה לבית קפה הידוע בשם "קלאץ'" בטייבה. לאחר שירד מרכבו לכיוון בית הקפה, פנה לאדם בשם עלא ג'ומעה, וביקש לרכוש מנת סם. הסוכן הוזמן פנימה ולאחר שנכנס לבית הקפה פנה אליו אדם בשם אמיר ג'אבר ושאל אותו למבוקשו. לאחר שהסוכן ביקש לדעת את המחיר המבוקש אמר לאותו אמיר כי הוא צריך לפצותו בגין עסקה קודמת, אמיר הצביע על המשיב כבעלים של בית הקפה והיפנה אותו אליו. בהמשך לכך התקיימה שיחה בין הסוכן למשיב שבמסגרתה ביקש הראשון הנחה במחיר, ולאחר היוועצות בין עלא והמשיב פנה האחרון לסוכן והבהיר כי המחיר נותר על כנו. המשך מימוש וביצוע העסקה נעשה ע"י האחרים.

3.
ב"כ המבקשת טוענת לקיומן של ראיות לכאורה ומסתמכת בטענתה על חומר הראיות הכולל את הודעות הסוכן, דו"חות הפעולה שערך, דו"חות הפעולה של שוטרים המתעדים את ההכנה לביצוע העסקאות ואת העסקאות עצמן, סרטי וידאו של מהלך העסקאות, וחוות דעת של מז"פ המאשרת כי הסם שנתפס הוא סם מסוכן.
בנוסף, הפנתה לגרסאות האחרים המעורבים בפרשה, ולעובדה כי המשיב שתק בחקירתו וההסבר שנתן לשיחה המצולמת היה כי בעבר היה בעליו של בית הקפה ועל כן השיב לשאלה שהופנתה אליו בעניין משקאות.

4.
לטענת ב"כ המשיב, בניגוד למפורט בכתב האישום עולה ממסכת הראיות לרבות הצילום שתועד, כי מדובר בטעות בזיהוי ולמעשה אין כל ראייה על ניהול דו שיח כמפורט בכתב האישום בין המשיב לסוכן.

5.
עפ"י הודעת הסוכן מיום 22.12.09 (שעה 19:00) הגיע לבית הקפה הסמוך לתחנת דלק בכביש 444 שם קנה חשיש בעסקה קודמת.
בחוץ ישבו ארבעה אנשים מסביב למדורה. הוא עצר את הרכב וירד לכיוונם. הוא זיהה שניים מתוך אלה שעימם ביצע עסקת סמים קודמת, ניגש לאחד מהם בשם עומר, שאל לשלומו וביקש לרכוש "פיתה" (הכוונה לפלטת חשיש), עומר הזמינו לתוך בית הקפה, שם קרא להאני. האחרון הסביר לו מהו המחיר הנדרש בסך 1,200 ₪, ואז ביקש הסוכן פיצוי בגין העסקה הקודמת. או אז הצביע האני על בחור שעמד בחוץ לבוש ג'ינס חלק עליו ארוך כהה, שמן, גובה בינוני, שיער קצר מקורזל, שאותו תיאר כבעל הבית. הסוכן מתאר את המפגש כך:

"אני פניתי לבחור שהאני הצביע עליו ואמר שהוא בעל הבית ואמרתי לו שיעשה מחיר כלומר שיוריד במחיר של פלטת החשיש. הבחור שאל מאיפה אני? ואני עניתי מנתניה במקור מהצפון."
הוא שאל אותי אם אני עילאווי (אינני יודע את פירוש המילה) והאני ענה לו.... הבחור שנראה כבן 40+ ענה לי: "אללה מעאק" כלומר אתה יכול ללכת". עומר הגיע, לקח את הבחור הצידה ודיבר איתו בצד. הבחור חזר ביחד עם עומר ואמר לי: זה המחיר והתכוון ל-1,200 ₪."

בהודעת הסוכן מיום 5.1.10 (שעה 16:50) מתואר אירוע נוסף שבו התבצעה עסקת סמים לאחר שהסוכן נתבקש להגיע לבית הקפה הנ"ל הידוע בשם הקלאץ'. הסוכן תאר את הדמויות איתם נפגש במקום ושאת חלקם זיהה מהעסקה הקודמת. כך נקב בשמותיהם של עומר והאני ותאר שניים נוספים שהגיעו ברכב טויוטה למקום. מביניהם זיהה אחד בשמו (אבו איסמעיל), וכן את השני זיהה כמי "שהיה בפעם האחרונה שקניתי סמים בקלאץ''ושהאניאמר לי: "זה הבעלים דבר איתו על המחיר". בהמשך ציין, כי הבחור הנ"ל ירד מהרכב יחד עם אבו איסמעיל, האחרון נכנס לבית הקפה ואילו הבחור הנ"ל נותר בחוץ כשהוא לבוש בקפוצ'ון אותו חבש על ראשו.









מת בית משפט שלום 36752-10/10 מדינת ישראל נ' גואד גאבי גאבר (פורסם ב-ֽ 31/10/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים