Google

אורון חדי - שי ארז

פסקי דין על אורון חדי | פסקי דין על שי ארז

7597/09 דמש     04/11/2010




דמש 7597/09 אורון חדי נ' שי ארז








בית דין אזורי לעבודה בתל אביב - יפו



דמ"ש 7597-09 אורון חדי
עו"ד נ' שי ארז
עו"ד






בפני

כב' השופטת
ורדה סאמט


התובע

אורון חדי
עו"ד


נגד


הנתבע

שי ארז
עו"ד



פ ס ק
- ד י ן
1.
התובע עותר לתשלום פיצויי פיטורים, פיצויי הלנת פיצויי פיטורים, פדיון חופשה, הפרשים בגין הפקדות לפנסיית חובה ופיצוי בגין התנהלות בחוסר תום לב והפרת חובה חקוקה.
2.
בכתב ההגנה נטען כי אינו זכאי לפיצויי פיטורין על פי דין בנסיבות הפסקת עבודתו; במועד סיום ההתמחות של התובע הסכים הנתבע לפנים משורת הדין להעניק לו מענק מותנה בשיעור שכר חודש וחצי, כאשר מועד תשלום המענק הותנה בקיום היכולת הכלכלית של הנתבע; בשל קשיים כלכליים אליהם נקלע הנתבע נבצר ממנו מלשלם לתובע את המענק בהתאם להסכם המתנה שנכרת בין הצדדים; התנהגותו של התובע עם הגשת התביעה הביאה לביטול הסכם המתנה ואין הוא זכאי למענק שמותנה עליו הוסכם; התובע ניצל את מלוא ימי החופשה המגיעים לו על פי דין; לתובע נערכה פוליסה לביטוח פנסיוני והועברו כספים לפוליסה על פי דין כאשר המחלקת בין הצדדים לעניין זה הינה לכל היותר בהתייחס לסך של 440 ₪ בלבד; לפנים משורת הדין ומבלי להודות בדבר מוכן הנתבע לשלם לתובע את הסכום הנתבע ברכיב זה כהשלמת הפרשות פנסיוניות.
דיון והכרעה
3.
התובע, עו"ד במקצועו, עבד במשרדו של הנתבע, אף הוא עו"ד, החל מיום 14/8/06 עד ליום 11/2/09. תחילה שימש התובע כטרום מתמחה והחל מיום 9/2/08 שימש כמתמחה במשרדו של הנתבע.
4.
בחודש 6/09, לאחר שהתובע עבר את בחינות הלשכה וקיבל רישיון לעריכת דין, התנהל משא ומתן בין הצדדים לגבי המשך עבודתו של התובע כעו"ד במשרדו של הנתבע, ובתוך כך הוחלפו בין הצדדים טיוטות של חוזה העסקה.

המשא ומתן לא עלה יפה ובספו של דבר לא נכרת הסכם עבודה בין הצדדים, והתובע לא הועסק על ידי הנתבע כעו"ד במשרדו.
לשאלת זכאות התובע לפיצויי פיטורין
5.
התובע מחלק את תקופת עבודתו לשתי תקופות שונות, בנוגע לזכאותו לתשלום פיצויי פיטורין.

לגבי תקופת טרום ההתמחות טוען התובע כי הינו זכאי לפיצויי פיטורין בגין תקופה זו על פי חוק, מאחר ולמעשה מדובר בחוזה העסקה לתקופה קצובה (עד לתחילת ההתמחות). בנוסף טוען התובע כי עם במועד סיום ההתמחות הוסכם בין הצדדים כי ישלם הנתבע פיצויי פיטורים בגין תקופת טרום ההתמחות ב- 3 תשלומים בהתחשב במצבו הכלכלי.

לגבי תקופת ההתמחות מאשר התובע כי אין הוא זכאי לפיצויי פיטורין בגין תקופה זו על פי דין, נוכח הוראות חוק לשכת עורכי הדין, תשכ"א – 1961, אולם לטענתו הוא זכאי לפיצויי פיטורין מכח התחייבות חוזית של הנתבע, נוכח הסכמת הצדדים כי לאחר שהתובע יועסק על ידי הנתבע כעו"ד במשרדו ובמועד הפסקת עבודתו, ללא קשר לסיבת הפסקת העבודה, ישלם לו הנתבע פיצויי פיטורין בגין כל תקופת ההעסקה, לרבות תקופת ההתמחות. לטענת התובע – כריתת חוזה העסקה בין הצדדים לאחר שהתובע קיבל רשיון לעריכת דין, סוכלה בסופו של דבר על ידי הנתבע ולפיכך חלה עליו החובה לשלם פיצויי פיטורים בגין תקופת ההתמחות.
6.


צו הרחבה לביטוח פנסיוני
















דמש בית דין אזורי לעבודה 7597/09 אורון חדי נ' שי ארז (פורסם ב-ֽ 04/11/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים