Google

עימאד אלדין מחמד דאוד - חיים אלגרסי, הילה מעיין (אלגרסי), אריק אלגרסי ואח'

פסקי דין על עימאד אלדין מחמד דאוד | פסקי דין על חיים אלגרסי | פסקי דין על הילה מעיין (אלגרסי) | פסקי דין על אריק אלגרסי ואח' |

49003-05/10 א     09/11/2010




א 49003-05/10 עימאד אלדין מחמד דאוד נ' חיים אלגרסי, הילה מעיין (אלגרסי), אריק אלגרסי ואח'








בית משפט השלום בירושלים



ת"א 49003-05-10 מחמד דאוד נ' אלגרסי ואח'





מספר בקשה:2

לפני
כב' השופטת
תמר בר-אשר צבן


התובע/המבקש

עימאד אלדין מחמד דאוד


נגד

הנתבעים/המשיבים
1. חיים אלגרסי
2. הילה מעיין (אלגרסי)
3. אריק אלגרסי
4. רם אלגרסי


באת-כוח התובע:
עו"ד רויטל לוברבוים
בא-כוח הנתבעים:
עו"ד דורון קמיר

החלטה

התובע מבקש לפצל את סעדיו ואילו הנתבעים מתנגדים לכך מהנימוק שאין מדובר בפיצול סעדים, אלא בפיצול סעד אחד של פיצוי כספי, שאותו לא ניתן לפצל. מכאן ההחלטה בבקשה.

2.
בתביעתו, עותר התובע לפיצוי כספי בשל כך שלטענתו בנכס שנרכש על-ידו מהנתבעים נתגלו ליקויים שגורמים לרטיבות, וכן נתגלו חריגות בניה רבות. בעניין חריגות הבניה – הרלוונטיות לבקשה זו – טוען התובע, שהנתבעים הצהירו במפורש כי אין בנכס כל חריגת בניה.

על יסוד כך, העמיד התובע את הפיצוי בגין חריגות הבניה שנתגלו על סך של 150,000 ₪, שזה הסכום הדרוש, לטענת התובע, לצורך נקיטה בפעולות אשר יאפשרו קבלת היתר בניה בדיעבד לחריגות הבניה. בכלל זה ההוצאות הדרושות לשם הגשת בקשה לאישורה של תוכנית בניין (תב"ע), שתאפשר קבלת היתר בניה מתאים, כמתואר בחוות-דעת המהנדס התומכת בכתב התביעה.

יחד עם זאת, מוסיף התובע וטוען, כי לא ניתן לדעת היום אם יינתן היתר בניה בדיעבד לכל חריגות הבניה, ויכול שבתום ההליך התכנוני שבכוונתו ליזום, אמנם לא יינתן היתר בניה. בנסיבות אלו, יבקש התובע לתבוע מהנתבעים פיצוי בערכו של ההפרש בין הסכום ששילם בתמורה לרכישת הנכס, לבין שוויו של הנכס שבו חריגות בניה בניגוד להיתר הבניה, כפי שייקבע על-ידי שמאי.

מטעם זה מבקש התובע שבית המשפט יתיר לו לפצל את סעדיו, כך שבעתיד, אם לא יינתן לו היתר בניה, יהיה רשאי לתבוע כל סעד בגין כל נזק אשר ייגרם לו כתוצאה מהנסיבות אשר טרם התגבשו. לשון אחר, היום מבקש התובע פיצוי אשר יכסה את הליכי התכנון. היה ויימצא כי הוצאו הוצאות כספיות לצורך הליכי תכנון אשר לא הניבו היתר בניה, כי אז יבקש לשוב ולתבוע את הנתבעים כדי שיפצו אותו בשל כך שערכו של הנכס, שבו חריגות בניה, נמוך מהסכום ששילם תמורתו.


.

גולדין







א בית משפט שלום 49003-05/10 עימאד אלדין מחמד דאוד נ' חיים אלגרסי, הילה מעיין (אלגרסי), אריק אלגרסי ואח' (פורסם ב-ֽ 09/11/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים