Google

רונן זלצבורג, מרינה זלצבורג, מיכאל זלצבורג - קופת חולים לאומית, ביה"ח איכילוב מרכז רפואי סוראסקי, ביה"ח הקריה ואח'

פסקי דין על רונן זלצבורג | פסקי דין על מרינה זלצבורג | פסקי דין על מיכאל זלצבורג | פסקי דין על קופת חולים לאומית | פסקי דין על ביה"ח איכילוב מרכז רפואי סוראסקי | פסקי דין על ביה"ח הקריה ואח' |

3203/04 א     17/11/2010




א 3203/04 רונן זלצבורג, מרינה זלצבורג, מיכאל זלצבורג נ' קופת חולים לאומית, ביה"ח איכילוב מרכז רפואי סוראסקי, ביה"ח הקריה ואח'








בית המשפט המחוזי בבאר שבע



ת"א 3203-04 זלצבורג ואח'
נ' קופת חולים לאומית
ואח'






בפני

כב' השופטת
נחמה נצר


תובעים

1
.
רונן זלצבורג

2
.
מרינה זלצבורג

3
.
מיכאל זלצבורג


נגד


נתבעים

1.קופת חולים לאומית
2.ביה"ח איכילוב מרכז רפואי סוראסקי
3.ביה"ח הקריה
4.מדינת ישראל



החלטה


כזכור, אישר בית משפט הסכם פשרה שהושג בין הצדדים באשר לשיעור הפיצויים להם זכאי התובע, הקטין, מאת הנתבעים השונים.

בעקבות אישור ההסכם, עתרו הוריו לקבלת אישורו של בית המשפט בסוגיות שונות הנוגעות לקטין, לרבות, לעניין אופן השקעת הכספים שנפסקו לזכותו.

במסגרת החלטת ביניים, הוריתי לאפוטרופוס הכללי ליתן את התייחסותו למבוקש ולו בשים לב לקטינותו של התובע הזכאי לפיצויים.

ככלל, ביקש האפוטרופוס הכללי להימנע מנקיטת עמדה ביחס לאופן השקעת הכספים, כמו גם בסוגיות נלוות, למעט, התייחסותו לכך, שראוי כי תוצג שמאות מקרקעין לגבי הנכס שמבוקש לרוכשו על מנת להתאימו לצרכיו המיוחדים של הקטין, לצד הצגת נסח מקרקעין.

בהמשך לכך, הוגש תצהיר משלים של אימו של הקטין, א ליו צורפה שמאות מקרקעין, נסח מלשכת הרישום, לצד הצעות מחיר ביחס לשינויים ותיקונים הכרחיים בנכס הנרכש.

ראוי לציין בהקשר זה, כי עת נדרשתי לראשונה לבקשת הורי הקטין נדונה אפשרות לרכישת נכס מקרקעין אחר מזה המבוקש כעת.

מתברר כי אותו נכס נמכר לאחר והואיל והנכס המשמש כיום למגורי הקטין ובני
משפחתו, אינו הולם עוד את צרכיו של הקטין, עתרו הוריו להתיר רכישת נכס אחר, כאשר בקשתם היא, כי בית המשפט יתיר להם לעשות שימוש בכספי הקטין, כדי לממן הפער שבין שווי דירתם שתימכר לבין נכס המקרקעין שיירכש תחתיו. עוד ביקשו הוריו להתיר שימוש בכספים לצורך עריכת שינויים , תיקונים ושיפוצים בנכס הנרכש לנוכח מצבו כיום, ואף בשים לב לצורך לערוך בו התאמות ההולמות את צרכיו המיוחדים של הקטין.

לצד סוגיית הממדור,עתרו הוריו של הקטין לפסוק להם סכום של 160,000 ₪ כהחזר הוצאות וכן כי תותר הוצאה נוספת של 160,000 ₪ לצורך רכישת רכב ההולם את מוגבלויותיו וצרכיו המיוחדים של הקטין.







א בית משפט מחוזי 3203/04 רונן זלצבורג, מרינה זלצבורג, מיכאל זלצבורג נ' קופת חולים לאומית, ביה"ח איכילוב מרכז רפואי סוראסקי, ביה"ח הקריה ואח' (פורסם ב-ֽ 17/11/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים