Google

יקותיאל יהודה עליאש - משטרת ישראל

פסקי דין על יקותיאל יהודה עליאש | פסקי דין על משטרת ישראל

27341-11/10 עמי     16/11/2010




עמי 27341-11/10 יקותיאל יהודה עליאש נ' משטרת ישראל





לפני כב' השופטת זהבה בוסתן
העורר
יקותיאל יהודה עליאש
(עציר)

נגד

המשיבה
משטרת ישראל
<#2#>
נוכחים:
ב"כ העורר - עו"ד גיורא אדרת

ב"כ המשיבה – רפ"ק דני יופה

העורר הובא על ידי שב"ס

החלטה

העורר נעצר ביום 8/11/10, וביום 9/11/10 התבקשה הארכת מעצרו בפעם הראשונה, בחשד לביצוע עבירות של לקיחת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר בנסיבות מחמירות.
עפ"י הנאמר בבקשה שהוגשה לביהמ"ש, משמש העורר כמנהל מחוז ירושלים בקופ"ח מאוחדת (להלן: "קופת החולים") ובין השנים 1998-2008, הרלבנטיות לחקירה שנפתחה, שימש כמנהל אגף שיווק ופרסום בקופת החולים. נטען, כי במסגרת תפקידו חלש העורר על תקציבים של עשרות מליוני ₪ וחתם מטעם קופ"ח על הסכמים עם חברות שיווק ופרסום לצורך מתן שירותים לקופת החולים. נטען, כי העורר חתם, בין היתר, על הסכמים עם חברות שיווק ופרסום בהן כיהנו בתפקידים בכירים שני גיסיו ובת זוגו לחיים וכן מקורבים אחרים.
במהלך שנות כהונתו אישר העורר העברת עשרות מליוני ₪ לחברות אלה וזאת ללא קיום מכרזים ומבלי שדיווח לגורמים מוסמכים בקופת חולים על קשריו המשפחתיים והחבריים באותן חברות.
החשד הוא כי חלק ארי מהסכומים הועברו במרמה מבלי שניתן שירות בתמורה לכסף ואף העורר עצמו גרף לכיסו חלק מהסכומים.
היחידה החוקרת, יאח"א, ביקשה להאריך את מעצרו של העורר ב- 10 ימים ובהסכמת הצדדים, הוארך מעצרו עד יום 14/11/10. ב"כ המשיבה אישר הסכמה זו בסייג לפיו תוכל המשיבה לטעון להארכת מעצרו של העורר במידה ותהיינה התפתחויות בחקירה.
ביום 14/11/10 הוגשה בקשה נוספת להארכת מעצרו של העורר ב- 8 ימים.
בבקשה יוחסו לעורר, בנוסף לחשדות בעבירות שיוחסו לו בבקשה הראשונה, גם חשד לביצוע עבירות של גניבה ממעביד ורישום כוזב במסמכי תאגיד .
עילות המעצר שפורטו בבקשה הן – החשש לשיבוש הליכי חקירה או להשפעה על עדים או לפגיעה בראיות בדרך אחרת וקיומם של נימוקים מיוחדים לצורך לנקוט הליכי חקירה שלא ניתן לקיימם אלא כשהחשוד נתון במעצר.
בית משפט קמא (כב' השופטת נחמן) הורה על הארכת מעצרו של העורר עד יום 18/11/10, תוך שציין, כי לאחר שעיין בנספחים הסודיים שהוצגו בפני
ו ושמע את הצדדים, הוברר לו כי החקירה נמצאת בעיצומה והתרשם כי נדרשות מספר רב של פעולות להשלמתה. עוד ציין ביהמ"ש, כי נחה דעתו שקיים חשד סביר שהחשודים מעורבים בעבירות המיוחסות להם וכי ראוי ונכון לאפשר את מיצוי החקירה ולנוכח פעולות החקירה הנדרשות, כפי שפורטו במסמכים שהוצגו בפני
ו, שוכנע כי יש לאפשר את המשך החקירה כשהחשודים נתונים במעצר לנוכח קיומו של יסוד סביר לחשד ששחרורם עלול להביא לשיבוש הליכים.
על החלטה זו הוגש ערר שבפני
.
בערר ובטיעון בפני
טען ב"כ העורר, כי עסקינן בפרשה שנחקרה על ידי יאח"א באופן סמוי במשך כשנה;







עמי בית משפט מחוזי 27341-11/10 יקותיאל יהודה עליאש נ' משטרת ישראל (פורסם ב-ֽ 16/11/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים