Google

מדינת ישראל - עלי מסאלחה, מחמד ואסל

פסקי דין על עלי מסאלחה | פסקי דין על מחמד ואסל |

8713/10 בשפ     02/12/2010




בשפ 8713/10 מדינת ישראל נ' עלי מסאלחה, מחמד ואסל




החלטה בתיק בש"פ 8713/10



בבית המשפט העליון


בש"פ 8713/10



בפני
:

כבוד השופטת ע' ארבל


המבקשת:
מדינת ישראל



נ


ג


ד



המשיבים:

1. עלי מסאלחה



2. מחמד ואסל


בקשה (שישית) להארכת מעצר לפי סעיף 62 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – מעצרים), התשנ"ו - 1996

בשם המבקשת:
עו"ד י' חמודות
בשם המשיב 1:
עו"ד ג' קוסטה
בשם המשיב 2:
עו"ד ל' בר-זהר

החלטה


בקשה להאריך את מעצרם של המשיבים זו הפעם השישית לפי סעיף 62 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – מעצרים), תשנ"ו – 1996.

1.
המשיבים ונאשם נוסף עומדים לדין באשמת ביצוע עבירות של שוד מזוין, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, הצתה וקשירת קשר לביצוע פשע. משיב 1 והאחר מואשמים גם בעבירה של גניבת רכב. בכתב האישום נטען כי המשיב 1, עלי סעיד (להלן:
עלי
), חסן עבד אלהדי (להלן:
חסן
) ורמי יאסין (להלן:
רמי
) קשרו קשר לשדוד את המתלונן שהינו חלפן כספים. סוכם כי רמי וחסן, כמי שגרים בסמיכות למתלונן, ימסרו למשיב 1 מידע אודות מיקום ביתו של המתלונן ושעות יציאתו לעבודה וכן יערכו תצפית בעת ביצוע השוד כדי להתריע מפני הגעת המשטרה. המשיב 1 ועלי אמורים היו לשדוד מהמתלונן שקית ובה שטרות כסף. המשיב 1 ועלי פנו, כך נטען, למשיב 2 וביקשו ממנו שיהיה שותף לשוד בכך שיסיע אותם לבית המתלונן לצורך ביצוע השוד וימלטם מהמקום ברכב מייד לאחר מכן. המשיב 2 נעתר. בהמשך גנבו המשיב 1 ועלי רכב (להלן:
הרכב הגנוב
) במטרה שישמש אותם בביצוע השוד. יום למחרת גניבת הרכב נפגשו המשיבים, עלי, חסן ורמי. ממקום המפגש יצאו חסן ורמי ברכבו של חסן לבצע תצפית על בית המתלונן ובהמשך מסרו למשיבים ולעלי מצית וקיבלו מהם מכשיר מירס לצורך ביצוע תצפית והתרעה בעת ביצוע השוד. המשיבים ועלי נסעו ברכב הגנוב אל בית המתלונן, בעוד שחסן ורמי נסעו למקום ממנו יבצעו את תצפית האבטחה על השוד. כאשר יצא המתלונן מרכבו אל עבר רכב שחנה מחוץ לבית, ובידו שקית אשר הכילה שטרות בסך של כ- 80,000 ₪, כרטיסי אשראי, צ'קים של לקוחות ומסמכים שונים, חסמו המשיבים ועלי את רכבו של המתלונן עם הרכב הגנוב ושדדו אותו כשהם רעולי פנים ומאיימים עליו באקדח טעון. המתלונן נאבק והמשיבים ועלי תקפוהו בכך שהיכוהו באמצעות האקדח, ירו באוויר ולאחר מכן בכתפו של העורר בכדי לגבור עליו, הכל בצוותא חדא. בהמשך נמלטו המשיבים ועלי עם הרכב הגנוב כשהשקית ברשותם, הציתו את הרכב הגנוב ונמלטו ברכב המילוט. יום לאחר השוד הגיעו חסן ורמי לבית משיב 1, שם נכח גם משיב 2, וקיבלו ממנו את חלקם בכספי השוד.

במהלך השוד נגרם למתלונן פצע ירי בכתף שמאל, שבר מרוסק בסקפולה שמאלית מלווה בהמטומה ברקמות הרכב, שברים מרוסקים בשלוש צלעות ושבר בצלע נוספת. הוא נזקק לניתוח בו נמצאו רסיסים מתכתיים בבית החזה וקליע תת-עורי בדופן האחורי של בית החזה ונזקק לאשפוז של כשבוע, עד שחרורו כשהקליע עודנו בגופו.

2. &nbbsp


;

מדינת ישראל
;

מדינת ישראל






בשפ בית המשפט העליון 8713/10 מדינת ישראל נ' עלי מסאלחה, מחמד ואסל (פורסם ב-ֽ 02/12/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים