Google

מדינת ישראל - איציק חיים שלמה

פסקי דין על איציק חיים שלמה

29925/01 ת     01/01/2002




ת 29925/01 מדינת ישראל נ' איציק חיים שלמה




1
בתי המשפט

ת 029925/01
בית משפט לתעבורה ת"א - יפו
01/01/2002
תאריך:
כב' השופט מאיר דרורי

בפני
:
המאשימה
מדינת ישראל

בעניין:

נ ג ד

הנאשם
איציק חיים שלמה

הכרעת דין

הנאשם מואשם בכך כי לא איפשר להולכת רגל לסיים את חציית מעבר החצייה בבטחה, בכך עבר על הוראות תקנה 67(א) לתקנות התעבורה, תשכ"א - 1961.

המחלוקת בין הצדדים היא כדלקמן:

לטענת השוטרת, עדת התביעה הולכת הרגל חצתה משמאל לימין כיוון נסיעת רכב הנאשם, נאלצה לעמוד באמצע המעבר, כאשר חצתה את מעבר החצייה בסמוך לקניון עזריאלי.

לטענת הנאשם, הנאשם עצר בסמוך למעבר החציה כדי להוריד את אשתו אשר ישבה מאחוריו על הקטנוע והחל בנסיעה רק לאחר שכל הולכי הרגל סיימו לחצות את הכביש.

כדי לחזק את גירסתו הביא הנאשם את העד טג'ר בן ציון. למותר לציין כי עדותו של עד זה הזיקה לנאשם יותר מאשר הועילה, כפי שיפורט להלן.
הנני מקבל את גירסת השוטרת על אופן התרחשות הדברים, מהנימוקים הבאים.

(1) השוטרת רשמה דו"ח מפורט המתאר את ביצוע העבירה על ידי הנאשם. את מקום ביצוע העבירה על ידי הנאשם. את מקום עמידתה, את העובדה כי הולכת הרגל נאלצה לעצור באמצע חציית המעבר, עקב נסיעת הנאשם.

(2) הנאשם טען בעדותו כי נסע עם אשתו וכי עצר במקום בסמוך למעבר החצייה בין השאר כדי להוריד את אשתו, ברם, הנאשם לא טרח כלל לזמן את אשתו להעיד, על מנת לחזק את גירסתו.

(3) עד ההגנה שהביא הנאשם, למעשה אינו מחזק את גירסת הנאשם, ומוסר גירסה שונה לחלוטין. בשלב הראשון העד מתייחס בכלל למעבר החצייה בדרך פתח תקוה, ולא למעבר החצייה ברח' גבעת התחמושת. כמו"כ לא טען כלל כי הנאשם עצר לפני מעבר חצייה, אלא טען כי לא היו הולכי רגל במעבר. בשלב ראשון הציג את עצמו כאדם נטרלי, שסתם החליט לעזור לאזרח שהמשטרה התנכלה לו ללא סיבה. דא עקא, לאחר חקירה קצרה העד הודה כי הוא עובד עם הנאשם בעיריה, ועל כן בא להעיד בבית המשפט.

(4) לאור ההבדלים הרבים בין גירסת הנאשם לגירסת עד ההגנה, אין בית המשפט יודע מה היא גירסת ההגנה, האם גירסת הנאשם, או גירסת עד ההגנה. לפיכך, איני נותן אימון בגירסת ההגנה ומקבל את גירסת השוטרת.

לאור האמור לעיל, לאחר שהזהרתי את עצמי כי הנני עושה זאת על סמך עדות
יחידה, הנני מרשיע את הנאשם בעבירה המיוחסת לו בכתב האישום.

זכות ערעור כחוק.
ניתנה והודעה היום יז' בטבת, תשס"ב (1.1.02), במעמד התובעת.
מאיר דרורי
- שופט








ת בית משפט לתעבורה 29925/01 מדינת ישראל נ' איציק חיים שלמה (פורסם ב-ֽ 01/01/2002)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים