Google

ענת דיין - מדינת ישראל

פסקי דין על ענת דיין |

9377-09/10 עפג     08/12/2010




עפג 9377-09/10 ענת דיין נ' מדינת ישראל




לך



1


בית המשפט המחוזי בבאר שבע

עפ"ג 9377-09-10 דיין נ' מ.י. פרקליטות אשקלון



08 דצמבר 2010





בפני
כב' השופטת רות אבידע
, שופט יורם צלקובניק
, שופט יעקב שפסר


המערערת

ענת דיין


נגד

המשיבה
מדינת ישראל




<#2#>
נוכחים:
המערערת וב"כ עו"ד מיכה גבאי
אין התייצבות מטעם
המשיבה, עקב שביתת פרקליטים



פסק דין
1. המערערת הועמדה לדין בבית משפט השלום באשקלון בגין שלושה כתבי אישום בהם יוחסו לה עבירות של גניבה בידי עובד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות בכוונה לקבל דבר, שימוש במסמך מזוייף בנסיבות מחמירות ורישום כוזב במסמכי תאגיד.
העבירות הנ"ל יוחסו למערערת משנטען בשלושת כתבי האישום, כי במהלך תקופה של 10 שנים גנבה משלושה מעבידים שונים, סכום כולל של כ- 2,300,000 ₪. מתוך הסכומים שגנבה השיבה המערערת לאחד המעבידים חברת הולנדיה, סכום של 165,000 ₪, לחברת אולימפיה 180,000 ₪ וויתרה על זכויות סוציאליות, ואילו לעמותת גוונים שהיא עמותה ציבורית שכספיה הם כספי ציבור, לא השיבה דבר.
הודאת המערערת בעובדות שיוחסו לה בשלושת כתבי האישום באה בעקבות הסדר טעון אליו הגיעו הצדדים, לפיו הגבילה עצמה המשיבה כי תעתור לעונש מאסר של 30 חודש. המערערת תהיה חופשיה בטעוניה, וכן יעתרו הצדדים במשותף להשתת קנס בסכום של 30,000 ₪.
בית משפט השלום, לאחר שקיבל שני תסקירים אודות המערערת, שמע עדויות מטעם ההגנה בהן - אביה של המערערת והפסיכולוג רוני עופר שמטפל בה, השית על המערערת 24 חודשי מאסר לריצוי בפועל, הקנס בהתאם למוסכם, וכן מאסרים שונים על תנאי כמפורט בגזר הדין.

2. לטענת המערערת עונשי המאסר לריצוי בפועל והעונשים של מאסר על תנאי אינם מידתיים. בין היתר, נטען, לגבי המאסר לריצוי בפועל, כי לא נלקחו בחשבון שיקולים כגון הודאה, עובדת היות המערערת מטופלת טיפול פסיכולוגי, היותה בדיכאון, מצבם של הילדים, האמור ע"י עדי ההגנה שהעידו, והחרטה העמוקה שחשה המערערת. ב"כ המערערת אף התייחס למצבה הכלכלי של המשפחה הגרעינית והמשפחה המורחבת של המערערת, שהינו בכי רע.
עוד טען ב"כ המערערת, לגבי המאסרים על תנאי שהושתו על מרשתו, כי הם מסתכמים ב- 96 חודשים, ועונש מאסר על תנאי, וכי יש לסייגם.

3. עונש המאסר לריצוי בפועל שגזר בית משפט השלום על המערערת הינו בתחום העונש המוסכם. אין ספק כי עבור המערערת, ילדיה ויתר בני המשפחה המדובר בעונש כבד. דא עקא, לא מצאנו למרות טיעוניו של ב"כ המערערת, להתערב בעונש המאסר לריצוי בפועל שהושת על המערערת. כאמור, המערערת גנבה במהלך תקופה ארוכה משלושה מעבידים, סכום כולל של כ- 2.3 מיליון ₪, ועשתה זאת באופן שיטתי ומתוחכם, כאשר במהלך השנים האמורות המשיכה במעלליה בעוד כתב אישום (בפרשת "אולימפיה") תלוי ועומד כבר נגדה. המערערת החזירה רק מקצת מכספי הגניבה, וכנראה, לנוכח טעוני ב"כ המערערת, שגם בעתיד לא יזכו המעבידים, כולל המעביד שעניינו כספי ציבור, לראות את השבת הגזילה.
בנסיבות הכוללות, וביחס לפסיקה הנוהגת במקרים דומים, ומשהעונש שהוטל מצוי במתחם העונשים עליו הוסכם בין הצדדים, אנו סבורים כי לא רק שלא החמיר עימה בית המשפט קמא, אלא במידה מסוימת אף הקל עימה.
לפיכך, לא מצאנו להתערב בעונש המאסר לריצוי בפועל שהושת על המערערת, פרט לכך שמתוך עונש המאסר ינוכו 23 הימים שהמערערת שהתה במעצר.

4. אשר לעונשי המאסר על תנאי שהושתו על המערערת, ברי לנו כי לא לאמור בטענת ב"כ המערערת התכוון בית משפט קמא, ואולם, למען הסר ספק, אנו משנים את ניסוח האמור וקובעים כי בנוסף לעונש המאסר בפועל יעמוד כנגד המערערת עונש מאסר מותנה בן 18 חודשים למשך שלוש שנים על כל אחת מהעבירות בהן הורשעה.
הקנס יעמוד בעינו.

5. המערערת תתייצב לריצוי עונש המאסר של 24 חודשים לריצוי בפועל, ממנו ינוכו 23 הימים שבהם שהתה במעצר, ביום 8.2.11 לא יאוחר משעה 09:30 בכלא נווה תרצה. עד התייצבותה לריצוי עונש המאסר תהיה המערערת משוחררת באותם תנאים בהם היתה משוחררת עד כה.

<#5#>
ניתן והודע היום א' טבת תשע"א, 08/12/2010 במעמד הנוכחים.










עפג בית משפט מחוזי 9377-09/10 ענת דיין נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 08/12/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים