Google

סולקין ניצן, סולקין אביבה - מדינת ישראל - משרד החינוך, ענבל חברה לביטוח בע"מ-ביטוחי מ, כלל חברה לביטוח בע"מ-ת"א

פסקי דין על סולקין ניצן | פסקי דין על סולקין אביבה | פסקי דין על מדינת ישראל - משרד החינוך | פסקי דין על ענבל חברה לביטוח -ביטוחי מ | פסקי דין על כלל חברה לביטוח -ת"א |

21582/08 א     09/12/2010




א 21582/08 סולקין ניצן, סולקין אביבה נ' מדינת ישראל - משרד החינוך, ענבל חברה לביטוח בע"מ-ביטוחי מ, כלל חברה לביטוח בע"מ-ת"א








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



09 דצמבר 2010

ת"א 21582-08 סולקין ניצן
(קטין) ואח' נ' מדינת ישראל - משרד החינוך
ואח'






בפני

כב' סגן הנשיא השופט אליהו קידר


תובעים

1
.
סולקין ניצן
(קטין)

2
.
סולקין אביבה


נגד


נתבעים

1. מדינת ישראל - משרד החינוך
2. ענבל חברה לביטוח בע"מ-ביטוחי מ
3. כלל חברה לביטוח בע"מ-ת"א






פסק דין


1.
התובע, יליד 23.6.93 נפגע 24.11.06 במהלך שיעור של השעה 10:00 עקב עימות בינו לבין תלמיד בשם גל אמסלם שבמהלכו נשברה אצבע האגודל של התובע. התביעה הוגשה הן עפ"י פוליסת ביטוח תלמידים אצל הנתבעת 3 והן לפיצוי בגין רשלנות נתבעים
1-2. התובע והנתבעים 1-2 הגיעו לפשרה אשר קיבלה תוקף של פסק=דין ביום 19.10.09.

2.
נותרה אם כן התביעה לתשלום פיצוי בגין אבדן תגמולי ביטוח על פי פוליסה לביטוח תאונות אישיות לתלמידים (להלן: "הפוליסה") , אשר הונפקה על ידי חברת "כלל".
3.
בהסכמת הצדדים הועמד סכום הפיצוי, באם תתקבל התביעה, על פי 5% נכות ובסך של 17,048 ₪ נכון למועד התאונה.

4.
פסק דין
זה יעסוק בשאלה האם האירוע מהווה "מקרה ביטוח" ואז יהא זכאי התובע לפיצויים או שמא אין מקרה זה נכלל במסגרת הכיסויים בפוליסה.

עיקר טענות הצדדים
:
5.
התובע טוען בסיכומיו כי הוא הותקף על ידי חברו לכיתה ולא התקיף אותו. התובע לא צפה את התקיפה ולא צפה אף את אפשרות חבלתו ביד. התובע טוען גם טענות רבות באשר לפרשנות סעיפי הפוליסה.

6.
מנגד טוענת הנתבעת כי הקטטה שבין התובע לתלמיד האחר, אינה אירוע "בלתי צפוי" . יתירה מכך מדובר בנזק גוף שנגרם כתוצאה ממעשים יזומים של התובע.

7.
הנתבעת מסתמכת על טופס התביעה שהוגש לה וכן מתצהיר עדותו הראשית של התובע מהם היא למדה כי, יום קודם לאירוע שלח התלמיד גל אמסלם הודעות מהטלפון הנייד של התובע. התובע גילה זאת, כעס עליו וקילל אותו. את הקשר בין חילופי הדברים ציין התובע עצמו בהודעתו על התאונה. הנתבעת טוענת כי התובע טוען כי יום למחרת הייתה מתיחות בינו לבין התלמיד גל אמסלם, התובע ידע כי מדובר בילד אלים, ומשהתעמת עם גל אמסלם יום קודם וקילל אותו, היה על התובע לצפות כי תתרחש הקטטה. על כן, הנתבעת טוענת כי האירוע אינו מהווה "אירוע בלתי צפוי".
:
.

15.








א בית משפט שלום 21582/08 סולקין ניצן, סולקין אביבה נ' מדינת ישראל - משרד החינוך, ענבל חברה לביטוח בע"מ-ביטוחי מ, כלל חברה לביטוח בע"מ-ת"א (פורסם ב-ֽ 09/12/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים