Google

משה יעקובוביץ - דוד סויסה, ענת סויסה, עדי ליסק ואח'

פסקי דין על משה יעקובוביץ | פסקי דין על דוד סויסה | פסקי דין על ענת סויסה | פסקי דין על עדי ליסק ואח' |

8113/10 רעא     21/12/2010




רעא 8113/10 משה יעקובוביץ נ' דוד סויסה, ענת סויסה, עדי ליסק ואח'




החלטה בתיק רע"א 8113/10



בבית המשפט העליון


רע"א 8113/10
בפני
:

כבוד השופט ע' פוגלמן




המבקש:
משה יעקובוביץ



נ


ג


ד



המשיבים:

1. דוד סויסה



2. ענת סויסה



3. עדי ליסק


4. דורית ליסק


בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בבאר-שבע, בע"א 1160/09, מיום 20.9.10, שניתן על ידי כבוד סגנית הנשיא ש' דברת, והשופטים ר' ברקאי וא' ואגו

בשם המבקש:
עו"ד דוד זילר; עו"ד מאיר פז; עו"ד ירון ממן


החלטה



1.
בין המבקש לבין המשיבים 1 ו-2 (להלן:
המשכירים
) נחתם הסכם להשכרת שתי חלקות במשק במושב כפר אחים (להלן:
הסכם השכירות
). בחוזה הוגדרה מטרת השכירות כ"נטיעה או גידול של עצי פרי". תקופת השכירות הוגדרה כ"תקופת אורך חיי המטע". במסגרת ההסכם התחייבו הצדדים כי במקרה של מכירת החלקות לצד שלישי, וככל שהצד השלישי לא יהיה מעוניין לקבל על עצמו את הוראות ההסכם, ימונה שמאי מוסכם אשר יעריך את
שווי החלקות,
על כל הכלול בהן, והמבקש יהיה זכאי לפיצוי בהתאם. הוסכם כי קביעתו של השמאי תהיה סופית. בתקופה שלאחר החתימה על ההסכם נטע המבקש מטעים בחלקות. בחלוף שמונה שנים, מכרו המשכירים את זכויותיהם במשק לידי המשיבים 4-3 (להלן:
הקונים
). במסגרת ההסכם בין המשכירים לקונים (להלן:
הסכם המכר
), התחייבו המשכירים, בין היתר, כי יפנו את החלקות ממטעי המבקש במועדים עתידיים ספציפיים וכי האחריות לפינוי החלקות תחול עליהם. בחלוף מועד פינוי אחת החלקות ומשלא פונתה החלקה כמוסכם בין הצדדים להסכם המכר, עקרו הקונים חלק מן המטע שבחלקה. בעקבות זאת, הגיש המבקש תביעה ובקשה לצו מניעה נגד המשכירים והקונים אשר יאסור עליהם לבצע כל פעולה בחלקות שיש בה כדי למנוע ממנו את המשך השימוש בחלקות מכוח הסכם השכירות.
2.
במסגרת ההליכים שהתקיימו בבית משפט השלום באשדוד בבקשה למתן צו המניעה, הגיעו הצדדים להסכם פשרה אשר קיבל תוקף של החלטה. בהסכם נקבע מועד לפינוי החלקות והוסכם כי ימונה שמאי מומחה אשר יקבע את שווי הפיצוי שיקבל המבקש בגין פינוי החלקות, עבור התקופה שבין מועד הפינוי ועד לסוף חיי המטעצוין,כיהשמאייידרשלקבועאת יתרת התובה של העצים בחלקות ואת הפסד ההכנסה כתוצאה מעקירתם. החלטת השמאי, כך נקבע, תהיה סופית. בנוסף, הוסכם על מנגנון תשלום הכספים למבקש. בעקבות הסכם הפשרה, מונה שמאי על-ידי בית המשפט, בהסכמת הצדדים. בהמשך הגיש השמאי את חוות דעתו, כי יש לשלם למבקש פיצוי בסך של 600,567 ש"ח בגין פינוי החלקות.

4.






.
נ
נב






רעא בית המשפט העליון 8113/10 משה יעקובוביץ נ' דוד סויסה, ענת סויסה, עדי ליסק ואח' (פורסם ב-ֽ 21/12/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים