Google

יצחק זינגר - שלום קסלסי

פסקי דין על יצחק זינגר | פסקי דין על שלום קסלסי

4718-06/08 א     23/12/2010




א 4718-06/08 יצחק זינגר נ' שלום קסלסי








בית משפט השלום בחדרה



ת"א 4718-06-08 זינגר נ' קסלסי






בפני

כב' השופטת
הדסה אסיף


תובע

יצחק זינגר


נגד


נתבע

שלום קסלסי




פסק דין


1.
בתיק תביעה ותביעה שכנגד שעניינן ארוע שהתרחש ביום 17/10/07.


מר זינגר (להלן זינגר) הגיש את התביעה הראשונה ותבע בה את מר קסלסי (להלן – קסלסי) שמצידו הגיש כתב הגנה וכתב תביעה שכנגד.

2.
השניים שכנים, וגרים יחד, כל אחד בדירתו, בבית דירות בחדרה והארוע נשוא התביעה התרחש בכניסה לבניין.

3.
לטענת זינגר, ביום 17/10/07 בשעה 15:30 או בסמוך לכך הוא עשה את דרכו לצאת מן הבניין דרך הלובי. לשם כך הדף החוצה את דלת היציאה מן הבניין ואולם תוך כדי דחיפת הדלת בא קסלסי
מולו ודחף בחוזקה את הדלת כלפיו וכתוצאה מכך נפל זינגר ארצה. זינגר טוען גם כי לאחר שנפל התנפל עליו קסלסי בעודו שכוב על הרצפה והכה אותו באגרופים בחלקי גופו השונים. זינגר טען בכתב התביעה כי שני שכנים שנכחו באותה עת בלובי הרימו בכח את קסלסי ומנעו ממנו להמשיך במעשיו.

4.
לטענת זינגר בשל תקיפה זו, שתקף אותו קסלסי, נגרמו לו נזקים מאחר שנחבל בחלקי גופו השונים ובעיקר בראש באוזן שמאל ובבטן. התובע טען בכתב התביעה כי לאחר התקיפה עלה בשארית כוחותיו לדירתו והתקשר משם למשטרה וזו הזמינה עבורו אמבולנס. שוטרים הגיעו למקום, זמן קצר לאחר מכן, וגבו עדויות מהתובע ומהעדים למקרה והתובע פונה באמצעות אמבולנס לבי"ח הלל יפה, שם אושפז להשגחה עד שעות הלילה ואז שוחרר לביתו.


5.
בכתב התביעה טען זינגר לנזקים בשל אבדן השתכרות, עזרת צד ג', הוצאות בגין טפול רפואי והוצאות נסיעה ונלוות ובנוסף תבע גם פיצוי בגין עגמת נפש, כאב וסבל, ואבדן כושר השתכרות עתידי כמו גם הוצאות רפואיות והוצאות נלוות בעתיד.

6.
קסלסי הגיש, כאמור, כתב הגנה והכחיש מכל וכל את גירסת זינגר לגבי השתלשלות הארועים.


יחד עם כתב ההגנה הגיש גם כתב תביעה שכנגד ובו פרט את גירסתו לאותם ארועים. לטענת קסלסי, זינגר הוא שתקף אותו וגרם לו לנזקים. קסלסי טען בכתב התביעה שהגיש, כי ביום 17/10/07 עמד בכניסה לבניין וניהל שיחה עם אחד השכנים, מר רונן רז (סעיף 14). באותה עת, הגיע זינגר על מנת לתלוש מודעה שתלה קסלסי בלובי הבניין ובה ביקש להזהיר את דיירי הבניין מפני צבע טרי בעקבות עבודות צביעה שעשה בבניין. המודעה, לטענת קסלסי, היתה מודבקת על דלת הזכוכית של הבניין.

7.
קסלסי טען בכתב התביעה שהגיש כי על מנת למנוע מזינגר לתלוש את המודעה, נכנס ללובי, נצמד לדלת הכניסה מצידה הפנימי באופן שהוא נעמד בין זינגר ובין הדלת, ועמד כשידיו שלובות על מנת לחצוץ בין זינגר לבין המודעה האמורה. זינגר, בתגובה,
"שלח ידו קדימה וחבט בתובע שכנגד (קסלסי ה.א.) בחוזקה. מעוצמת החבטה נסדקו ונפלו שיניו התותבות של התובע שכנגד"
. (סעיף 18 לכתב התביעה שכנגד).

8.
לטענת קסלסי לאחר המכה זז זינגר לאחור והחל לזעוק שקסלסי הוא שהיכה אותו, אח"כ עלה לקומה הראשונה, נכנס ככל הנראה לביתה של אחת השכנות על מנת שתזמין אמבולנס ומייד יצא חזרה לרחבת הכניסה לבניין, שם
התיישב והחל להאנח ולומר כי קסלסי היכה אותו.

9.
קסלסי טוען כי בעקבות התקיפה שתקף אותו זינגר נסע מיד לתחנת המשטרה על מנת להגיש תלונה אך תוך כדי הגשת התלונה חש ברע, וכשיצא מהתחנה התמוטט ופונה על ידי מאן דהוא לבית חולים הלל יפה.


קסלסי טוען כי כתוצאה מהתקיפה שתקף אותו זינגר הוא סבל מארוע מוחי שכתוצאה ממנו החל לסבול מחולשה בפלג גופו השמאלי ומקשיים בהליכה ומתפקוד יום יומי ונדרש לסדרת טפולים בבית החולים "שיבא" ובבית החולים "בית לוינשטיין".

10.
לטענת קסלסי על זינגר לפצות אותו בגין נזקיו שכוללים הוצאות תיקון השיניים התותבות בסך כ- 74,000 ₪, ובנוסף לפצות אותו בגין הוצאות שהוציא לטיפול רפואי, עזרת צד ג' וכן פיצוי בסך 600,000 ₪ בגין עגמת נפש.

11.
הן קסלסי והן זינגר הם אנשים לא צעירים, האחד יליד 1939 והשני יליד 1932 ובשל כך הצעתי, לאורך כל שלביו של ההליך, כי הצדדים ינסו להגיע להסכמות שייתרו את שמיעת העדויות והכרעה ב

פסק דין
בין הגרסאות השונות, ואולם, לא הושגה הסכמה כזו בין הצדדים.

12.
לפיכך נשמעו ביום 7/10/10, וביום 21/12/10, עדויותיהם של הצדדים והעדים מטעמם ובתום הדיון סיכמו ב"כ הצדדים בע"פ.

13.
ממכלול העדויות ששמעתי שוכנעתי כי היה עימות בין זינגר וקסלסי וכי שני הצדדים ניסו להעצים את תאורו של אותו עימות, ואולם, שוכנעתי מהעדויות ששמעתי כי קסלסי אכן דחף את זינגר, ככל הנראה בנסיון למנוע ממנו לתלוש את אותה מודעה.

14.
אינני מאמינה לעדותו של קסלסי, שטען כי נעמד כשידיו שלובות, וניסה באופן הזה לחצוץ בין זינגר למודעה ואני מעדיפה על פני גירסה זו, חד-משמעית, את גירסתו של זינגר לפיה קסלסי דחף אותו.

15.
גירסה זו של זינגר נתמכה בעדותו של העד רונן זמיר, שהעיד בבית המשפט ועדותו הותירה רושם מהימן מאוד.

מר זמיר העיד, כי באותו יום אכן שוחח בכניסה לבניין עם מר קסלסי ותוך כדי אותה שיחה הבחין כי מר זינגר מתכוון לצאת מהבניין דרך הלובי. מר זמיר העיד כי כאשר ראה קסלסי את זינגר, רץ קסלסי לכיוונו של זינגר, ודחף אותו בחוזקה וכי מר זינגר נפל.


;

.








א בית משפט שלום 4718-06/08 יצחק זינגר נ' שלום קסלסי (פורסם ב-ֽ 23/12/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים