Google

יוסף מוחמד אבו כף - אורית זנגי, הראל חב' לביטוח בע"מ, עמיחי נויגרוחן ואח'

פסקי דין על יוסף מוחמד אבו כף | פסקי דין על אורית זנגי | פסקי דין על הראל חב' לביטוח | פסקי דין על עמיחי נויגרוחן ואח' |

6297/09 תאמ     26/12/2010




תאמ 6297/09 יוסף מוחמד אבו כף נ' אורית זנגי, הראל חב' לביטוח בע"מ, עמיחי נויגרוחן ואח'








בית משפט השלום בירושלים



תא"מ 6297-09 מוחמד אבו כף ואח'
נ' זנגי ואח'






בפני

כב' השופטת
מרים ליפשיץ-פריבס

התובע
יוסף מוחמד אבו כף

ע"י ב"כ עו"ד וליד זחאלקה


נגד

הנתבעים
1.אורית זנגי
2.הראל חב' לביטוח בע"מ
ע"י ב"כ עו"ד מיכל סירקוביץ'

3.עמיחי נויגרוחן
4. מדינת ישראל
ע"י ב"כ עו"ד אביב גולדברג





פסק דין


1.
מונית של התובע ניזוק בתאונת דרכים בה היו מעורבים רכבה של הנתבעת 1 (להלן – "הנתבעת") המבוטחת ע"י הנתבעת 2 וכן רכבו של הנתבע 3 (להלן – "הנתבע") שהיה מבוטח ע"י חב' "ענבל" והנתבעת 4 אחראית על הרכב.

2.
המחלוקת הוא בשאלת אחריותם של התובע והנתבעים 1 ו-3 לתאונה. התובע, טוען כי אין לו כל אחריות לתאונה והנהגים האחרים טענו בשאלת האחריות של כל אחד מהם לתאונה וכן טענו הנתבעות 1 ו-2 כי גם לתובע אחריות לתאונה. בחנתי את הגרסאות על פי העדויות, מיקום התאונה ומיקום ואופי נזקי הרכבים שהיו מעורבים בה, לפי העדויות והמסמכים שהוגשו.


3.
התובע טען כי אין לו כל אחריות לתאונה בהיותו במונית מאחורי רכבה של הנתבעת, שנהדפה לפתע לאחור ופגעה בפינה השמאלית בחזית המונית ובמעיכה בדופן שמאל של המונית. הובע העיד כי הוא שמר מרחק של כ- 5-6 מטרים מרכבה של הנתבעת ונסיעתו היתה עובר לתאונה במהירות נמוכה
כ- 20-30 קמ"ש (עמ' 2 שורות 19-28). הנתבעת, האטה לדבריו את נסיעתה ללא עצירה מוחלטת והחלה לפנות שמאלה לנתיב הנגדי לכיוון הכניסה לחניון (להלן-"החניון") המצוי משמאל (עמ' 2 שורות 30-32). התובע הכחיש את טענת הנתבעת לפיה הוא ביקש לעקוף אותה מימין והעיד כי לא היה בידו לעשות כן לפי תנאי הכביש, גם אלו רצה בכך (עמ' 3 שורות 4-9).

התובע אמר בעדותו כי הוא לא ראה רכב אחר יוצא מהחניון ובדומה לכך אמר הנתבע בעדותו כי הוא לא ראה רכב יוצא מהחניון. בשונה מכך, העידה הנתבעת על כך שרכב יצא מהחניון, ימינה.

4.
לעניין הפגיעה ברכבה של הנתבעת העיד התובע כי התאונה התרחשה, לאחר שהנתבעת החלה לפנות שמאלה וחסמה את נתיב הנסיעה הנגדי להם . כתוצאה מכך, נפגע חזית רכבה של הנתבעת עד להדיפת רכבה אחורה לעבר המונית , לצד שמאל של המונית (עמ' 3 שורות 15-16, עמ' 4 שורות 1-6). את הנתבע, הוא ראה לראשונה שניות לפני קרות התאונה (עמ' 3 שורות 29-33 בעדותו של התובע).

5.
הנתבעת, העידה על עצירתה בטרם פנייה שמאלה לחניון המצוי מעבר לנתיב הנגדי לה. היא ראתה את רכבו של הנתבע בנתיב הנגדי ואת חצייתו את קו ההפרדה באופן שגרם להתנגשות חזיתית ברכבה. לדברי הנתבעת, היא לא הבחינה כלל במונית שמאחוריה עובר לתאונה ולא הבחינה שרכבו נפגע. החבטה אותה היא הרגישה, היתה חבטה אחת בלבד. לדבריה, היא ראתה רכב יוצא מהחניה ופונה ימינה (עמ' 4 שורות 12-16).







תאמ בית משפט שלום 6297/09 יוסף מוחמד אבו כף נ' אורית זנגי, הראל חב' לביטוח בע"מ, עמיחי נויגרוחן ואח' (פורסם ב-ֽ 26/12/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים