Google

אסף וימר - המאגר בע"מ - חברה לבטוח

פסקי דין על אסף וימר | פסקי דין על המאגר בע"מ - חברה לבטוח

37879/08 א     27/12/2010




א 37879/08 אסף וימר נ' המאגר בע"מ - חברה לבטוח








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



27 דצמבר 2010

ת"א 37879-08 וימר נ' המאגר בע"מ - חברה לבטוח






בפני

כב' סגן הנשיא השופט אליהו קידר


תובעים

1
.
אסף וימר


נגד


נתבעים

1. המאגר בע"מ - חברה לבטוח






פסק דין


לפני תביעה על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים התשל"ה 1975. עניינה תאונת דרכים מיום
7/11/07
, בה היה מעורב התובע יליד
1977
וכתוצאה ממנה נגרמו לו נזקי גוף כנטען בכתב התביעה.


התאונה ארעה כאשר התובע
רכב על גבי אופנוע מ.ר. 3878564 כאשר במהלך נסיעתו נגרם תקר לגלגל
וכתוצאה מכך התובע החליק והוטח ארצה. האופנוע היה
מבוטח בזמנים הרלבנטיים לתביעה זו על ידי הנתבעת.


הנתבעת אינה מכחישה את קיום הכיסוי הביטוחי או את עצם קרות התאונה. על כן

פסק דין
זה יעסוק במחלוקות הבאות:

א.
האם התאונה היא תאונת עבודה?
ב.
הנכויות הרפואיות .
ג.
הנכות התפקודית.
ד.
אומדן הנזק.

האם התאונה היא תאונת עבודה?
התובע טוען כי אין המדובר בתאונת עבודה כגרסת הנתבעת שכן טענת הנתבעת נטענית ללא תימוכין. התאונה קרתה עת
רכב התובע על גבי אופנוע המיועד לרכיבת שטח וספורט ואין בין הנסיעה לבין עבודתו של התובע במשק הצאן- מאומה. התובע טוען כי עבודתו הקשורה במשק הצאן מתבצעת תחת סככת הדיר והתאונה כלל לא התרחשה במקום העבודה. בסיכומי התשובה הבהיר התובע כי אכן התאונה קרתה בשעות העבודה אך לא בפעילות הקשורה לעבודה .


הנתבעת טוענת בסיכומיה כי בהודעתו במשטרה אודות התאונה ציין התובע כי נפגע במהלך עבודתו במשק החקלאי כאשר נסע לסיור בשדות, כאשר אבן באחד השבילים גרמה לתקר בצמיג הקדמי של האופנוע . הנתבעת טוענת כי על סמך הודעתו במשטרה אין ספק כי מדובר בתאונת עבודה. גרסתו הנוכחית של התובע לשיטתה לפיה התאונה קרתה בזמן הפסקה
עת יצא לטייל בשדות במסגרת זמנו הפרטי- אינה מתיישבת עם ההודעה במשטרה ולפיכך הנטל להוכיח כי אין המדובר בתאונת עבודה – מוטל על כתפי התובע.


בחקירתו הנגדית ציין התובע כי נהג לעבוד משעות הבוקר -7:00 ועד לשעות הצהריים -14:00, תלוי בעומס העבודה. העבודה התבצעה בעיקר בשטח הדיר, לא היה מפקח על עבודתו. את השכר קיבל מבעלת המשק אז- אימו אולם בפועל ניהל את סדר יומו בעצמו.


בהודעתו על התאונה במשטרה מיום 21.11.07 נכתב ב"תיאור התאונה" כי: "במהלך עבודתי במשק החקלאי נסעתי לסיור בשדות כאשר אבן באחד השבילים גרמה לתקר בצמיג הקדמי של האופנוע שרכבתי עליו וכתוצאה מתקר זה נפלתי לקרקע ונחבלתי". התאונה התרחשה על פי
טופס משטרה בסמוך לשעה 16:30.


סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], תשנ"ה-
1995קובע כי תאונת עבודה היא, "
תאונה שאירעה תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו אצל מעבידו או מטעמו...

".
סעיף 80(1) לחוק המל"ל, רואים תאונה כתאונת עבודה אף אם היא "אירעה תוך כדי נסיעתו או הליכתו של המבוטח לעבודה ממעונו או ממקום שבו הוא לן אף אם אינו מעונו, מן העבודה למעונו או ממקום עבודה אחד למשנהו, ועקב נסיעתו או הליכתו זו". סעיף 81(א) לחוק המל"ל קובע, כי "תאונה שאירעה תוך כדי נסיעה או הליכה בנסיבות האמורות בפסקאות ... של סעיף 80 אין רואים אותה כתאונה בעבודה אם חלה בנסיעה או בהליכה הפסקה או סטיה של ממש מהדרך המקובלת, כשההפסקה או הסטיה לא היו למטרה הכרוכה במילוי חובותיו של המבוטח כלפי מעבידו...".

התובע הסביר הן בסיכומיו והן בחקירתו כי שעות העבודה במשק אינן שעות עבודה מסודרות אלא עבודה במהלך היום, תחת סככת הדיר כפי הנדרש. עיקר העבודה, הן העבודה הפיסית והן העבודה הניהולית מתרכזות במקום אחד. לא נמצאה כל זיקה בין מקום התאונה לבין מהות עבודתו של התובע.


התובע העיד והצהיר במשטרה כי התאונה קרתה "במהלך עבודתי במשק" המסקנה המתבקשת מדברים אלו היא כי התאונה התרחשה -במהלך יום העבודה של התובע. אולם אין במסקנה זו לבדה להוביל לתוצאה כי מדובר בהכרח בתאונת עבודה. בכדי להוכיח מסקנה זו יש להראות כי נסיעתו של התובע לסיור בשדות הייתה לצורך פעילות או מטלה הכלולה בעבודתו ובזיקה לה.


התובע ציין בחקירתו כי
במהלך עבודתו בדיר ביצע את הנסיעה לצורך טיול בשדות, כאשר הוא היה אחראי על ההפסקות. סבורני כי מדובר בסטייה של ממש ועל כן אין המדובר בתאונת עבודה.


הנכות הרפואית- אורטופדית
:

נכות בתחום האורטופדיה:




:

:







א בית משפט שלום 37879/08 אסף וימר נ' המאגר בע"מ - חברה לבטוח (פורסם ב-ֽ 27/12/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים