Google

מ.י. לשכת תביעות תעבורה שפלה - אופיר מדהלה

פסקי דין על מ.י. לשכת תביעות תעבורה שפלה | פסקי דין על אופיר מדהלה

233/08 פל     30/12/2010




פל 233/08 מ.י. לשכת תביעות תעבורה שפלה נ' אופיר מדהלה








בית משפט השלום לתעבורה ברמלה



פ"ל 314-08מ.י. לשכת תביעות תעבורה שפלה
נ' מדהלה
פ"ל 233-08
פ"ל 105-08






בפני

שופטת רחל טאובר



בעניין:

מ.י. לשכת תביעות תעבורה שפלה



המאשימה


נגד


אופיר מדהלה



הנאשמים

הכרעת דין

הנאשם מהדלה אופיר מואשם בשלושה כתבי אישום וב-4 אישומים של נהיגה בשכרות תחת השפעת סמים.
בתיק מס' 233-08-מואשם הנאשם כי ביום 18.10.07 בשעה 15.09 נהג ברכב פרטי תוצרת סוברו ברמלה ברחוב הרצל לכוון הצומת לרחוב וייצמן שהוא נוהג תחת השפעת סמים כאשר בבדיקת שתן נמצאו ממצאים של קנביס (חשיש/מריחואנה).
באותו תיק מואשם הנאשם כי גם ביום 29.10.07, בשעה 12.30, בעת שנהג ברכב פרטי תוצרת סוברו,נהג בשכרות,כאשר בבדיקת שתן נמצאו ממצאים המעידים על שימוש בקנביס (חשיש/ מריחואנה).
השוטר קובי אלדבח,עת/5,ערך דו"ח פעולה שנתקבל וסומן ת/9,לפיו ביום 18.10.07 במהלך סיור שגרתי,הבחין ברכב סוברו שמספרו 7543087 שפונה ימינה מרחוב הרצל לרחוב וייצמן ברמלה, השוטר עצר את הרכב נהג בו הנאשם אופיר מהדלה,ויחד איתו ברכב היו , אילנית שפושניק שישבה במושב ליד הנהג ושלום גאלי שישב שבמושב האחורי, בחיפוש ברכב נתפס סכין עם ידית שחורה מעץ ונרתיק מאולתר מנייר ודבק נייר, הנאשם טען כי הוא מתקן את הרכב עם סכין כמו כן נתפסה מבחנה לעישון סם, מתחת לכיסא של המושב ליד הנהג, בהתחלה הנוסעת טענה שהמבחנה שייכת לה, אך תוך כדי תחקור, אמר הנאשם כי המבחנה שלו והוא מעשן כיף וככה הוא רוצה.
כשנתבקש למסור בדיקת דם אמר כי הוא לא מוכן כי הדם שלו יקר והוא לא מוכן לבזבז את הדם שלו , שהוסבר לו מהות הסירוב ,היינו כי יחשב נוהג תחת השפעת סם,ורשיון הנהיגה שלו יפסל לשנתיים מאחר והוא מסרב לבצע בדיקה, עדיין המשיך בסירובו ולפיכך הודע לו כי הוא מעוכב בגין נהיגה תחת השפעת סם, אחזקת סם, וכלי לעישון סם.
הסכין והמבחנה נתפסו והנאשם הועבר להמשך טיפול. באותו מעמד נערכה לו בדיקת מאפיינים. מדוח המאפיינים ת/11 לא נמצא כי היה נתון להשפעת סמים.
השוטר מעיד כי הבדיקה היתה תקינה למעט העובדה שהנאשם הודה כי הוא מעשן סמים והוא ביקש בדיקת שתן כי בתוך הרכב נתפסה מבחנה כלי לעישון סמים והנהג טען שזה שלו.
אין מחלוקת כי לנאשם הוסברה משמעות הסירוב לתת בדיקת שתן ואין מחלוקת כי הנאשם אמר:"אני מעשן ג'וינט שתיים שזה יותר קל מבקבוק בירה וזה גם הוכח", וזאת בהודעתו במשטרה מיום 29.10.07 ת/7 שם נחקר בגין שני האירועים. הנאשם גם אמר בשורה 21:" בסמים קשים אני השתמשתי לפני 20 שנה, אם אתה מתכוון לחשיש, עישנתי ג'וינט לפני שבוע".
כשהגיע הנאשם לתחנת המשטרה הוא מודה כי נתן שתן לשוטר בשם קובי אלדבח וכי התרצה היינו הסכים בסופו של דבר.
התביעה הביאה לעדות את השוטר שמעון כהן אשר העיד כי ביום 29.10.09 בשעה 12.30 ברמלה ברחוב וייצמן 12 הבחין ברכב סוברו כחול שמס' 75430879 כשהוא יוצא ממתחם משפחת זיטון שזהו מקום המוכר לו מעבודתו כתחנת סמים
המדובר באיזור פרדס ניר. השוטר נסע
אחרי הרכב והרכב נעצר ברמלה ברחוב וייצמן 12 לאחר שהנהג נתבקש לעצור תוך שמירת קשר עין רצוף מרגע יציאתו מפרדס ניר מתחנת סמים ועד עצירתו. השוטר הזדהה בתעודת מנוי והנהג הציג ת.ז עם תמונה ומסתבר שזהו הנאשם מהדלה אופיר.
על פי עדות השוטר במעמד עצירתו,אמר הנאשם:"הבאתי ידידה שלי ללוד אני לא משתמש בהרואין או קריסטל הייתי משתמש לפני 20 שנה, היום אני מעשן כיף (חשיש) מידי פעם, גו'ינט פה ג'וינט שם". ראה עמ' 1 לפרוטוקול שורות 26-27.
הנוסעת שישבה ברכב שוחררה, הרכב הוחנה ברחוב וייצמן 12 הנהג עלה לניידת לכוון עת"ן שפלה ושם נתן בדיקת שתן מרצונו.
כוסית השתן נסגרה והשוטר שם עליה מדבקה ובה רשום התאריך 29.10.07 שם הנאשם מהדלה אופיר ות.ז. ומס' תיק המשטרה 1307-07.
הבדיקה הוכנסה לשקית 20
e-
והועברה לבוחן שמעון גבע תוך שמירה על שרשרת מסירת בדיקת השתן.
במעמד לקיחת השתן נערכה לנאשם בדיקת מאפיינים, דו"ח המאפיינים התקבל וסומן ת/3 ממנו עולה כי העיניים של הנאשם היו מבריקות , התנהגות עליזה ומדבר ללא הפסקה.
יש לציין כי הנאשם עמד יציב הלך על קו רגיל ולא החטיא הבאת אצבע יד ימין ושמאל לאף בעיניים עצומות.

כשנשאל השוטר בחקירה נגדית מכוח מה נתבקש הנאשם למסור בדיקת שתן ענה השוטר:"כי המקום שהוא יצא ממנו זוהי תחנת סמים, בעברו יש לו עבירות סמים בדקנו אותו במסוף, לפי מס' ת.ז. והסיבה העיקרית הוא שיצא מתחנת סמים".
כפי שנקבע בבית המשפט המחוזי בת"א על ידי כב' השופט מודריק, בתיק מס' 30596-08-10 "מידע מודיעני יכול לבסס חשד כלפי אדם שהמידע גובר בו". "במקרים בהם ישנו חשד קרוב לוודאי כי החשוד משתמש בסמים, בעת שהוא נוהג ישנה סמכות לדרוש ממנו בדיקה, וזאת כפי שמלמדות אותנו הראיות בתיק דנן".
לא מצאתי פגם בבקשת השוטר מהנאשם לתת בדיקת שתן,בעת שהוא יוצא מתחנת סמים מוכרת בלוד, ובעת שעל פניו סימנים חיצוניים לשימוש בסמים.
עת/2 דר' אשר גופר,שהוא מנהל היחידה לטוקסולוגיה משפטית בבית החולים שיב"א תל השומר, ערך שתי חוות דעת בתיק זה שנתקבלו וסומנו ת/5, ת/6.
מחוות הדעת עולה, כי בשתן של הנאשם נתגלתה חומצת חשיש בריכוז של
ml

/
ng

/

/
"








פל בית משפט לתעבורה 233/08 מ.י. לשכת תביעות תעבורה שפלה נ' אופיר מדהלה (פורסם ב-ֽ 30/12/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים