Google

מילאון בע"מ - עירית לוד, יעקב אפרתי, מנכ"ל משרד הפנים, מ.ג.ער. מרכז גביה ממוחשבת בע"מ ואח'

פסקי דין על מילאון בע"מ | פסקי דין על עירית לוד | פסקי דין על יעקב אפרתי | פסקי דין על מנכ"ל משרד הפנים | פסקי דין על מ.ג.ער. מרכז גביה ממוחשבת ואח' |

486/97 הפ     16/06/1997




הפ 486/97 מילאון בע"מ נ' עירית לוד, יעקב אפרתי, מנכ"ל משרד הפנים, מ.ג.ער. מרכז גביה ממוחשבת בע"מ ואח'






ה"פ (ת"א) 486/97 מילאון בע"מ
נ' ע' לוד ואחרים (זפט
)
בבית המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו ה.פ. 486/97

בפני
: כבוד השופט י. זפט
המבקשת: מילאון בע"מ
נגד

המשיבים: 1. עירית לוד

2. יעקב אפרתי
, מנכ"ל משרד הפנים

3. מ.ג.ער. מרכז גביה ממוחשבת בע"מ
4. החברה למשק ולכלכלה של השלטון המקומי בע"מ

בשם המבקשת: עוה"ד רפאל שיוביץ ואח'
בשם המשיבה 1: עוה"ד ארנונה אייש ואח'
בשם המשיבה 3: עוה"ד דוד ביטון
בשם המשיבה 4: עוה"ד נתן מאיר
פסק-דין

עובדות:

ב-18.1.97 פנתה עירית לוד
למנכ"ל משרד הפנים
ובקשה אישורו להתקשר באמצעות החברה למשק וכלכלה עם אחת מהזוכות במכרז הפומבי שג/14/1995 שמשיבה 3 היתה אחת משתי הזוכות בו.
עניינו של המכרז הפעלת מחלקות הגביה העירוניות.

תקפו של המכרז פג ב-31.12.96 (להלן: "המכרז"). בפני
יתה מסבירה עירית לוד
את הצורך
הדחוף בהפעלת מחלקת הגביה על ידי גורם פרטי חיצוני בהיקף החובות והדלדלות מחלקת
הגביה העירונית בשל פטירת עובדת ופרישת עובדים לגימלה. ב-15.1.97 נענה המנכ"ל
לבקשת העיריה ואישר לעיריה להתקשר עם מי מהזוכות במכרז. ב-27.1.97 פנתה העיריה אל
משיבה 3 ואל הזוכה האחרת במכרז הנזכר והזמינה אותן להגיש לעיריה הצעות להפעלת
מחלקת הגביה. בפני
ית העיריה נאמר, שעל החברה המציעה להעסיק עובדים ב-18 משרות,
ביניהם 10-12 עובדי עיריה והשאר עובדי חברה מנוסים. בפירוט השירות הנדרש הופיעו גם
קריאת מדי מים, ניתוק מים וחיבורם ואחזקת מדי המים. שרותים אלו לא נכללו במכרז,
שעניינו היה אך שירותי גביה. ב-7.2.97 פירסמה העיריה מכרז לקריאת מדי מים,
החלפתם, התקנתם ואחזקתם (להלן: "מכרז ב"). העיריה לא חשפה במכרז ב את העובדה
שמשיבה 3 והחברה האחרת אליה פנתה העיריה מכח הרשאת מנכ"ל במשרד הפנים נדרשו לכלול בהצעתם לעיריה את השרות של קריאת מדי מים, ניתוק וחיבור מים ואחזקת מדי המים.

ועדה שמינתה העיריה לבחינת הצעותיהן של שתי החברות שזכו במכרז המליצה על משיבה 3,
והעיריה החליטה להתקשר עם משיבה 3 ולמסור לידיה את ניהול והפעלת הגביה השוטפת
והחובות שבפיגור. ההתקשרות כללה גם את השירות של קריאת מדי מים, במסגרת התמורה
הכוללת למשיבה 3 (באחוזים מהגביה) ללא תמחור נפרד. בעת פניית העירייה למנכ"ל משרד
הפנים כבר פורסם ע"י משיבה 4 מכרז חדש למתן שירותי גביה במתכונת המכרז הישן שתקפו
פג (מכרז שג/1/1997) המועד האחרון להגשת הצעות נקבע ליום 6.2.97 והוארך עד 6.3.97.
בפני
ה למנכ"ל מ-13.1.97 ציינה העיריה שהגורם עמו תתקשר העיריה בחוזה יתחייב לספק
את השרות בתנאים שיקבעו לפי תנאי המכרז החדש, אם יהיו משופרים יותר.

משיבה 3 אכן התחייבה לכך, והמועד לתחילת עבודתה נקבע ל-2.3.97. המבקשת עתרה
ב-24.3.97 כנגד פעולות העיריה לבג"צ וב-30.3.97 החליטה העיריה לבטל את מכרז ב.

המבקשת עותרת להצהרה כי:
1. העריה אינה רשאית להתקשר עם משיבה 3 למתן שירותים בנושאי
גביה ו/או קריאת מדי מים והחלפתם – שלא על פי מכרז כדין או
בהסתמך על המכרז שנערך למתן שירותי גביה בלבד ושתקפו פג
ב-31.12.96.
2. על העיריה לפעול על פי המכרז מ-2/97 בנושא קריאת מדי מים
והחלפתם.
3. ההתקשרות בין העיריה למשיבה 3 בנושא קריאת מדי המים ללא מכרז
ומתוך התעלמות מהמכרז השני בטלה.
4. אשור מנכ"ל משרד הפנים
מ-15.1.97 נגוע בחוסר סבירות קיצוני,
בחוסר הגינות ובהפליה – ועל כן חסר תוקף או יש לבטלו.
דיון משפטי

א. אשור משיב 2 עפ"י סעיף 9 לחוק הרשויות המקומיות (מכרזים
משותפים) תשל"ב-1972
אפתח בבדיקת תקפו של אשור מנכ"ל משרד הפנים
מ-15.1.97.

האשור נסמך על סעיף 9 לחוק הרשויות המקומיות (מכרזים משותפים) תשל"ג-1973 הקובע
לאמור:
"רשות רשאית באשור שר הפנים להתקשר בחוזה להזמנת טובין, להזמנת שרותים או לביצוע
עבודה עם מי שזכה במכרז מטעם משרד ממשרדי הממשלה מטעם ארגון או מוסד ציבורי". סעיף
זה טרם זכה לפרשנות בפסיקה והוא מעורר קשיים לא מעטים. על פי לשונו של הסעיף, אשור






הפ בית משפט מחוזי 486/97 מילאון בע"מ נ' עירית לוד, יעקב אפרתי, מנכ"ל משרד הפנים, מ.ג.ער. מרכז גביה ממוחשבת בע"מ ואח' (פורסם ב-ֽ 16/06/1997)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים