Google

מ.י. שלוחת תביעות כפר סבא - סאמי חטיב, פאלח חטיב, ספיאן חטיב

פסקי דין על מ.י. שלוחת תביעות כפר סבא | פסקי דין על סאמי חטיב | פסקי דין על פאלח חטיב | פסקי דין על ספיאן חטיב |

1470/09 פ     18/01/2011




פ 1470/09 מ.י. שלוחת תביעות כפר סבא נ' סאמי חטיב, פאלח חטיב, ספיאן חטיב








בית משפט השלום בכפר סבא

ת"פ 1470-09 מ.י. שלוחת תביעות כפר סבא
נ' חטיב ואח'


18 ינואר 2011





בפני

כב' השופט
מיכאל קרשן



בעניין:

מ.י. שלוחת תביעות כפר סבא




המאשימה



נגד



1.סאמי חטיב
2.פאלח חטיב
3.ספיאן חטיב



הנאשמים

נוכחים:
ב"כ המאשימה עו"ד עידו אריה
ב"כ הנאשמים עו"ד עיראקי

הנאשמים בעצמם

גזר דין


1.
הרשעתי את שלושת הנאשמים, בהתאם להודייתם בעובדות כתב אישום מתוקן במסגרת הסדר טיעון, בעבירות הבאות: נאשמים 1 ו-2 הורשעו בעבירות של תקיפה חבלנית בנסיבות מחמירות; נאשם 3 הורשע בעבירה של סיוע לתקיפה חבלנית בנסיבות מחמירות.

2.
לפי עובדות כתב האישום המתוקן, נאשמים 1 ו-3 הם אחים ונאשם 2 הוא בנו של נאשם 1. במסגרת סכסוך משפחתי בין בתו של נאשם 1 לבין אחיינם של האחים חאלד וזיאד נסראללה (להלן – חאלד, זיאד והמתלוננים), הגיעו הנאשמים ביום 5.4.09 לביתו של זיאד בקלאנסוה, שם שהו אותה עת המתלוננים. הנאשמים פעלו במקום באופן הבא: נאשם 2 הפך שולחן עליו הונחו כוסות קפה, ואלה נשברו, בהמשך הכה את חאלד באמצעות עט בראשו וחאלד נפל ארצה. בעוד חאלד שרוע על הארץ, הכו בו נאשמים 1 ו-2 באגרופים בכל חלקי גופו, ונאשם 1 הכה בראשו באמצעות חפץ חד, כל זאת כאשר נאשם 3 אוחז בזיאד ומונע ממנו להושיט עזרה לחאלד. חאלד פונה באמצעות אמבולנס. נגרמו לו המטומות סביב העיניים, חתכים והמטומות בראש וכן שריטות על גבי הראש, הצוואר, החזה והעיניים.

3.
הסדר הטיעון נקשר בין הצדדים לאחר ששמעתי חלק ניכר מפרשת התביעה. במסגרת ההסדר הוסכם כי שרות המבחן יערוך תסקירים אודות הנאשמים, אך לא הושגה כל הסכמה לעונש.

תסקירי שרות המבחן והמלצות הממונה על עבודות שרות
4.
נאשם 1, בן 52, נשוי ואב לעשרה ילדים. לאיש קשיים בריאותיים והוא אינו עובד ומתקיים מקצבת נכות. אחת מבנותיו של הנאשם 1 נשואה לאחיינם של המתלוננים. שרות המבחן התרשם כי נאשם 1 נוטה למזער ממידת מעורבותו ואחריותו לעבירה. לדבריו נפל קורבן לאלימות מצד אחד המתלוננים והתקשה להסביר נסיבות הסכסוך. נאשם 1 טען כי דאג לבתו והסביר כי בין הצדדים נערכה סולחה עוד ביום 28.6.09. שרות המבחן שוחח עם המתלוננים, ואלה אישרו כי הם עומדים מאחורי הסכם הסולחה ותנאיו מקובלים עליהם. שרות המבחן התרשם כי הנאשם 1 תופס עצמו כאיש משפחה מכובד ושומר חוק. אין לנאשם 1 עבר פלילי כלשהו והסתבכותו גרמה לו לבושה ולמצוקה. בנסיבות אלה המליץ שרות המבחן בעניינו של נאשם 1 על ענישה מרתיעה בדמות מאסר על-תנאי.

5.
נאשם 2, רווק בן 28, בנו של נאשם 1. נאשם 2 שיתף את שרות המבחן בסכסוך שהוביל לארוע שביסוד כתב האישום. אף כי גם נאשם זה נטה להאשים את המתלוננים באחריות לארוע, התרשם שרות המבחן כי נאשם 1 לוקח אחריות על התנהגותו ומביע חרטה. גם לנאשם 2 אין הרשעות קודמות, ושרות המבחן התרשם כי מדובר במי שהתנהגותו במהלך הארוע אינה מאפיינת את אורח חייו. נאשם 2 לא הביע נזקקות טיפולית ושרות המבחן סבור כי עונש חינוכי בדמות של"צ ימחיש לו את תוצאות מעשיו.

6.
נאשם 3, בן 48, נשוי ואב לחמישה ילדים. לדברי נאשם 3 הסתבך בארוע הנוכחי כשנקרא לסייע לאחיו ונקלע לסיטואציה מלחיצה ובלתי צפויה ופעל מתוך פחד. גם נאשם 3 אינו עובד למחייתו עקב בעיות בריאות. לנאשם 3 הרשעה ישנה אחת בגין עבירת גניבה ושרות המבחן התרשם כי גם נאשם זה נעדר דפוסי התנהגות בעייתיים ואלימים. נוכח החרטה שהביע נאשם 3 והערכת שרות המבחן כי הוא מבין את חומרת מעשיו, סבר שרות המבחן כי ראוי לגזור עליו של"צ, ואולם נוכח התנגדותו לכך המליץ שרות המבחן על מאסר על-תנאי.

בישיבת הטיעונים לעונש שהתקיימה ביום 7.12.10 הצהיר נאשם 3 כי אין לו התנגדות לבצע עבודות שרות לתועלת הציבור. בהתאם לכך נערך בעניינו תסקיר משלים ונבנתה עבורו תוכנית של"צ בהיקף של 140 שעות.









פ בית משפט שלום 1470/09 מ.י. שלוחת תביעות כפר סבא נ' סאמי חטיב, פאלח חטיב, ספיאן חטיב (פורסם ב-ֽ 18/01/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים