Google

גילי הלר - ציון כהן, בנק לאומי למשכנתאות בע''מ ואח'

פסקי דין על גילי הלר | פסקי דין על ציון כהן | פסקי דין על בנק לאומי למשכנתאות בע''מ ואח' |

7189/09 עא     26/01/2011




עא 7189/09 גילי הלר נ' ציון כהן, בנק לאומי למשכנתאות בע''מ ואח'




החלטה בתיק ע"א 7189/09

בבית המשפט העליון


ע"א 7189/09



בפני
:

כבוד השופטת ע' ארבל


המערער:
גילי הלר



נ


ג


ד



המשיבים:

1. ציון כהן



2. בנק לאומי למשכנתאות בע''מ


3. רונאל הלר


4. נאמן עו"ד ברוך חכים


בקשה למתן סעד זמני

בשם המבקשת:
בעצמה
בשם המשיב 1:
עו"ד ר' דורון
בשם המשיב 2:
עו"ד ע' שניצר
בשם המשיב 4:
בעצמו


החלטה


בקשה למתן סעד זמני המעכב את פינויה של המבקשת מהבית ברחוב הגבורה היהודית 14 בראשון לציון, הידוע כחלקה 741/20 בגוש 3928 (להלן:
הבית
), והמעכב את מכירתו על ידי המשיב 2 במסגרת הליכי מימוש משכון, וזאת עד למתן הכרעה בערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו.

1.
ביום 26.8.04 נכרת הסכם למכירת הבית בין המשיב 1 (להלן:
כהן
), הרוכש, לבין בעלי הזכויות בבית – המבקשת והמשיב 3 (להלן:
הלר
), שהיה אותה עת בעלה. הרקע לעסקת מכר זו הוא הלוואות שנטל הלר מכהן. הלר נזקק לסכומים נוספים ולכן הציע כי כהן ירכוש את ביתו. לשם רכישת הבית, נטל כהן משכנתא מהמשיב 2 (להלן:
הבנק
), העביר את כספי המשכנתא להלר ובכך פרע את יתרת המשכנתא של בני הזוג שרבצה על הבית. זכויותיו של כהן בבית שועבדו לטובת הבנק כבטוחה להשבת ההלוואה שנטל. במסגרת עסקת המכר, קיבל כהן מבני הזוג ייפוי-כוח בלתי חוזר להעברת זכויות בני הזוג בבית על שמו. ברקע הדברים יוער כי לימים התברר שהלר, עורך דין במקצועו, מעל בכספי לקוחותיו, נטל הלוואות מגורמים שונים, לרבות בשוק האפור, ונקלע באותה עת לחובות של מיליוני שקלים. בשל כך התנהלו נגדו הליכים פליליים והוא מרצה כיום עונש מאסר. כאשרהחלולחזור השקים שנתן הלר לכהן כהחזר ההלוואות שנטל ממנו, העביר כהן את זכויות בני הזוג בבית על שמו. בינתיים התגרשו בני הזוג. המבקשת וילדיה המשיכו לגור בבית וזאת מבלי לשלם שכר דירה לכהן, בטענה שלא ידעה על עסקת המכר ובעלה זייף את חתימותיה בהליך המכירה. בתגובה, הגיש כהן תביעה לבית משפט השלום בראשון לציון לפינוי המבקשת וילדיה מהבית לב. בהמשך, הגישה המבקשת את התביעה נשוא הערעור דנן לבית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו, בה עתרה למתן סעד הצהרתי כי היא הבעלים של מחצית הבית וכי ההסכם למכירתו הינו הסכם למראית עין. ההליכים בתביעה שהגיש כהן עוכבו עד להכרעה בתביעת המבקשת.











עא בית המשפט העליון 7189/09 גילי הלר נ' ציון כהן, בנק לאומי למשכנתאות בע''מ ואח' (פורסם ב-ֽ 26/01/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים