Google

מדינת ישראל - לירן כהן

פסקי דין על לירן כהן

7641-05/10 פ     02/02/2011




פ 7641-05/10 מדינת ישראל נ' לירן כהן




<כב' ה<שופט> <דוד רוזן
>
>
<בפני

<<מדינת ישראל
>>
בעניין:
ה<מאשימה>
ע"י ב"כ עו"ד ארז ריכטנברג
נגד
<<לירן כהן
>>
ה<נאשם>

ע"י ב"כ עו"ד אבי כהן
גזר - דין
>
פתח דבר:

הנאשם הורשע, על פי הודאתו, בכתב אישום מתוקן (ב.מ.1) בעבירות של שוד בנסיבות מחמירות - עבירה לפי סעיף 402(ב) לחוק העונשין, התשל"ז - 1977 (להלן" החוק"), שוד - עבירה לפי סעיף 402(א) לחוק, תקיפת עובד ציבור - עבירה לפי סעיף 382א(א) לחוק, חבלה בכוונה מחמירה - עבירה לפי סעיף 329(א)(1) לחוק ואיומים - עבירה לפי סעיף 192 לחוק.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן הגיע הנאשם ביום 24.4.10 בסביבות השעה 09:10 לקיוסק "סופר נייט" ברח' בן גוריון בהרצליה, כשהוא מצויד בסכין במטרה לשדוד את המתלונן (א.א.). לאחר פתיחת הקופה, שלף הנאשם את הסכין, ובאמצעותו איים על המתלונן כי באם לא ימסור את הכסף שבקופה ידקור אותו. המתלונן מסר לנאשם עקב חששו סך 2,000 ₪ שהיו בקופה. הנאשם המשיך לאיים על המתלונן בסכין, ונטל ממנו בנוסף סך 250 ₪ ומכשיר טלפון נייד.
ביום 26.4.10 בסביבות השעה 11:12 הגיע הנאשם לבנק לאומי לישראל ברחוב בן גוריון בהרצליה במטרה לשדוד אותו. הנאשם פנה לפקידה במילים: "זה שוד". משהמתלוננת לא מסרה לידיו את הכסף, איים הנאשם על המתלוננת: "את רוצה שאני אוציא את האקדח?", תוך הכנסת ידו למכנסיו. המתלוננת, שחששה מהנאשם, הוציאה מקופת הבנק שטרות כסף בסכום 11,520 ₪, שנחטפו על ידי הנאשם. בסביבות השעה 13:30 עלה הנאשם על מונית. במהלך הנסיעה לתל אביב זוהה על ידי כוח משטרתי כמי שביצע את שוד הבנק. השוטרים הורו לנהג המונית לעצור. הנאשם דרש מנהג המונית להמשיך בנסיעה עד לרגע בו חסמו השוטרים דרכו.
ביום 29.4.10 בסביבות השעה 11:00, בעת שהנאשם היה עצור בבית המעצר באבו כביר עקב האירועים דלעיל, הגיע הנאשם לחדר הרופא, ד"ר ...., במטרה לקבל טיפול רפואי (מתאדון). הרופא הורה לנאשם להמתין לו מחוץ לחדרו וליווה אותו למסדרון. הנאשם תקף את הרופא במכות אגרוף. כתוצאה מכך, נגרמו לרופא חבלות והמטמות בפני
ו והוא נזקק לטיפול רפואי בבית חולים "איכילוב".
ביום 30.4.10 בסביבות השעה 12:45 הובא הנאשם לחדר חקירות בתחנת גלילות שם נכח רס"מ ...... (להלן:"השוטר"). הנאשם שהיה עצור בגין אירועי השוד ואזוק בידיו וברגליו, הצליח לשחרר את אזיקי הידיים, נטל זוג מספריים מהשולחן בחדר החקירות, ואיים על רס"מ עשור באמצעות המספריים באומרו: "תזהר אני רוצח...". הנאשם ציווה על השוטר למסור לו את המפתחות של אזיקי הרגליים על מנת שיוכל להימלט ממעצרו, ואיים עליו בתנועות מאיימות באמצעות המספריים באומרו: "אני ארצח אותך, אין לי מה להפסיד...". בהמשך, תקף הנאשם את השוטר בכך שתפס בחולצתו והצמידו לקיר בכוח כשהוא מאיים עליו באמצעות המספריים. השוטר, אשר חשש לחייו, נאלץ להיאבק בנאשם. כתוצאה מהמתואר נחבל השוטר בחבלות בכף ידו הימנית, שריטה במצח ושפשוף בזרועו השמאלית ונזקק לטיפול רפואי.

המאשימה:

התובע המלומד, עו"ד ארז ריכטנברג
, הדגיש בטיעוניו החומרה המופלגת במעשי הנאשם. לדבריו, הנאשם הינו אדם מסוכן שאינו ירא פחד ובעל עבר פלילי. הנאשם ביצע שני מעשי שוד תחת איומים, אחד מהם כשהוא מצויד בסכין. בהמשך, תקף את רופא בית המעצר משזה "העז" לבקש ממנו להמתין בחוץ (ת/2), ולבסוף תקף חוקר המשטרה ואיים עליו באמצעות מספריים, כשהוא מנסה להשתחרר מהאזיקים בהם היה כבול ולהימלט ממעצרו. התובע המלומד, זקף לטובת הנאשם הודייתו באשמה כבר במשטרה וחסכון בזמן שיפוטי. התובע המלומד ציין את נסיבות חייו הלא קלות של הנאשם. יחד עם זאת, מדובר בנאשם שבמשך שנים לא ניצל את ההזדמנויות שניתנו לו על ידי בתי המשפט ובחר באורח חיים עברייני ואלים. התובע המלומד, עתר לגזור על הנאשם עונש מאסר הנמדד בשנים ארוכות, הפעלת מאסר מותנה במצטבר, מאסר על תנאי, השבת סך 11,150 ₪ שנתפסו לסניף הבנק שנשדד על ידי הנאשם ופיצוי למתלוננים.
ההגנה:

סניגורו המלומד של הנאשם, עו"ד אבי כהן
, ציין בטיעוניו לעונש כי הינו מכיר את הנאשם למעלה מעשר שנים. הנאשם גדל במעונות נוער. בעקבות פגיעה מינית שחווה הפך לילד סגור, מופנם, אלים והתמכר לסמים קשים. הנאשם אזר כוחות משך תקופה מסוימת, נגמל מסמים והחל לעבוד בעירית הרצליה באגף התברואה, עד אשר חלה התדרדרות במצבו והוא חזר לצרוך סמים בצורה קשה שגרמה לו להיות "שבר כלי", מבולבל וחסר טעם לחיים. הסניגור המלומד נמנע מלהתכחש לחומרת מעשי הנאשם, אך טען כי המעשים בוצעו על רקע היות הנאשם מכור קשה לסמים וכי לא נגרמו נזקים חמורים למתלוננים (ראה נ/1). לדבריו, מעשי השוד בוצעו ללא שימוש בכוח כלפי המתלוננים (נ/4; נ/5). הנאשם הודה כבר במשטרה בביצוע המעשים, הסביר כי אלו בוצעו על רקע התמכרותו לסמים וביקש עזרה בשילובו במסגרת טיפולית וגמילה (ראה נ/2; נ/3). הסניגור המלומד הדגיש רצון הנאשם לעבור הליך טיפול וגמילה במהלך שהותו בכלא, הליך שיאפשר לו להיות כאחד האדם.

אמו של הנאשם, הגב' ז'אנה כהן, העידה בבית המשפט. לדבריה, הנאשם ואחיו נאנסו בילדותם על ידי אביהם. בשל הטראומה שחוו התדרדר מצבם, והמה הוצאו מהבית בצו בית משפט והועברו למוסדות שירותי הרווחה. שני האחים נפלו לסמים קשים. הנאשם נכנס למאסר ויצא ממנו נרקומן, אלים ובעייתי. האם ציינה כי הנאשם זקוק לטיפול מקצועי שיסייע בידו להפוך לאדם ראוי. האם סיפרה על רצונה לעבור עם בניה, הנאשם ואחיו, לחו"ל על מנת להוציאם ממעגל הסמים. שניהם נמצאים כיום מאחורי סורג ובריח. האם הדגישה כי הינה מודעת לחומרת העבירות שביצע הנאשם, אולם לדידה העבירות בוצעו אך בשל השפעת הסמים.

הנאשם דיבר בבית המשפט.
לדבריו, במשך תקופה ארוכה לא הבין את מעשיו, ואילו כיום, בדיעבד, הינו מבין את מעשיו ומצטער עליהם. הנאשם ציין כי אינו יודע איך הגיע למצב הזה, וכי הינו מקווה לטוב.

שירות המבחן:

תסקיר שירות המבחן מיום 5.1.11 מגולל קורות חייו של הנאשם. הנאשם הינו כבן 24 שנים, רווק, הילד החמישי מבין חמישה אחים. הוריו התגרשו כשהיה בן 4 שנים, והילדים נותרו במשמורת האם. הנאשם גדל בצילו של אב אלים, אשר ריצה מאסרים ממושכים בגין עבירות מין וסמים, ונחשד בעבירות מין כלפי הנאשם. אחיו הבכור מרצה אף הוא עונש מאסר בגין עבירות אלימות. הנאשם הוצא לראשונה מביתו בגיל צעיר מאוד על רקע התעללות אביו בו, וחייו מתאפיינים במעברים בין מסגרות חוץ ביתיות, תוך שהוא מתקשה להתמיד במסגרת חינוכית. הנאשם החל מעורבותו בפלילים בגיל 13 ולו הרשעות קודמות בכ-50 תיקים, ריצה שני עונשי מאסר, כשמהאחרון שוחרר כארבעה חודשים טרם מעצרו הנוכחי. אמו של הנאשם ביטאה רצון לסייע לו אולם נמנעה מלשתף פעולה לאורך זמן. בשנת 2002 נקלט הנאשם בקהילה הטיפולית "מלכישוע", אבל לאחר מספר ימים נפלט מהקהילה לאחר שאובחן כאלים ונעדר מוטיבציה להליך שינוי. ביחס לעבירות דנן ציין הנאשם כי בוצעו על רקע קשייו להשתלב בחברה ובשל היותו נרקומן. הנאשם צמצם אחריותו בכל הנוגע להתנהגותו האלימה והשליך אותה על גורמים חיצוניים. במהלך מעצרו סירב להשתלב בטיפול ולא ראה בכך צורך. בחודש דצמבר עבר עבירת משמעת של התחצפות לסוהר. הנאשם שלל צורך טיפולי בתחום האלימות וקשר את העבירות שביצע לאורך השנים בהיותו משתמש בסמים. לדבריו, אינו צורך סמים בחודשים האחרונים. הנאשם ביטא רצון להשתלב בקהילה טיפולית. שירות המבחן התרשם כי המדובר בנאשם שגדל ברקע משפחתי קשה ומורכב. מגיל צעיר חווה הזנחה, פגיעות שונות ואלימות כלפיו - גורמים אשר הובילו להשרשת דפוסי חשיבה והתנהגות עבריינים ואלימים. הנאשם נושא עימו זעם גדול ויכולתו ליתן אמון או לבסס קשר טיפולי מוגבלת. שירות המבחן ציין כי בצד בעיית הסמים לנאשם חלקים אישיותיים תוקפניים ועבריינים, וניכר כי הנאשם שרוי ברמת מודעות נמוכה לבעייתיות המאפיינת אותו. שירות המבחן התרשם מיכולות נמוכות של הנאשם להתגייס להליך טיפולי במסגרת פתוחה, וסבר כי הנאשם יוכל להשתלב במסגרת סגורה עם גבולות ברורים. שירות המבחן לא בא בהמלצה טיפולית במסגרת קהילה.

דיון:

הנאשם הורשע בשורת עבירות שחומרתן בולטת על פי כל אמת מידה. למעשה, אין מחלוקת, בין באי כוח הצדדים הנכבדים, מטעם התביעה עו"ד ארז ריכטנברג
, ומטעם ההגנה עו"ד אבי כהן
, כי הנאשם ראוי בשל פועלו בתיק זה לעונש מאסר הנמדד בשנים.
הנאשם ביצע שוד לאחר שאיים באמצעות סכין על עובד בבית עסק ברח' בן גוריון בהרצליה. המתלונן שם חשש לחייו ומסר לידי הנאשם סך 2,000 ₪ - סך המזומנים שהיו באותו רגע בקופת בית העסק. הנאשם לא הסתפק בסכום זה, ובאמצעות הסכין, נטל מכיסו של העובד בבית העסק 250 ₪ ומכשיר טלפון נייד. יומיים אחר כך, ביצע הנאשם שוד בבנק לאומי ברח' בן גוריון בהרצליה. הנאשם שדד באיומים סך 11,520 ₪. בהימלטותו מזירת הפשע דרש הנאשם מנהג המונית שהסיעו שלא לעצור את רכבו, כנדרש על ידי שוטרים שביקשו לעוצרו. הנאשם נעצר רק לאחר שהשוטרים מנעו המשך נסיעת המונית בה נסע.
מעשי השוד הובילו את הנאשם אל מאחורי החומות לבית המעצר "אבו כביר".
הנאשם, שהיה במעמד עציר, הגיע לחדר הרופא. האחרון הורה לו להמתין לתורו. בתגובה תקף הנאשם את רופא בית המעצר, ......., בפני
ו, וגרם לו חבלות והמטומות בפני
ו (ראה ת/2), כך שזה נזקק לטיפול רפואי בבית חולים "איכילוב".
למחרת היום, במהלך חקירתו במשטרה בגין האירועים המתוארים לעיל, הצליח הנאשם להשתחרר מאזיקים שכבלו את ידיו. הנאשם נטל זוג מספרים ובאמצעותו איים על חוקר המשטרה כי ירצח אותו באם לא ימסור לו מפתחות אזיקי רגליו. הנאשם ציין בפני
חוקר המשטרה כי לו אין מה להפסיד ועל כן הסכנה המרחפת על חוקר המשטרה הינה קרובה וממשית. חוקר המשטרה לא איבד עשתונותיו והנאשם נאבק עימו, פצע אותו וגרם לו החבלות המתוארות בכתב האישום המתוקן.

מעשי השוד הרצופים שביצע הנאשם על רקע עברו המכביד סללו את דרכו של הנאשם בבטחה לתוככי בית הסוהר למשך מספר שנים, אבל נראה כי באירועים המתוארים עלי כתב האישום המתוקן חצה הנאשם אף את גדרות פעילותו שלו ולימדנו על עוצמת מסוכנותו. הנאשם, לאחר שנעצר, בתוך בית הסוהר, תקף באכזריות רופא שכל תפקידו הוא ליתן סעד וטיפול רפואי. הנאשם חבט בפני
ו של הרופא וזאת מאחר שהרופא ההין לבקשו להמתין לתורו. הנאשם גילה בהתנהגות זו כי מצבור זעמו מניעו לאלימות פורצת גבולות.
למחרת היום הובל הנאשם לחקירת המשטרה כשהוא אזוק בידיו וברגליו.
הנאשם ביקש להימלט ממעצרו ולצורך כך השתחרר מאזיקיו במהלך חקירתו במשטרה. הנאשם נטל זוג מספריים ובאמצעותו איים ברצח על חוקר המשטרה.
מדובר בפעולה דרמטית, מעוררת חלחלה, שתועדה, למרבה המזל, במצלמת המשטרה. הסכין שאחז הנאשם הייתה קרובה לגופו של חוקר המשטרה. למזל כולם, האחרון פעל במהירות ובאומץ מול הנאשם החמוש בזוג מספריים לא מבלי שהנאשם נאבק עם השוטר ופצע אותו.

עינינו הרואות, רעתו של הנאשם רבה בשעה שהינו חופשי לדרכו. ברם זה הוכיח כי גם בהיותו במשמורת החוק אלימותו בלתי נשלטת. הנאשם באכזריות תקף רופא שכל ייעודו הוא להיטיב עימו וכמותו. בהמשך, בתחנת המשטרה, במבצר בטחון הציבור, הטיל הנאשם חרדה ואימת מוות כשבאמצעות זוג מספריים איים על חייו של חוקר משטרה שעשה בתפקידו.

הנאשם לא ירא את החוק ושליחיו.

שומה על בית המשפט להגן על הציבור מפני הנאשם.
שומה על בית המשפט להעביר מסר ברור וחד משמעי כי כל מי שפוגע במשרתי חוק יורחק מהחברה לשנים רבות.
בית המשפט יוכל לתרום חלקו אך ורק בדרך של ענישה הולמת ומרתיעה - השתת עונשי מאסר לתקופות ארוכות ומשמעותיות.

כבוד השופט ג'ובראן בע"פ 7878/09 מ"י נ' פלוני (לא פורסם) מיום 3.8.10 קבע בנוגע לעבירת האלימות כדלהלן:

"תופעה נוראה זו של אלימות קשה וחסרת רחמים אשר פשתה בארצנו כאש בשדה קוצים מחייבת את כל הגורמים לתת ידם למלחמת חורמה. האלימות מכרסמת ביסודות חברתנו, ועלינו להשיב מלחמה כנגד אלו הנוטלים חרות לפעול באלימות כלפי הזולת. במסגרת מלחמה זו שומה על בתי המשפט להכביד את הענישה על עבריינים אלו. 'חברתנו הפכה להיות חברה אלימה, ותרומתו של בית-המשפט למלחמה באלימות היא בהטלת עונשים ראויים' (ע"פ 5753/04 מדינת ישראל
נ' רייכמן ([פורסם בנבו], 7.2.2005)), שישקפו ערכים של תגמול והרתעה, 'והכל מתוך ידיעה שענישה בלבד, ואפילו ענישה חמורה, תהווה תרומה חלקית בלבד למאבק בנגע הסכינאות (ע"פ 3251/05 מלול נ' מדינת ישראל
([פורסם בנבו], 11.1.2007)) על כן המגמה של בית משפט זה הינה ברורה ועקבית - במקרי אלימות בהם ישנו שימוש בסכין או בכל נשק קר אחר יש להטיל ענישה משמעותית מאחורי סורג ובריח (ראו ע"פ 6260/05 חדרה נ' מדינת ישראל
([פורסם בנבו], 23.2.2006); ע"פ 8597/07 זועבי נ' מדינת ישראל
([פורסם בנבו], 15.1.2008)). 'יש לשוב ולהדגיש כי זכותו של כל אדם לחיים ולשלמות הגוף היא זכות יסוד מקודשת ואין להתיר לאיש לפגוע בזכות זו. יש להלחם באלימות שפשטה בחברה הישראלית על כל צורותיה וגווניה, אם בתוך המשפחה ואם מחוצה לה, אם בקרב בני נוער ואם בקרב מבוגרים. זהו נגע רע שיש לבערו מן היסוד' (ע"פ 3863/09 מדינת ישראל
נ' חסן ([פורסם בנבו], 10.11.2009))".

[ראה עוד לעניין זה: ע"פ 5817/09 ראמי גמהור נ' מ"י (לא פורסם) מיום 22.6.10; ע"פ 6636/09 טיגאב וואסה נ' מ"י (לא פורסם) מיום 26.4.10; ע"פ 2349/09 נורית יפרח נ' מ"י (לא פורסם) מיום 28.1.10; ע"פ 8631/09 מייקל טקיאה נ' מ"י (לא פורסם) מיום 13.1.10; ע"פ 7374/07 רן שמאי נ' מ"י (לא פורסם) מיום 16.11.09; ע"פ 4086/08 מייקל שאהין נ' מ"י (לא פורסם) מיום 5.11.08; ע"פ 6809/08 משה סויסה נ' מ"י (לא פורסם) מיום 31.8.09; ע"פ 9312/07 אלירן צורדקר נ' מ"י (לא פורסם) מיום 24.12.07].

בשלנו, כמתואר, מדובר גם באלימות כלפי משרתי ציבור במצודות שלטון החוק.

פרט לאלימות הקשה בה נקט הנאשם, הנאשם ביצע שני מעשי שוד תחת איומים, ותוך שימוש בסכין באחד ממקרי השוד.
בית המשפט העליון חזר ושנה על חומרתה של עבירת השוד ועל הצורך להחמיר עם מבצעיה.
בע"פ 7908/09 מוראד חסן נ' מדינת ישראל
(לא פורסם) מיום 9.2.10 קבע כבוד השופט רובינשטיין כדלהלן:

"עבירות שוד דינן מאסר בפועל, והטעמים לכך ברורים - הצורך בהרתעה ובגמול, לרבות בהרחקת העבריין מן החברה לתקופה מתאימה; ויש מן השודדים הנענשים בשנות מאסר ארוכות. מובן כי לנסיבות האישיות משקל בגזירת הדין, ובהן גיל צעיר, עבר נקי, חרטה והודיה ( ע"פ 3219/09 חביבי נ' מדינת ישראל
[פורסם בנבו]) - אך מנגד, יש מקום ליתן משקל גם לנסיבות העבירה. לא אכחד - הפסיקה בכגון דא מגוונת, ויש מקרים שבהם נגזרו עונשים קלים מאשר בענייננו (כולל בפרשת חביבי הנזכרת); ואולם, בלבי חשש שמא אין אנו מחמירים די הצורך בעבירות כגון דא, מקום שהחומרה ניכרת במיוחד".

[ראה גם: ע"פ 8017/09 איתמר יפת נ' מדינת ישראל
(לא פורסם) מיום 3.2.10; ע"פ 2287/09 אבי והבה נ' מדינת ישראל
(לא פורסם) מיום 25.1.10; ע"פ 6793/09 ויאצסלב שוורץ נ' מדינת ישראל
(לא פורסם) מיום 14.1.10; ע"פ 4229/09 מדינת ישראל
נ' ראפת אסעד (לא פורסם) מיום 14.1.10; ע"פ 4756/07 ליעד נחום נ' מדינת ישראל
(לא פורסם) מיום 28.1.08; ע"פ 9581/07 אלון שופן נ' מדינת ישראל
(לא פורסם) מיום 28.1.08; ע"פ 2099/07 דוד גוזלן נ' מדינת ישראל
(לא פורסם) מיום 17.10.07].

עברו הפלילי של הנאשם מקדיר תמונת מצבו ומתיישב עם פועלו בתיק זה (ראה ת/1).
הנאשם הורשע בשורת עבירות וביניהן תקיפת עובד ציבור, איומים, בריחה ממשמורת חוקית, תקיפה כדי לגנוב, גניבה, סחיטה באיומים, תקיפה סתם, תקיפה בתנאים מחמירים, פציעה, דרישה באיומים של רכוש, היזק לרכוש במזיד, עבירות סמים, תקיפה הגורמת חבלה של ממש.

מן העבר השני, סניגורו המלומד של הנאשם, עו"ד אבי כהן
, הדגיש טראומות קשות מילדותו, נסיבות חיים לא קלות, גילו הצעיר, ביצוע העבירות של רקע מחלת הסמים בה חולה הנאשם, רצונו להיגמל ולהשתקם, הודאתו באשמה, חרטתו וחסכון בזמן שיפוטי.

סוף דבר:

שקלתי השיקולים כולם - מחד גיסא, חמורת העבירות ונסיבות ביצוען ועברו הפלילי של הנאשם, ומאידך גיסא - התמכרות הנאשם לסמים, נסיבותיו האישיות, גילו ורצונו להיגמל ולהשתקם - והנני לגזור עליו העונשים הבאים:

א. 8 שנות מאסר לריצוי בפועל מיום מעצרו 26.4.10.

ב. 15 חודשי מאסר על תנאי שלא יעבור עבירות רכוש למעט עבירה לפי סעיף 413 לחוק העונשין ו/או עבירת אלימות כלפי גוף אדם, למשך שלוש שנים.

ג. מופעל בזה במצטבר עונש מאסר על תנאי למשך שנה מתיק פלילי 1113/08+2351/07 (שלום כפר סבא) מיום 11.3.08, כך שעל הנאשם לרצות בסך הכל 9 שנות מאסר בפועל.

בשל מצבו האישי - כלכלי הנני נמנע מלהטיל על הנאשם קנס ופיצוי כספי למתלוננים.

סך 11,150 ₪ שנתפסו על הנאשם יוחזרו לבנק ממנו נשדדו על פי פרטים שימסרו על ידי המאשימה למזכירות בית משפט תוך 24 שעות.

מפקד שב"ס:

הנני ממליץ לשקול בחיוב שיבוץ הנאשם בתוכנית לגמילה מסמים במהלך ריצוי עונשו.
זכות ערעור תוך 45 יום.
ניתן היום, < כח' בשבט תשע"א>, <2 בפברואר 2011>, במעמד הצדדים.

< >

דוד רוזן
, שופט

??

??

??

??
<בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו>
<2 בפברואר 2011>
<<ת"פ> <7641-05-10> <מדינת ישראל
נ' כהן (עציר)>
>









פ בית משפט מחוזי 7641-05/10 מדינת ישראל נ' לירן כהן (פורסם ב-ֽ 02/02/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים