Google

מדינת ישראל - אברהם שמואל

פסקי דין על אברהם שמואל

17603-05/10 פ     02/02/2011




פ 17603-05/10 מדינת ישראל נ' אברהם שמואל








בית משפט השלום בבאר שבע



ת"פ 17603-05-10 מדינת ישראל
נ' שמואל(עציר)






בפני

כב' השופט נ. אבו טהה
- סגן הנשיא


מאשימה

מדינת ישראל
ע"י ב"כ עו"ד נסים כחלון



נגד


נאשם

אברהם שמואל
(עציר) - בעצמו
ע"י ב"כ עו"ד משה בן מאיר



גזר דין

הנאשם הורשע, במסגרת הסדר טיעון, על פי הודאתו בעובדות כתב אישום מתוקן בביצוע עבירות של תיווך בסם- שתי עבירות, סחר בסם מסוכן- שתי עבירות, החזקה ושימוש בסמים, סיוע לסחר בסם מסוכן והפרת הוראה חוקית .

מעובדות האישום הראשון לכתב האישום עולה כי בתאריך 21.12.09 תיווך הנאשם בין דפנה מלכה ששימשה כסוכנת משטרתית סמויה (להלן: הסוכנת) לבין אדם בשם ליאור יצחק לצורך רכישת סם מסוכן מסוג חשיש במשקל 12.7 גרם נטו, תמורת 200 ₪.

מעובדות האישום השני לכתב האישום עולה כי בתאריך 25.12.09 סחר הנאשם בצוותא חדא עם אחר בכך שמכר לסוכנת 2 אצבעות חשיש במשקל 12.5 גרם נטו תמורת 200 ₪.

מעובדות האישום השלישי לכתב האישום עולה כי בתאריך 03.01.10 החזיק הנאשם סם מסוכן מסוג חשיש במשקל 7 גרם נטו.

מעובדות האישום הרביעי לכתב האישום עולה כי בתאריך 30.01.10 סחר הנאשם בסם בכך שמכר לסוכנת 6 אצבעות חשיש במשקל 25.8437 גרם נטו, תמורת 600 ₪.

מעובדות האישום החמישי לכתב האישום עולה כי
בתאריך 02.02.10 תיווך הנאשם בין הסוכנת לבין אושרי קדושים לשם מכירת 48 טבליות סם מסוכן מסוג
mdpv
תמורת

1200 ₪.

מעובדות האישום השישי לכתב האישום עולה כי בתאריך 04.02.10 סייע הנאשם לסחר בסם בכך שסייע לסוכנת לרכוש סם מסוכן מסוג חשיש במשקל 51 גרם נטו תמורת 550 ₪.

מעובדות האישום השביעי לכתב האישום עולה כי בתאריך 25.03.10 לא נמצא הנאשם בכתובת בה אמור היה להימצא במסגרת מעצר בית, על פי החלטת ביהמ"ש שלום באר שבע במסגרת ב"ש 22502-01-10.

בעניינו של הנאשם התקבל תסקיר שירות המבחן, ממנו עולה כי הוא בן 30, אשר טרם מעצרו התגורר בבית הוריו ועבד בסופר מרקט בתפקיד סדרן. השירות התרשם כי הנאשם מתקשה לשמור על יציבות על אף שמצהיר כי הוא שואף לנהל חיים נורמטיביים. עוד התרשם השירות כי לנאשם מאפייני אישיות ילדותיים ומודעות עצמית נמוכה וכי הוא זקוק לקשר טיפולי.

ב"כ המאשימה בטיעוניה לעונש, עתרה להשית על הנאשם מאסר בפועל ארוך ומרתיע, מאסר על תנאי, קנס כספי ופסילת רישיון נהיגה וזאת לאור חומרת העבירות בהן הורשע הנאשם, עברו הפלילי והאינטרס הציבורי המחייב הרתעת עבריינים כדוגמת הנאשם באמצעות השתת ענישה מחמירה. ב"כ המאשימה הדגישה כי אין המדובר במעידה חד פעמית אלא במספר עבירות שבוצעו במשך כמה חודשים המעידות על מעורבותו המרכזית של הנאשם בתחום עבירות הסמים.

ב"כ הנאשם מנגד, עתר שלא למצות הדין עם הנאשם. נטען כי הסוכנת הפעילה לחץ על הנאשם על מנת להביאו לביצוע העבירות וכי לא קיבל כל תמורה עבור העסקאות שביצע ועל כן אין המדובר בסוחר הסמים הקלאסי אלא באדם שעבר את העבירות מתוך רצון להשתלב מבחינה חברתית על רקע בעיותיו הרגשיות ומסכת חייו הקשה.
ב"כ הנאשם טען כי מדובר במקרה חריג וכי הנאשם זקוק לשיקום ולא למאסר מאחורי סורג ובריח, אשר יסכל את אפשרות שיקומו. ב"כ הנאשם עתר להתחשב בנוסף בהודאת הנאשם שחסכה זמן שיפוטי יקר, תיקון כתב האישום , העדר עבר בתחום הסמים וכן באמור בתסקיר שירות המבחן. ב"כ הנאשם הפנה לפסיקה התומכת בגישתו.

הנאשם הביע חרטה על מעשיו. טען כי הוא לוקח אחריות מלאה וכי לא ישוב על מעשים דומים בעתיד.

אימו של הנאשם התייצבה בפני
ועתרה לרחמים עבורו. לדבריה, הנאשם הוא יד ימינ.ה בבית, עוזר ודואג לה
וכן לדבריה, הנאשם למד את לקחו ולא ישוב לבצע טעויות.

הנאשם יליד 1979, לחובתו 6 הרשעות קודמות בעבירות רכוש, אלימות, נהיגה פוחזת, והסגת גבול פלילית.

אין מחלוקת בדבר חומרת מעשיו של הנאשם אשר הורשע בביצוע עבירות סמים חמורות המחייבות תגובה ממשית ומרתיעה. על בתי המשפט להירתם כנגד המלחמה בסמים ולהוציא תחת ידו מסר חד וברור לפיו כל התורם להפצת הסם ייענש במלוא חומרת הדין.

מעיון בפסיקה שהגיש לעיוני ב"כ הנאשם המלומד עולה כי מדובר במקרים בהם הנאשמים היו מכורים לסמים וביצעו עבירות על רקע התמכרותם. ביהמ"ש מצא לנכון להעדיף בעניינם את הפן השיקומי בשל העובדה שעברו הליך גמילה משמעותי והשתקמו.

במקרה דנן וכדברי ב"כ הנאשם, הנאשם איננו מכור לסמים. מן התסקיר עולה כי הנאשם התקשה להסביר מה הניע אותו לחבור לסוכנת ולבצע עסקאות סם.

בצד השיקולים לחומרא הקיימים בעניינו של הנאשם לא אתעלם מנסיבותיו האישיות,
האירוע הטראגי שפקד אותו במהלך חייו ומצבו הרגשי כפי המפורט בתסקיר. עוד אתחשב בהודאתו שחסכה זמן שיפוטי יקר, תיקון כתב האישום, העדר עבר פלילי בתחום הסמים, החרטה שהביע על מעשיו וכן באמור בתסקיר שירות המבחן ובדברי בא כוחו, לפיהם לא קיבל תמורה עבור מעשיו.

מכל האמור לעיל ולאחר ששקלתי את מכלול השיקולים, הן לחומרא והן לקולא, הנני דן את הנאשם לעונשים הבאים:

א.

24 חודשי מאסר בפועל.
ב.
12 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים מיום שחרורו מהכלא שלא יעבור עבירות סמים מסוג פשע.

ג.
6 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים מיום שחרורו מהכלא שלא יעבור עבירות סמים מסוג עוון.
ד.
הנני פוסל את הנאשם מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 15 חודשים
היה וקיים עונש פסילה נוסף- הכל במצטבר.
ה.
קנס בסך 3000 ₪ או חודש מאסר תמורתו. הקנס ישולם בשלושה תשלומים שווים ורצופים החל מיום 01.05.2011.

תקופת המאסר תימנה מיום מעצרו.

זכות ערעור תוך 45 יום

ניתנה היום, 02.02.2011, במעמד הצדדים.










פ בית משפט שלום 17603-05/10 מדינת ישראל נ' אברהם שמואל (פורסם ב-ֽ 02/02/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים