Google

ישראל צרבין - מורן פרלמן, דובב יזרעאלי

פסקי דין על ישראל צרבין | פסקי דין על מורן פרלמן | פסקי דין על דובב יזרעאלי |

34814-10/10 תאק     01/02/2011




תאק 34814-10/10 ישראל צרבין נ' מורן פרלמן, דובב יזרעאלי








בית משפט השלום בחיפה



תא"ק 34814-10-10 צרבין נ' פרלמן ואח'





מספר בקשה:
1

בפני

כב' השופטת
מעין צור


התובע

ישראל צרבין


נגד


הנתבעים

1
.
מורן פרלמן

2
.
דובב יזרעאלי



החלטה

1.
בפני
בקשה לסילוק התביעה על הסף, ולחילופין לעיכוב הליכים בה בשל קיומו של הסכם בוררות בין הצדדים.
2.
התביעה הוגשה בסדר דין מקוצר, ועילתה הינה הפרה נטענת של הסכם בכתב בין הצדדים, אשר צורף לכתב התביעה (להלן: "ההסכם"). על פי ההסכם החזיקו הצדדים במניותיה של חברת גלובל קינג פוד בע"מ (להלן: "החברה") בחלקים שווים, והתובע התחייב להעביר לנתבעים את מניותיו תמורת סכום של 200,000 ₪.
3.
הנתבעים עותרים לסילוק התביעה על הסף מחמת היעדר יריבות והיעדר עילה. לטענתם, בניגוד לאמור בהסכם, התובע לא החזיק במחצית המניות בחברה, ועל כן לא יכול היה להתחייב להעבירן. המניות שהועברו לנתבעים על פי ההסכם הוחזקו על ידי חברת י.ד אדמירל השקעות וסחר בינלאומי בע"מ, שהתובע הינו בעל מניותיה ומנהלה הרשום.
לחילופין מבקשים הנתבעים להורות על עיכוב הליכים בתובענה לאור הסכם בוררות בין הצדדים. הנתבעים מבססים טענתם זו על סעיף 24 להסכם מיום 14.11.07, הוא הסכם המייסדים בין הצדדים (להלן: "הסכם המייסדים"), שבמסגרתו הצטרפו הנתבעים לחברה. הסכם זה צורף לבקשה.
4.
התובע טוען בתגובתו, כי יש לדחות את הבקשה לסילוק על הסף, הואיל ועל ההסכם שעל פיו הוגשה התביעה חתומים הוא והנתבעים.
אף את הבקשה לעיכוב הליכים מבקש התובע לדחות, מחמת מספר טעמים: הוא אינו צד להסכם המייסדים; תניית הבוררות נוגעת לניהול העסק המשותף ולא לעניינים שלאחר פירוק השיתוף בין המייסדים; ההסכם נשוא התביעה נחתם לאחר הסכם המייסדים והוא אינו כולל תניית בוררות.
5.
דין הבקשה, על שני ראשיה, להידחות.
6.
באשר לטענה להיעדר יריבות ולהיעדר עילה, הרי שהתביעה מבוססת על הסכם עליו חתמו שני הצדדים, ומכאן היריבות ביניהם. הפרת הסכם מקנה, לכאורה, לנפגע עילת תביעה נגד המפר. במסגרת בקשה לסילוק על הסף אין בית המשפט נדרש להכרעה בשאלת חוקיותו של ההסכם או בשאלת תוצאותיה של אי חוקיות נטענת בהוראותיו. דינן של טענות אלה להתברר במסגרת ההליך עצמו.
7.
באשר לעתירה לעיכוב הליכים עקב קיומה של תניית בוררות בהסכם המייסדים, הרי שדינה להידחות, הואיל ומדובר בתביעה שעילתה הפרה נטענת של ההסכם נשוא התביעה ולא של הסכם המייסדים. תניית הבוררות חלה, כפי שנקבע בה, על "חילוקי דעות, סכסוכים או טענות (להלן: "המחלוקת") בין הצדדים להסכם זה ("הסכם המייסדים" – מ.צ.), אודות פירושו, משמעותו, ביצועו, קיומו או הפרתו של הסכם זה או בדבר הזכויות והחיובים, כולם או מקצתם, של הצדדים להסכם זה או של מי מהם, בקשר לכל עניין אחר הכרוך בהסכם זה או הנובע הימנו".
לכך מצטרפת העובדה, כי התובע אינו צד להסכם המייסדים.
8.
לפיכך אני דוחה את הבקשה. הנתבעים ישלמו לתובע הוצאותיו בבקשה זו בסכום של 1,500 ₪ וזאת תוך 30 יום, אחרת ישא הסכום הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד התשלום המלא בפועל.
9.
הואיל ומדובר בתיק בסדר דין מקוצר המזכירות תנתבו לרשם.



ניתנה היום, כ"ז שבט תשע"א, 01 פברואר 2011, בהעדר הצדדים.








תאק בית משפט שלום 34814-10/10 ישראל צרבין נ' מורן פרלמן, דובב יזרעאלי (פורסם ב-ֽ 01/02/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים