Google

מדינת ישראל - משרד הרווחה - מיה בתיה חליווה, עיריית טבריה - לשכת הרווחה, אורנה ממן - פקידת סעד

פסקי דין על מיה בתיה חליווה | פסקי דין על עיריית טבריה - לשכת הרווחה | פסקי דין על אורנה ממן - פקידת סעד |

995/11 בשא     16/02/2011




בשא 995/11 מדינת ישראל - משרד הרווחה נ' מיה בתיה חליווה, עיריית טבריה - לשכת הרווחה, אורנה ממן - פקידת סעד




החלטה בתיק בש"א 995/11



בבית המשפט העליון


בש"א 995/11



בפני
:

כבוד הנשיאה ד' ביניש


המבקשת:
מדינת ישראל - משרד הרווחה



נ


ג


ד



המשיבים:

1. מיה בתיה חליווה



2. עיריית טבריה - לשכת הרווחה



3. אורנה ממן - פקידת סעד


בקשה להעברת מקום דיון

בשם המבקשת:
עו"ד אלעד נוה


החלטה


בפני
י בקשה לפי סעיף 78 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, להעברת מקום הדיון בתביעה שהגישה המשיבה 1 (להלן:
המשיבה
) ביום 24.12.2010 נגד המבקשת והמשיבות 2 ו-3 מבית משפט השלום בפתח-תקווה לבית משפט השלום בטבריה. עניינה של התביעה שהעברת מקום הדיון בה נתבקשה הוא בנזקים שלטענת המשיבה נגרמו לה על ידי המשיבה 3, במסגרת הליכים שהתנהלו בינה לבין בן זוגה בנוגע להסדרי הראייה עם ילדיהם. אחריותן הנטענת של המבקשת ושל המשיבה 2 היא אחריות שילוחית למעשי המשיבה 3.


לטענת המבקשת יש להעביר את מקום הדיון בתביעה משום שמרבית זיקותיה המהותיות הן לבית משפט השלום בטבריה. בהקשר זה מציינת המבקשת כי מרבית האירועים נשוא התביעה התרחשו בטבריה, כי מקום מגוריה של המשיבה הוא בטבריה וכי מקום מושבן של המשיבות 2 ו-3 הוא בטבריה. עוד מוסיפה המבקשת כי העיר פתח-תקווה רחוקה ממקום מושבה של היחידה האחראית על תיקה של המשיבה וממקום מושבם של מי שנראים כעדים פוטנציאליים של הצדדים. המשיבות 2 ו-3 מסכימות לבקשה להעברת מקום דיון, אולם המשיבה מתנגדת לה. לטענת המשיבה העוולה המרכזית שנגרמה לה, שהיא לשיטתה הצגת תסקיר שחובר על ידי המשיבה 3 המכפיש את שמה, נעשתה בפני
בית הדין הרבני בפתח-תקווה. כן טוענת המשיבה 3 כי העדים מטעמה שנכחו באירוע זה הם מאזור המרכז. בנוסף טוענת המשיבה 3 כי הבקשה דנן הוגשה בשיהוי של למעלה מחודשיים לאחר הגשת התביעה וכי העברת מקום הדיון לבית משפט השלום בטבריה תביא לעיכוב ההליכים.


דין הבקשה להעברת מקום דיון להתקבל. זיקותיה המהותיות של התביעה, ובהן מקום מושבם של הצדדים ושל מרבית העדים הפוטנציאליים וכן מקום התרחשות מרבית האירועים עליהם מבוססת התביעה הן לאזור הצפון. אף אם לתביעה ישנה זיקה מסוימת לאזור המרכז נוכח קיום הדיון בעניינה של המשיבה בבית הדין הרבני בפתח-תקווה, ברי כי זיקותיה המהותיות הן לאזור הצפון. אף מאזן הנוחות בין הצדדים נוטה במובהק לאזור הצפון נוכח הקושי הטמון בהטרחת עובדי משרד הרווחה מאזור הצפון להגיע לבית משפט השלום בפתח-תקווה. לפיכך, שוכנעתי כי בנסיבות העניין מן הראוי להורות על העברת מקום הדיון בתביעה לבית משפט שלום במחוז הצפון.


אשר על כן, הבקשה מתקבלת. אני מורה בזאת מכוח הסמכות נתונה לי לפי סעיף 78 לחוק בתי המשפט כי הדיון בת.א. 44863-10-10 (שלום – פתח-תקווה) יועבר מבית משפט השלום בפתח-תקווה לבית משפט שלום במחוז הצפון, שייקבע על ידי נשיא בתי משפט השלום במחוז הצפון.


ניתנה היום, י"ב באדר א' התשע"א (16.2.2011).






ה נ ש י א ה

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

11009950_n01.doc

דז

מרכז מידע, טל' 077-2703333 ; אתר אינטרנט,

www.court.gov.il








בשא בית המשפט העליון 995/11 מדינת ישראל - משרד הרווחה נ' מיה בתיה חליווה, עיריית טבריה - לשכת הרווחה, אורנה ממן - פקידת סעד (פורסם ב-ֽ 16/02/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים