Google

פלאפון תקשורת בע"מ - ירון מזרחי

פסקי דין על פלאפון תקשורת בע"מ | פסקי דין על ירון מזרחי

4791-08/10 תאמ     13/02/2011




תאמ 4791-08/10 פלאפון תקשורת בע"מ נ' ירון מזרחי








בית משפט השלום בחיפה



תא"מ 4791-08-10 פלאפון תקשורת בע"מ
נ' מזרחי






בפני

כב' השופט
אהרון
שדה

התובעת
פלאפון תקשורת בע"מ


נגד

הנתבע
ירון מזרחי




פסק דין


בפני
תביעתה של חברת פלאפון לתשלום סך 8,548.88 ₪ המהווה לטענתה את חובו של הנתבע כלפיה ליום הגשת התביעה בגין ציוד ושירותים שסיפקה לו.

סכום התביעה מתבסס על 6 חשבוניות כאשר שתיים מהן מרכיבות את חלקו הארי של החוב.

המדובר הוא בחשבונית מס' 3013586904 שהונפקה ביחס ליתרת חוב רכישת מחשב נייד וחשבונית מס' 2113757434 שעוסקת בעיקרה בדמי יציאה בסך של 3,878.78 ₪.

יתרת החוב הנתבעת היא בגין שירותים וחבילות (מדובר בחבילות גלישה) לתקופות המפורטות בחשבוניות.

הנתבע מצידו טוען כי ביקש לרכוש מחשב נייד ומודם סלולארי ועל כן פנה לסניף התובעת בקניון חיפה, שם הוצע לו מחשב אל.ג'י במבצע תמורת 189 ₪ לחודש וזאת בהתחייבות ל-18 חודשים
ומודם כולל "נטסטיק" בעלות של 69 ₪ בהתחייבות ל-18 חודשים, סה"כ 248 ₪ לחודש ובמשך 18 חודשים.
לטענת הנתבע נמסר לו שהאחריות למוצרים תינתן ע"י התובעת.

הנתבע מפרט בגרסתו תקלות שונות שנפלו במחשב או באפשרות לגלוש עימו ברשת האינטרנט, לטענתו פנה מספר פעמים גם לתמיכה הטלפונית וגם למרכזי השירות של התובעת, ברם דבר לא הועיל.
לאחר כשבוע הופנה הנתבע למעבדת שירות (של היבואן) באזור מפרץ חיפה, שם נמסר לו כי יש לשלוח את המחשב ליצרן וכי משך התיקון והחזרת המחשב חזרה צפוי להיות כחודש ימים כאשר הנתבע אינו זכאי לקבלת מחשב חלופי בתקופה זו.

נוכח תשובה זו של המעבדה, החליט הנתבע שלא לשלוח את המחשב לתיקון וחזר לתובעת בבקשה כי תחליף לו את המחשב, התובעת סירבה ואז ביקש להחזיר את המחשב ולסיים את ההתקשרות, גם לכך סירבה התובעת שהתריעה בפני
ו על כך שיאלץ לשלם את דמי היציאה.

הנתבע טוען כי בנסיבות הענין נאלץ לגלוש רק באמצעות הנטסטיק ואז לאחר חודשיים גילה שחויב בסכום גבוה של 500 ₪ לחודש בגין חריגה ממכסת הגלישה עליה לטענתו, לא ידע.

הנתבע טוען כי בנסיבות הענין חסם רק את התשלום בגין המחשב והמשיך לשלם בעבור מכשיר הנטסטיק, גם לאחר שנותק מהשירות.

מטעם התובעת הוגש תצהירה של הגב' מורן יצחק, חקירתה בבית המשפט היתה קצרה ולמעשה באותן שאלות שנשאלה, חזרה על האמור בתצהיר ובנספחיו. לטענת גב' יצחק נתנה התובעת אחריות רק ביחס לכרטיס
sim
שהותקן במחשב ואכן ביחס לרכיב זה ניתן לתובע השירות לו היה זכאי,הגב' יצחק מפנה להסכם בו נרשם שהאחריות למחשב היא של היבואן המורשה חברת ח.י.

ראוי אולי לציין שגב' יצחק לא נחקרה ביחס לחבילות הגלישה,עלותן והגבלתן כפי שעולה מטבלאות ההסכם ולא לגבי הרכב החשבוניות.

מטעם הנתבע הוגש תצהירו, מחקירתו עלה כי הסתמך על מה שנאמר לו ע"י נציגת המכירות של התובעת וכי לא טרח לקרוא את תוכן ההסכם ולעמוד על תנאיו עובר לחתימתו וכפי שהתברר בדיון בכלל.

הנתבע בחקירתו התקשה להפריד בין רכיבי העסקאות בהן התקשר עם התובעת וטען כי מבחינתו הדברים קשורים ומדובר בחבילה אחת, קרי מחשב עם חבילת גלישה ונטסטיק עם חבילת גלישה.

הנתבע אישר שלגבי מכשיר הנטסטיק בוצעה לפחות בתחילה גלישה בהיקף נרחב ולכן גם חויב בסכומים גבוהים.

יצוין שהתביעה איננה מתייחסת לעלות רכישת מכשיר הנטסטיק.

היה ניכר בנתבע כי סבר באופן סובייקטיבי לחלוטין שעל התובעת האחריות המלאה למחשב ולשאר הרכיבים וכי מבחינתו סבר שמדובר בחבילה אחת.
מנגד בראיה אובייקטיבית ההסכם והמסמכים מורים וקובעים אחרת, הנתבע הודה שלא טרח לקרוא אותם והתבטא בגילוי לב "זאת באמת אשמתי".

בסיום שלב החקירות התקיים דיון לא פורמאלי, הצדדים הסכימו בסופו של דבר למתן

פסק דין
על דרך סעיף 79א' לחוק בתי המשפט זאת לאחר שכל אחד מהם טען לעניין החוב והחבות.

נוכח הדרך הדיונית שנבחרה לא ינומק פסק הדין ויינתן משקל ראוי לשיקולי פשרה כגון סיכוי וסיכון זאת לצד הראיות, הטענות ונטלי ההוכחה ביחס לכל אחת מהן.

יצוין שהמחלוקת העובדתית מצומצמת מאוד ועיקר ההכרעה מתמקדת בהתנהגות הצדדים לפני, תוך כדי ולאחר חתימת ההסכמים בשים לב לכך שהתובעת היא זו שניסחה אותם מחד והנתבע הוא זה שלא ניסה לקרוא אותם מאידך.

נלקחה בחשבון העובדה שהמחשב נמסר לנתבע ע"י התובעת במסגרת הסדר שכבל אותו אליה, אך גם נלקח בחשבון שההסדר קבע כי האחריות למחשב היא של היבואן וכי למעשה לנתבע עמדו סעדים שונים על פי תנאי האחריות ועל פי הדין מול היבואן – קרי נותן האחריות וכי ידע על כך עוד באמצע תקופת האחריות (מועד קבלת מכתב תשובה מהתובעת), כמובן שגם שאר הטענות והראיות נלקחו בחשבון.

אשר על כן, הנני מקבל אל התביעה באופן חלקי ומחייב את הנתבע לשלם לתובעת סך של 4,500 ₪ בצירוף הוצאות בסך 380 ₪ ובצירוף שכ"ט עו"ד בסך 1,200 ₪, סה"כ 6,080 ₪.

בנסיבות הענין והיות והנתבע יוצג ע"י הסיוע המשפטי ונראה כי שאלת מצבו הכלכלי (כמעט) איננה במחלוקת, הנני מאפשר לנתבע לשלם את סכום פסק הדין ב-8 תשלומים חודשיים שווים ועוקבים בסך 760 ₪ כל אחד החל מיום 15.3.11 ואילך בשיקים מעותדים או בכרטיס אשראי והכל בתנאי שפרטי הכרטיס או השיקים יועברו למשרד ב"כ התובעת באחריות ב"כ הנתבע ובאופן מתועד עד 5.3.11.
במידה ולא יעשה כן או אם הנתבע לא יפרע איזה מהתשלומים תעמוד יתרת

פסק דין
לפירעון מיידי בהוצל"פ והיא תישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד לתשלום בפועל.

ניתן היום,
ט'
אדר א תשע"א, 13 פברואר 2011, בהעדר הצדדים.














תאמ בית משפט שלום 4791-08/10 פלאפון תקשורת בע"מ נ' ירון מזרחי (פורסם ב-ֽ 13/02/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים