Google

סאמי בשארה חאג' - תאופיק זידאן, עיסאם זידאן, הכונס הרישמי של מחוז חיפה

פסקי דין על סאמי בשארה חאג' | פסקי דין על תאופיק זידאן | פסקי דין על עיסאם זידאן | פסקי דין על הכונס הרישמי של מחוז חיפה |

526/11 רעא     21/02/2011




רעא 526/11 סאמי בשארה חאג' נ' תאופיק זידאן, עיסאם זידאן, הכונס הרישמי של מחוז חיפה




החלטה בתיק רע"א 526/11



בבית המשפט העליון
בירושלים


רע"א
526/11 - א'


בפני
:

כבוד הרשם גיא שני


המבקש:
סאמי בשארה חאג'



נ


ג


ד



המשיבים:

1. תאופיק זידאן



2. עיסאם זידאן



3. הכונס הרישמי של מחוז חיפה


בקשה לפטור מעירבון



החלטה



בקשת רשות הערעור שבכותרת נסבה על החלטה של בית המשפט המחוזי בחיפה, במסגרת הליך של פשיטת רגל, לדחות בקשה לביטול החלטה קודמת בדבר גובה התשלום החודשי המוטל על המבקש. במסגרת בקשת רשות הערעור הוגשה הבקשה שלפניי – לפטור מהפקדת עירבון. יצוין כי המבקש לדבריו גייס מילדיו סכום של 3,000 ₪, ועל כן הבקשה למעשה היא להפחתת סכום העירבון.


כפי שנקבע לא פעם, בהליך מסוג זה הנסב על יכולתו הכלכלית של המערער, הנטייה היא להפעיל בצורה גמישה את סמכות הפטור; נטייה זו נובעת בעיקר מן החשש מפני "מעגל קסמים" שבו יידרש בעל הדין לגייס סכום-כסף על-מנת לקיים הליך המבוסס על מצוקתו הכלכלית (ראו בש"א 8954/08
סיגל נ' כונס הנכסים הרשמי
(לא פורסם, 11.2.2009); ע"א 4385/01
אלון נ' כונס הנכסים הרשמי
, פ"ד נה(5) 361 (2001)).


עם זאת, בכך אין כדי לפטור את מבקש הפטור מהצגת תמונה מלאה, עדכנית ומבוססת לגבי מצבו הכלכלי.


בענייננו, המבקש צירף לבקשתו מסמך אחד בלבד: חוות-דעת רפואית. ברי כי בכך לא סגי. המבקש מציין כי הוא מתגורר עם רעייתו בדירה פרטית, אך אין כל פירוט לגבי שווי הדירה והבעלות בה. בבקשה לא מוצגים נתונים לגבי הוצאות המחייה של משפחת-המבקש, ולא מצורפים מסמכים רלבנטיים כגון חשבונות שוטפים. עיון בתיק עצמו מגלה כי לבקשת רשות הערעור נלוו מספר מסמכים נוספים שיש להם רלבנטיות, כגון תלושי משכורת. מדובר בתלושי משכורת משנת 2009, ואין בבקשה הסבר מפורט ומשכנע – בצירוף אסמכתאות – לגבי הכנסותיו הנוכחיות של המבקש. חסר זה בולט בפרט נוכח דבריו של בית המשפט המחוזי בהחלטתו, כי המבקש מקבל תלושי משכורת מינימאליים מתחנת דלק המצויה בבעלותו. בבקשה שלפניי לא מצאתי כל התייחסות לתחנת הדלק, וחסר זה – משמעותי הוא. זאת וגם זאת: המבקש אינו מבהיר כיצד הוא מממן את ייצוגו המשפטי, ואינו מציג תיעוד כלשהו בתמיכה לטענה כי אין ביכולתו לגייס יותר מאשר 3,000 ₪ מסביבתו הקרובה, ובכלל זה מבניו. בהקשר זה ראוי להבהיר כי בבקשה אין כל פירוט או אסמכתא לגבי מצבם הכלכלי של ילדי המבקש. לעומת זאת, מן המסמכים המצורפים לתגובת המשיבים 1 ו- 2 עולה
בין היתר
כי אחד מבניו של המבקש, בשארה חאג', הוא בעל-המניות בחברת גאד הצפון בע"מ – היא החברה אשר סיפקה למבקש את תלושי המשכורת המצורפים לבקשת רשות הערעור.


איני רואה צורך להידרש לכל הפרטים והטענות שהועלו בתגובת המשיבים באשר למצבו הכלכלי של המבקש, שכן ברור כי הנטל בעניין זה מונח על כתפיו של המבקש, ובנטל זה לא עמד.


אשר על כן, ובהביאי בחשבון את מהות ההליך ואת היקפו, החלטתי לחייב את המערער להפקיד עירבון בסך של 6,000 ₪, וזאת בתוך 21 ימים מעת המצאת החלטה זו. בהיעדר הפקדה יירשם ההליך לדחייה ללא הודעה נוספת.

ניתנה היום, י"ז באדר א' תשע"א (21.2.2011).



גיא שני





ר ש ם

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

11005260_d03.doc

כש

מרכז מידע, טל' 077-2703333 ; אתר אינטרנט,

www.court.gov.il








רעא בית המשפט העליון 526/11 סאמי בשארה חאג' נ' תאופיק זידאן, עיסאם זידאן, הכונס הרישמי של מחוז חיפה (פורסם ב-ֽ 21/02/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים