Google

מדינת ישראל - עמיר אילן מולנר

פסקי דין על עמיר אילן מולנר

52553-01/11 עתא     20/02/2011




עתא 52553-01/11 מדינת ישראל נ' עמיר אילן מולנר










בית המשפט המחוזי מרכז

עת"א 52553-01-11
משטרת ישראל/ שירות בתי הסוהר נ' מולנר(אסיר)



20 פברואר 2011




לפני
כב' השופטת
ק.רג'יניאנו

מבקשת
מדינת ישראל


נגד

משיב


עמיר אילן מולנר





החלטה


בפני
בקשה של המדינה להורות על המשך החזקתו של המשיב בהפרדת יחיד.
הבקשה הוגשה ב- 27.1.11 והיא בקשה שנייה באותו עניין המוגשת לבית משפט זה. בבקשה קודמת שנידונה הוארכה המשך החזקתו של המשיב בהפרדה עד ליום 10.2.11. ברע"ב שהוגשה לבית המשפט העליון נדחתה.
הדיון בבקשת ההפרדה נקבע ל- 1.2.11 באולם העתירות שבמתחם כלא השרון. לבקשת ב"כ המשיב נדחה הדיון
ל- 9.2.11 באולם העתירות שבמתחם כלא איילון וזאת מאחר ובאותו שבוע לא התקיימו דיונים במתחם כלא השרון.
המשיב מרצה עונשו בכלא השרון ולפיכך פנתה המבקשת בבקשה לקיים את הדיון במתחם כלא השרון, וזאת מטעמים הקשורים בעבודתו של שירות בתי הסוהר והקשיים הכרוכים בהבאתו של המשיב לכלא איילון.
מאחר ומועד החזקתו של המשיב בהפרדה עמד להסתיים ב- 10.2.11 ציינתי בהחלטה שניתנה על ידי ב- 2.2.11 כי "אם ב"כ הצדדים יסכימו על מועד אחר לדיון בכלא השרון ידחה הדיון כמבוקש (בכפוף להארכה זמנית)".
בהודעה שנתקבלה על ידי המבקשת ב- 2.2.11 נמסר לבית המשפט כי לאחר שיחה עם ב"כ המשיב ולאחר שהבין את ההשלכות הכרוכות בהבאתו של המשיב מבית סוהר השרון למתחם איילון ועל מנת לחסוך בכספי משלם המיסים נתן ב"כ המשיב הסכמתו לשנות את מועד הדיון בבקשה ליום 15.2.11 שיתקיים במתחם כלא השרון. ב"כ המבקשת ציינה בכתב בהודעה לבית המשפט כי ב"כ המשיב הסכים להארכה זמנית של החזקת המשיב בהפרדה עד למועד הדיון המבוקש (ולא ביחס לבקשה גופה).
בהחלטה שניתנה על ידי ב- 3.2.11 נדחה הדיון ל- 15.2.11 והוריתי על המשך החזקתו של המשיב בהפרדה עד לדיון בבקשה ומתן החלטה אחרת.

בפתח הדיון ביום 15.2.11 (לאחר שדנתי במספר טענות מקדמיות) ביקש ב"כ המבקשת להציג לעיונו של בית המשפט פרטי מידע חסוי על מנת לתמוך את האמור בתצהיר המצורף לבקשת ההפרדה.
ב"כ העותר התנגד להגשת פרטי המידע החסוי וביקש, בהעדרה של תעודת חיסיון, להציגם לעיונו.
ב"כ המבקשת התנגד להציג פרטי מידע אלה לעיונו של ב"כ המשיב וביקש לדחות את הדיון על מנת לאפשר לו להציג תעודת חיסיון.
ב"כ המשיב התנגד לדחייה. לטענתו, אם ביקשה המדינה לחסות מסמכים אלה היה עליה לדאוג לתעודת החיסיון מבעוד מועד ומשלא דאגה לכך, משמעות הדבר שיש לדחות את בקשת המבקשת להארכת הפרדה.
במסגרת התנגדותו לבקשה לדחייה טען כי מצבו הרפואי של המשיב איננו מאפשר החזקתו בהפרדה ותמך טיעוניו בחוות דעת רפואית פרטית ערוכה על ידי
פרופ' אדלר מיום 12.12.10 המבוססת על בדיקה שנעשתה למשיב בבית הסוהר השרון באגף ההפרדה (ב"כ המשיב ביקש שתעודה רפואית זו תישאר חסויה).
בתשובה לשאלה שהפנתי לב"כ שב"ס אם יש בידיה מסמכים רפואיים של הרשות המתייחסים לחוות דעתו של פרופ' אדלר, השיבה כי על פי רישומים המצויים בתיק האסיר המשיב נמצא במעקב רפואי, בוצעו בדיקות במהלך תקופת מאסרו וקיימת המלצה לבדיקות נוספות.
מאחר ותיקו הרפואי של המשיב
לא היה בפני
ה, היא ביקשה דחייה קצרה על מנת לעיין בתיקו הרפואי של המשיב ולעדכן את בית המשפט לגבי המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, הקשורים בחוות דעתו של פרופ' אדלר.
בהחלטה שניתנה על ידי באותו מעמד אפשרתי לב"כ שב"ס להעביר לעיונו של בית המשפט את המסמכים הרפואיים עד ל- 17.2.11 וציינתי כי אם יבקש ב"כ המשיב להתייחס למסמכים אלה, יוכל להגיב תוך 24 שעות.
ב- 17.2.11 הועברו לעיוני מסמכים מתיקו הרפואי של המשיב. לא קיבלתי תגובת ב"כ המשיב ב- 18.2.11. התגובה נתקבלה היום בבוקר (בדיעבד התברר לי כי הוגשה בקשה ב- 18.2.11 לאפשר לב"כ המשיב מתן תגובה עד ה- 20.2.11).
לאחר שעיינתי בחוות דעתו של פרופ' אדלר ובמסמכים הרפואיים שהוצגו על ידי ב"כ שב"ס ובתגובת ב"כ המשיב ומבלי להקל ראש באף לא תלונה אחת של האסיר בפני
גורם רפואי, נחה דעתי כי המשיב מקבל את הטיפול הרפואי הראוי בין כותלי הכלא, הוא נמצא במעקב ולעת הזאת מצבו הרפואי תקין. לא למותר להוסיף כי עוד בטרם הגיע לשב"ס חוות הדעת הפרטית של פרופ' אדלר בוצעו למשיב בדיקות רפואיות מבלי שנתקבלה המלצה כלשהי מרופא פרטי (ב- 12.10.10 בוצעה למשיב בדיקת מאמץ ובדיקת
ct
). המשיב ממתין לבדיקות נוספות מחוץ לכלא ועל רופא שב"ס לדאוג לכך שבדיקות אלה תבוצענה.

באשר לבקשת הדחייה, כעולה מבקשת ההפרדה והתצהיר המצורף לה הודיעה המדינה כי בכוונתה להגיש פרטי מידע סודי וב"כ המשיב לא גילה דעתו למבקשת, בטרם הדיון, כי יתנגד להגשת פרטי מידע אלה ומשכך ב"כ המבקשת לא נערך לטענה זו ולא פנה בבקשה מתאימה להוצאת תעודת חיסיון. ב"כ המבקשת פעל על פי הנחיות פרקליט המדינה (הנחיה מספר 12.9).
זאת ועוד, ב"כ המשיב ייצג את המשיב גם בבקשה הקודמת להארכת ההפרדה (גם בבית המשפט המחוזי וגם בבית המשפט העליון) ואין לי אלא להניח שב"כ המבקשת סבר שלא תהיה התנגדות להגשת המידע לעיונו של בית המשפט בלבד.

בנסיבות אלה, ובשים לב למהותה של הבקשה ולאמור בתצהיר המצורף לה, אין מנוס מלהיעתר לבקשת הדחייה.
לפיכך
הדיון בבקשה להאריך המשך החזקתו של המשיב בהפרדה ידחה ל -8.3.11 וזאת על מנת לאפשר לב"כ המבקשת לפעול להוצאת תעודת החיסיון.

ההחלטה שניתנה על ידי ביום 3.2.11 תישאר בתוקפה.


ניתן היום,
ט"ז
אדר א תשע"א, 20 פברואר 2011, בהעדר הצדדים.













עתא בית משפט מחוזי 52553-01/11 מדינת ישראל נ' עמיר אילן מולנר (פורסם ב-ֽ 20/02/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים