Google

בנציון סמפסון - כונס הנכסים הרשמי

פסקי דין על בנציון סמפסון | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי

2840-10/10 פשר     03/03/2011




פשר 2840-10/10 בנציון סמפסון נ' כונס הנכסים הרשמי




לך



st1\:*{behavior: }



בית המשפט המחוזי בבאר שבע

פש"ר 2840-10-10 סמפסון נ' כונס נכסים רשמי באר שבע והדרום ואח'



03 מרץ 2011






בפני
כב' השופטת נחמה נצר

בענין:
פקודת פשיטת הרגל התש"ם – 1980
להלן: "הפקודה"

ובענין:

בנציון סמפסון
ת.ז. 059819540
להלן: "החייבים"

ובענין:
כונס הנכסים הרשמי
להלן: "הכונ"ר"


נוכחים:
החייב בעצמו וב"כ עוה"ד איתן בן עמי

עוה"ד דבאח זיאד המנהל המיוחד
עוה"ד
שוורצמן ברטה

בשם הכונ"ר
<#1#>


<#2#>
החלטה


בפני
חייב, בן 43, נשוי ואב ל-4 ילדים אשר נקלע לחובות בהיקפים משמעותיים למדי על רקע עסק שניהל לייצור חפצי נוי ותכשיטים, כאשר גם ניסיון של החייב לנסות ולהבריא את העסק, כשל וכאמור, הגיעו הדברים לידי כך, שלא ניתן היה עוד להמשיך בהפעלה שוטפת של העסק
ולו במתכונת מצומצמת.

תוצאת לוואי נוספת, היא, כי החייב הבין כי לא יעלה בידו לנסות ולהתמודד עם החובות בהיקפים האמורים, אלא באמצעות פניה לאפיק של פשיטת רגל.

נדמה כי העובדה שהמדובר באדם צעיר, אשר כישלונו, גם אם הוא רב ומשמעותי, אין מקורו בהתנהלות בלתי נורמטיבית או במעשים שדבק בהם רבב של חוסר תום לב, בוודאי צריכה לשמש כמרכיב משמעותי בהחלטה אם לאפשר לחייב כניסה להליך. שלא לדבר על כך כי אצל אנשים צעירים לעיתים קרובות הליך פשיטת הרגל משמש בעבורם כאמצעי ליצירת מוטיבציה חדשה להקדים ולחזור לקהילה כאדם נטול חובות וכגורם יצרני שאינו נופל נטל על הקופה הציבורית.

המנהל המיוחד בחוות דעתו, סבר כי אין להתיר כניסתו של החייב להליך ולו מן הטעם כי על פי הדוחות הכלכליים מדי חודש מתקיים פערך משמעותי בין רמת ההכנסות לבין שיעור ההוצאות, כאשר החשש הוא כי לצורך מימון הפער שנוצר,
נוטל החייב ולו באמצעות אחרים, הלוואות המגדילות את היקף התחייבויותיו והמעמיד בפני
נושיו סיכון חדש בדמות מחויבויות שהחייב נוטל על עצמו בהיותו תחת צו כינוס. שלא לדבר על כך כי נטילת התחייבויות במסגרת צו הכינוס, משמעותה, פגיעה ביכולת של החייב להגדיל את שיעור הפרשותיו החודשיות לטובת הנושים.

עיינתי בדוחות ואכן התמונה העולה מהם אינה תמונה מלבבת, שכן מדי חודש ישנו פער של בין 4,000 ל-6,000 ₪ בין ההוצאות לבין ההכנסות. יחד עם זאת ראוי לזכור כי החייב מטופל בתא משפחתי הכולל מלבדו גם 4 ילדים קטנים ובת זוג, וזו איננה חייבת בהליך והיא אף אינה מבקשת להרחיק עצמה מהנטל הכבד שהוטל לפתחו של התא המשפחתי, שהרי לא נסתרה טענתה, כפי שגם הדברים מגולמים בדוחות הכלכליים, כי זו נאלצה ליטול הלוואות, בין אם לצורך מימון הוצאות קיום שוטפות ובין אם לצורך מחזור הלוואות אחרות, כשהמטרה היא בסופו של יום להכניס קצת סדר במבולקה שנוצר עקב הקריסה הכלכלית של אב המשפחה.

לאחר שבחנתי את הנתונים הכספיים,

אינני סבורה כי הפער החמור כשלעצמו, בין ההוצאות לבין ההכנסות, עשוי לשלול כרטיס כניסה להליך, ונראה כי המישור הנכון לטפל בכך הוא באמצעות הגדלת צו התשלומים, במיוחד כאשר מצופה אצל אנשים צעירים בעלי הכנסות כוללות של כ-15,000 ₪ בחודש כי
יעלה בידם להפריש ולו סכום המתקרב לכ-10 אחוז מהכנסתם החודשית לטובת הנושים.

על כן, הגעתי לכלל מסקנה, כי אין למנוע מהחייב כניסה להליך, במיוחד כשאין טענה בדבר התנהלות חסרת תום לב או חסרת סבירות קיצונית מצידו של החייב. מאידך נראה כי אכן ראוי וצריך לשנות מצו התשלומים על מנת שזה יקיים יחס של הלימה סבירה יותר בין הכנסות התא המשפחתי ל בין זכותם של הנושים לקבל ולו דבר מה על חשבון החובות הרבים והגבוהים שחב החייב כלפיהם.

אשר על כן, מכריזה על החייב כפושט רגל.

מורה על מינוי עוה"ד דבאח כנאמן לנכסי החייב.

יציאת החייב מן הארץ מעוכבת.

מורה כי החל מחודש מאי 2011 יוגדל התשלום החודשי ויעמוד על 1,500 ₪ בכל חודש.

פוסקת למנהל המיוחד שכר מימוש בשיעור של 20 אחוז.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ז
אדר א תשע"א, 03/03/2011 במעמד הנוכחים.



נחמה נצר
, שופטת


הוקלד על ידי: נתי אברהמי







פשר בית משפט מחוזי 2840-10/10 בנציון סמפסון נ' כונס הנכסים הרשמי (פורסם ב-ֽ 03/03/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים