Google

עו"ד יצחק גורדון - הכשרת הישוב חברה לביטוח בע"מ, נציג, מר רומן גורלניק

פסקי דין על עו"ד יצחק גורדון | פסקי דין על הכשרת הישוב חברה לביטוח | פסקי דין על נציג | פסקי דין על מר רומן גורלניק |

35320-08/10 תק     06/03/2011




תק 35320-08/10 עו"ד יצחק גורדון נ' הכשרת הישוב חברה לביטוח בע"מ, נציג, מר רומן גורלניק




לך






בית משפט לתביעות קטנות בירושלים

ת"ק 35320-08-10 גורדון נ' הכשרת הישוב חברה לביטוח בע"מ



06 מרץ 2011


בפני
כב' השופטת אביב מלכה


התובע
עו"ד יצחק גורדון


נגד

הנתבעת
הכשרת הישוב חברה לביטוח בע"מ



<#2#>
נוכחים:
התובע בעצמו
נציג
הנתבעת, מר רומן גורלניק

<#3#>
פסק דין

בפתח הדברים אחזור ואציין את מורת רוחי מן הנוהג אשר נוהגות חברות הביטוח על פיו הן מגישות מסמך כלשהו, הקרוי על ידם "כתב הגנה", שבו אין כל טענה לגופה של תביעה והמסמך מוגש, כאמור בתוכו – רק לצורך עמידה בלוח הזמנים שבתקנות. לאחר מכן ובחסות אותו מסמך, מוגש כתב הגנה מנומק, חודשים לאחר שתם המועד להגשת כתב ההגנה על פי התקנות, וברוב המקרים גם ללא הגשת בקשה להארכת מועד.
נוהג זה הוא פסול מעיקרו. התקנות קובעות מתי
צריך להיות מוגש כתב ההגנה וכתב ההגנה המוגש במועד החוקי הוא כתב ההגנה הקובע ואם אין בו כל הגנה הרי שיש מקום ליתן

פסק דין
על-פי התביעה.
במקרה דנן אינני נזקקת לכך שכן גם לגופו של עניין דין התביעה להתקבל במלואה, ובעניין זה טענת התובע עם הוצאות לדוגמא ועם ריבית הקבועה בסעיף 28א לחוק חוזה הביטוח.
התובע פנה אל הנתבעת שוב ושוב מאז התאונה בשנת 2007, הנתבעת התעלמה מכל פניותיו, לא התייחסה אליהן לגופן, הציעה לו הצעות פשרה שאינן מציאותיות ורק לאחר הגשת כתב התביעה מיהרה לבדוק את חבותה והודיעה כי היא מוכנה לשאת בחבות זו.
לא בכדי הותקן הסעיף בחוק כפי שהותקן כדי לפתור את התופעה של חברות הביטוח אשר מתמהמהות בפיצוי הלקוחות מתוך תקוותם שמא הלקוח יוותר על זכויותיו, ייכנע או יהיה מוכן להתפשר על סכומים מגוחכים בבחינת "טוב ציפור אחת".
והנה למרות אותו סעיף בחוק, לא נעלמה התופעה, זאת כי וון שייתכן ולא די עושים בתי המשפט שימוש באותו הסעיף. ולפיכך, אין מעל לראש חברות הביטוח את "להט החרב המתהפכת".
במקרה דנן, שוכנעתי כי יש לעשות שימוש בסעיף זה, אני מקבלת את התביעה במלואה ומורה לנתבעת לשלם לתובע את סכום התביעה בצירוף הפרשי הצמדה וריבית על פי הסכום המקסימאלי הקבוע בסעיף 28א לחוק חוזה הביטוח.
הנתבעת תשלם לתובע סך של 2,000 ₪ הוצאות ההליך. הוצאות אלה מהוות הוצאות לדוגמא ואם יהיה בהם כדי למנוע את המקרים הבאים – הרי יצאה הנתבעת נשכרת מכך.
<#4#>

ניתן והודע היום ל'
אדר א תשע"א, 06/03/2011 במעמד הנוכחים.



אביב מלכה
, שופטת

הוקלד על ידי: אפרת טוביה







תק בית משפט לתביעות קטנות 35320-08/10 עו"ד יצחק גורדון נ' הכשרת הישוב חברה לביטוח בע"מ, נציג, מר רומן גורלניק (פורסם ב-ֽ 06/03/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים