Google

מרים ח'ליל נאצר אבו שחאדה, נג'לא ח'ליל נאצר אבו שחאדה, דיב אבו גנימה ואח' - מחמוד חוג'יראת, עזבון המנוחה ליא טועמה מוסא גבאריס, עפיפה טועמה מוסא גבאריס ואח'

פסקי דין על מרים ח'ליל נאצר אבו שחאדה | פסקי דין על נג'לא ח'ליל נאצר אבו שחאדה | פסקי דין על דיב אבו גנימה ואח' | פסקי דין על מחמוד חוג'יראת | פסקי דין על עזבון המנוחה ליא טועמה מוסא גבאריס | פסקי דין על עפיפה טועמה מוסא גבאריס ואח' |

784/07 א     27/02/2011




א 784/07 מרים ח'ליל נאצר אבו שחאדה, נג'לא ח'ליל נאצר אבו שחאדה, דיב אבו גנימה ואח' נ' מחמוד חוג'יראת, עזבון המנוחה ליא טועמה מוסא גבאריס, עפיפה טועמה מוסא גבאריס ואח'








בית המשפט המחוזי בחיפה



ת"א 784-07 מחמוד חוגיראת נ' עזבון המנוחה ליא טועמה מוסא גבאריס ואח'




בפני

כב' השופטת
ברכה
בר-זיו


המבקשים

1. מרים ח'ליל נאצר אבו שחאדה
2. נג'לא ח'ליל נאצר אבו שחאדה
3. דיב אבו גנימה
4. סמיר אבו גנימה

ע"י ב"כ עו"ד אבו ריא עלי


נגד

המשיב
מחמוד חוג'יראת



משיבים פורמליים

1. עזבון המנוחה ליא טועמה מוסא גבאריס
באמצעות יורשיה:
2. עפיפה טועמה מוסא גבאריס
. תאופיק טועמה מוסא גבאריס
4. רסמיה גבאריס
5. סאלם תאופיק גבאריס
6. נגווה תאופיק גבאריס
7. מרים תאופיק גבאריס
8. כרים תאופיק גבאריס
9. ג'מיל תאופיק גבאריס
10. עליה תאופיק גבאריס
11. סעדה תאופיק גבאריס
12. רשם המקרקעין - בנין לב העסקים
13. סלמה תאופיק גבאריס
14. ונס חליל נאצר אבו שחאדה
15. נאצר חליל נאצר אבו שחאדה



החלטה

1.
התובע (המשיב) הגיש תביעה למתן

פסק דין
הצהרתי לפיו הוא זכאי להירשם כבעלים של 1/3 חלקים מחלקה 56 בגוש 12217 (להלן: "המקרקעין"), וכי הסכם המכר משנת 1960, לפיו רכש את המקרקעין, הינו בתוקף.


בכתב התביעה טען התובע כי בשנת 1960 נחתם הסכם בינו לבין עיזבון המנוחה ליא טועמה גבאריס ז"ל (להלן: "המנוחה"), שהנתבעים הינם יורשיה, ולפיו מכרה לו המנוחה את המקרקעין וכי הוא מחזיק במקרקעין מאז ואף דווח על העיסקה לשלטונות.

2.
קבעתי דיון בבקשה, במעמד הצדדים, ובהעדר הופעה מטעם הנתבעים, ניתן על ידי ביום 8.3.09 צו מניעה זמני, אשר אסר על הנתבעים ו/או מי מטעמם לבצע כל דיספוזיציה ו/או כל פעולה משפטית בחלקה 56 בגוש 12217, עד החלטה אחרת.

3.
מאחר והתברר כי נרשמה הערת אזהרה בדבר קיומו של הצו על זכויות כל הבעלים של החלקה הנ"ל – צומצם הצו בהחלטה מיום 5.4.09 – באופן שיחול רק על הנתבעים.

4.
בהמשך, תוקן כתב התביעה, באופן שהוספו נתבעים נוספים (יורשי הנתבעים בתביעה המקורית).

5.
בהחלטה מיום 4.5.09 הורחב צו המניעה, באופן שיחול גם על הנתבעים הנוספים.

6.
ביום 18.1.11 ביקשו הנתבעים מרים אבו שחאדה, נג'לה אבו שחאדה, דיב אבו גנימה וסמיר אבו גנימה (להלן: "המבקשים") לבטל את ההחלטה מיום 4.5.09. לטענתם, הם אינם צד להליך ולא היה מקום ליתן צו נגדם (כאשר בית משפט הורה כבר ביום 5.4.09 למחוק את ההערה שנרשמה על זכויות מי שאינו צד להליך). כן נטען כי בניגוד להחלטה, לא בוצעה להם מסירה אישית של כתב בי-דין.

7.
ב"כ התובע טען בתגובה לבקשה כי כתב התביעה תוקן ונמסר למבקשים, אך המבקשים לא הגישו כתב הגנה ובקשתם מוגשת בחוסר תום לב. לתגובה צורפו אישורי מסירה למבקשים.

8.
אין ספק כי התובע הגיש כתב תביעה מתוקן, כאשר המבקשים הינם נתבעים מס' 29 עד 32 – יורשי ליא חליל אבו שחאדה ז"ל. בנסיבות אלה – יש מקום להשארת צו המניעה הזמני על כנו עד החלטה בתביעה לגופה.

9.
ראוי לציין גם כי המבקשים לא הגישו כתב הגנה. עוד ראוי לציין כי ב"כ המבקשים היה מודע לקיומו של הצו המקורי מיום 8.3.09 והוא הופיע בדיון שקבעתי ביום 5.4.09 וטען כי אינו מייצג את מי מהנתבעים באותו מועד וכי הצו נרשם על זכויות מרשיו.


בעקבות טענתו אכן צומצם הצו, אך בהמשך הותר לתובע לתקן תביעתו באופן שהמבקשים ואחרים (כולם יורשי המנוחה ו/או יורשי יורשיה)
הוספו כנתבעים.

10.
אשר על כן – אני דוחה את הבקשה לביטול צו המניעה, ככל שמתייחס למבקשים.

ניתנה היום, כ"ג
אדר א תשע"א, 27 פברואר 2011, בהעדר הצדדים.








א בית משפט מחוזי 784/07 מרים ח'ליל נאצר אבו שחאדה, נג'לא ח'ליל נאצר אבו שחאדה, דיב אבו גנימה ואח' נ' מחמוד חוג'יראת, עזבון המנוחה ליא טועמה מוסא גבאריס, עפיפה טועמה מוסא גבאריס ואח' (פורסם ב-ֽ 27/02/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים