Google

מדינת ישראל - פבל מלצב

פסקי דין על פבל מלצב

26215-03/11 מת     17/03/2011




מת 26215-03/11 מדינת ישראל נ' פבל מלצב










בית משפט השלום בבאר שבע

מ"ת 26215-03-11 מדינת ישראל
נ' מלצב(עציר)



17 מרץ 2011








כב' השופט נ. אבו טהה
- סגן הנשיא




המבקשת
מדינת ישראל
ע"י ב"כ המתמחה פרנקו


נגד

המשיב
פבל מלצב
(עציר) - בעצמו
ע"י ב"כ עו"ד אריאתה מסלם
– ס.צ.
<#1#>



<#2#>
החלטה

זוהי בקשה למעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו, על רקע כתב האישום המייחס לו לכאורה ביצוע עבירות של תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו ותקיפת סתם.

באשר לאישום הראשון, מיוחס למשיב כי במהלך החודשים נובמבר 2010 עד דצמבר 2010, תקף המשיב את אימו בכך, שבחדר המדרגות, תפס אותה במעילה בכוח, דחף אותה עד אשר הצמידה אל הקיר.

באישום השני
, מיוחס למשיב עבירות של תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות והפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, בכך שבתאריך 13.3.11, משנעצר המשיב בסמוך לדירת אימו, על רקע התלונה שהוגשה על ידי אימו. בתחנת המשטרה קילל המשיב את השוטר יהודה סויסה ובהמשך משלא שעה להורות השוטר תקף המשיב את השוטר בכך שדחף אותו בכוח ואמר לו "אף אחד לא ירים עלי את הקול". בהמשך בתגובה ובניסיון להרגיע את המשיב, דחף השוטר את המשיב לעבר הקיר עד אשר הצמידו לקיר. בתגובה תקף המשיב שוב את השוטר בכך שתפס את צווארו באמצעות ידיו.

ב"כ המשיב הסכים לקיומן של ראיות לכאורה, בכל הנוגע לאישום הראשון. יחד עם זאת טען כי עילת המעצר נחלשת בשים לב כי חלפו יותר מ- 3 חודשים מאז האירוע.

באשר לאישום השני, טען הסנגור כי קיימת גרסת השוטר כנגד גרסת המשיב, וגם על פי העובדות שבכתב האישום השוטר תקף את המשיב בכך שהצמידו לקיר. הסנגור הסכים שקיימות תמונות המתעדות את החבלות שיש על צווארו של השוטר. עוד טען כי תמונות המתעדות את החבלות שנגרמו למשיב לא קיימות בתיק ואף לא צולם.

עוד, לטענת הסנגור, כי לא הייתה סמכות לשוטר לעצור את המשיב אלא לשיטתו היה צריך להיות מעוכב, הואיל והעבירה אינה בת מעצר.

הנני דוחה את טענת הסנגור, בשים לב כי תקיפה באלמ"ב מקימה עילת מעצר.

על רקע המתואר לעיל עותר הסנגור לשחרר את המשיב לחלופת מעצר בדמות מעצר בית בבית אחותו, בת 27, גרושה ואם ל-2 ילדים המתגוררת בנתיבות. בנוסף לאיזוק אלקטרוני ולחילופין לפיקוח נוסף ע"י אימו של המשיב.

ב"כ המבקשת התנגד לחלופה אשר הוצגה, בשים לב לעברה הפלילי של האחות, הכולל הרשעות בעבירות של אלימות, הפרת הוראה חוקית, חבלה במזיד ברכב, התנהגות פרועה במקום ציבורי וכן בשים לב כי החלופה נמצאת בעיר נתיבות.

בשלב זה, החלופה שהוצגה ע"י הסנגור אינה מניחה את הדעת, בשים לב לאופי העבירות נשוא הרשעת הערבה, מה גם שמדובר באמא המטופלת ב-2 ילדים קטינים לבדה.

באשר לערבה הנוספת – אני תמה בכלל שהסנגור הציע כי המתלוננת תשמש מפקחת עבור המשיב, היה וישוחרר לבית האחות.

המשיב יליד 1987, לחובתו עבר פלילי הכולל 3 הרשעות בעבירות של תגרה במקום ציבורי, תקיפת שוטר.

כמו כן תלוי ועומד נגדו מאסר מותנה בן 6 חודשים בגין תקיפת שוטרים. דבר אשר לא הרתיע את המשיב לשוב ולבצע לכאורה עבירה דומה.






יחד עם זאת, אינני סבור שבנסיבות שתוארו אין לאיין את המסוכנות הנשקפת מן המשיב, אולם יש צורך בחלופה מציבת גבולות בעלת דמות סמכותית וכל עוד אין חלופה כזו בפני
י, המשיב יישאר במעצר עד תום ההליכים תוך שמירת הזכות לפנות בבקשה לעיון חוזר, כשתמצא חלופה ראויה.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"א
אדר ב תשע"א, 17/03/2011 במעמד הנוכחים.



נסר אבו טהה, סגן נשיא

קלדנית: בלה דלי-זיתון







מת בית משפט שלום 26215-03/11 מדינת ישראל נ' פבל מלצב (פורסם ב-ֽ 17/03/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים