Google

מדינת ישראל - מאג'ד טנוס

פסקי דין על מאג'ד טנוס

18792-03/11 מת     28/03/2011




מת 18792-03/11 מדינת ישראל נ' מאג'ד טנוס




לך






בית משפט השלום בנצרת

מ"ת 18792-03-11 מדינת ישראל
נ' טנוס(עציר)


28 מרץ 2011




בפני
: כב' השופטת – לילי יונג-גפר
, סגנית הנשיא


18781-03-11

המבקשת

מדינת ישראל


נגד

המשיב

מאג'ד טנוס


<#2#>
נוכחים
: מטעם המבקשת – עו"ד אלעד מאיר

מטעם המשיב – בעצמו ועו"ד ניזאר עבוד
– סנגוריה ציבורית

<#3#>
החלטה

המדינה מבקשת לצוות על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים נגדו בת"פ 18781-03-11.

כתב האישום מייחס למשיב עבירות של תקיפת בת זוג הגורמת חבלה של ממש, איומים, תקיפת קטין והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. כתב האישום מתאר ארוע חמור שבו נקט הנאשם באלימות קשה כלפי אשתו, דחף אותה והפילה אל עבר המיטה, תפס באזור גרונה באמצעות ידיו ולאחר מכן, כאשר ניסו בנותיו להרגיעו ולהרחיקו מאימן, תקף אותה שוב בכך שמשך בשערה. בהמשך, איים המשיב על המתלוננת כי יכה אותה ואת בנותיה וכן זרק ודחף רהיטים בבית והכל תוך כדי צעקות וגידופים. בהמשך אף דחף את בתו הקטינה שניסתה להרגיעו. המתלוננת נחבלה כתוצאה מהמכות. כאשר הגיעו שוטרים לבית, לבקשת המתלוננת, והודיעו למשיב כי הוא מעוכב סירב להתלוות אליהם ואזי, הודיעו לו כי הוא עצור וכי במידה וימשיך בהתנגדותו ייאלצו להשתמש בכוח. חרף זאת, ניסה המשיב להתחמק מן המעצר ומנע מן השוטרים לכבול את ידיו תוך שהוא משתולל ומאלץ את השוטרים לעשות שימוש בכוח לשם כבילתו.

הסנגור אינו חולק על קיומן של ראיות לכאורה ועילת מעצר ולאחר שעיינתי בתיק החקירה, מצאתי כי בדין עושה הוא כן. בתיק החקירה ראיות לכאורה להוכחת האמור בכתב האישום ובראשן הודעת המתלוננת, תיעוד החבלות על גופה, הודעות הבת ואחות המתלוננת וכן דו"חות משטרתיים ועוד.

גם באשר לעילת המעצר אין חולק. העבירות המיוחסות למשיב מקימות עליו חזקת מסוכנות אשר לא זו בלבד שלא נסתרה אלא שבנסיבות העניין, ניתן ללמוד מהתנהגותו של המשיב על המסוכנות הנובעת מפניו. המשיב נוהג באופן בלתי צפוי, הוא שותה לשוכרה ומהווה איום של ממש לסביבתו כשהוא בגילופין. מלבד זאת, סובל המשיב ממחלת עצבים שיש בה כדי להשפיע גם על מצבו הנפשי אך אין הוא מקבל כל טיפול בעניין זה.

על כל אלו יש להוסיף את העובדה כי למשיב עבר פלילי מכביד למדי הכולל הרשעות לא מעטות בעבירות אלימות ובעבירות כלפי שוטרים, לרבות תקיפת שוטרים, וכן עבירה של בריחה ממשמורת חוקית.
המשיב נשפט לאחרונה לפני כשנתיים בגין עבירות אלימות ואחרות כלפי שוטרים ובריחה ממשמורת חוקית וכבר אז, נטענו כל הטענות הנטענות היום באשר למחלתו ובאשר למצבו. בית המשפט אז ראה להסתפק בתקופת מאסר קצרה שתרוצה בעבודות שרות, לאור העובדה כי לא היו למשיב אז הרשעות מן השנים האחרונות ואולם עינינו הרואות, כי המשיב חזר לסורו ומפנה את זעמו כלפי בנות משפחתו. בנסיבות אלו, מתקיימת עילת מעצר בעוצמה רבה. בהתחשב בעובדה כי בנות משפחתו של המשיב הן גם עדות התביעה נגדו, קיים גם חשש לשיבוש מהלכי משפט.

הסנגור טוען, כי בנסיבות העניין ושעה שמדובר בארוע אלים יחיד כלפי בנות משפחתו, ניתן להשיג את מטרת המעצר גם בדרך של חלופה והוא מציע להרחיק את המשיב לחיפה שם ישהה בתנאי מעצר בית מלא בביתו של אחיו תחת פיקוחו ותחת פיקוח שני משמורנים נוספים ואף איזוק אלקטרוני.

אינני שוללת על הסף את שחרורו של המשיב לחלופה זו ואולם, בשלב זה, אין בידי די נתונים הן באשר לאישיותו של המשיב, עמדתו ויכולתו לקיים תנאי חלופה חמורים ככל שיהיו, וממילא אין בידי תמונה מלאה באשר לטיב חלופת המעצר המוצעת ואם יש בה ובמשמורנים המוצעים כדי להוות חיץ בין המשיב והמסוכנות הנובעת מפניו, לבין המתלוננת ובנותיה.
בנסיבות אלו, דוחה אני את המשך הדיון בבקשה ליום 27/4/2011 שעה 09:00.

עד למועד זה יגיש שרות המבחן תסקיר מעצר בעניינו של המשיב ובו יבחן את מידת מסוכנותו והן את התאמתה של חלופת המעצר המוצעת.
המשיב יזומן באמצעות שב"ס
.
המזכירות תשלח החלטה זו בדחיפות בפקס ידני לשרות המבחן
.
<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ב באדר ב התשע"א, 28/03/2011 במעמד הנוכחים.


לילי יונג-גפר
, שופטת
סגנית הנשיא

הוקלד על ידי: חגית דהן






מת בית משפט שלום 18792-03/11 מדינת ישראל נ' מאג'ד טנוס (פורסם ב-ֽ 28/03/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים