Google

שי סרגיי וולושין, בתיה גנדלמן - נסים הרוש, מאור בלקר, הכשרת הישוב ביטוחים בע"מ

פסקי דין על שי סרגיי וולושין | פסקי דין על בתיה גנדלמן | פסקי דין על נסים הרוש | פסקי דין על מאור בלקר | פסקי דין על הכשרת הישוב ביטוחים |

36778-04/10 תק     01/03/2011




תק 36778-04/10 שי סרגיי וולושין, בתיה גנדלמן נ' נסים הרוש, מאור בלקר, הכשרת הישוב ביטוחים בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות באשדוד



ת"ק 36778-04-10 וולושין נ' הרוש ואח'






בפני

כב' השופטת
נגה שמואלי-מאייר


תובעים

1. שי סרגיי וולושין
2. בתיה גנדלמן


נגד


נתבעים

1.נסים הרוש
2.מאור בלקר
3.הכשרת הישוב ביטוחים בע"מ




פסק דין


זוהי תביעה שעניינה פיצוי בגין נזקים אשר נגרמו כתוצאה מתאונת דרכים.
לטענת תובע 1 בכתב תביעתו המקורי, עת נהג ברכבה של תובעת 2 ועצר את הרכב לאחר מעבר במעגל תנועה על מנת לאסוף נוסעת שהמתינה לו, משאית הנתבעים, אשר לא שמרה מרחק מתאים מרכבו, פגעה בצדו השמאלי-אחורי של רכב התובעים תוך כדי עלייה על אי תנועה ומנוסה מהמקום. לטענת תובע 1, רק לאחר מרדף אחר רכב הנתבעים הצליח לעצור הרכב ולגבות פרטים מנהג הרכב.
במהלך הדיון הוסיף תובע 1 פרטים נוספים, כגון הימצאותם של שני אוטובוסים ביציאה ממעגל התנועה, אשר היוו את הסיבה בגינה עצר את הרכב במקום המסומן אדום-לבן, תוך שהוא מפנה לשרטוט אשר צויר על-ידו והוגש לבית המשפט אך 7 ימים עובר למועד הדיון בתובענה.

מטעם התובעים העידה גב' ולנטינה פודורוביץ', הנוסעת אשר נכנסה אל רכב התובעים מספר שניות לפני קרות התאונה. בעדותה אישרה את עיקרי גרסתו הנוספת של תובע 1, לפיה נכנסה לרכב מצד ימין ומיד לאחר מכן הרגישה פגיעה ברכב. כמו כן, העידה כי לפני רכב התובעים עמדו שני אוטובוסים.

לטענת נתבעים 1 ו-2, עת הגיעו למעגל התנועה על מנת לפנות ימינה, עמד רכב התובעים ביציאה ממעגל התנועה במקום המסומן באדום-לבן. כאשר נתבע 1, אשר נהג במשאית, החל בעקיפה איטית של רכב התובעים, לפתע נפתחה הדלת השמאלית של רכב התובעים ע"י נוסעת אשר ישבה באותה עת ברכב, וכתוצאה מכך נתבע 1 נאלץ להסיט את רכבו על מנת להימנע מפגיעה. ברם, מהלך זה לא צלח תוך שנהג הנתבעים פוגע ברכב התובעים בצידו האחורי. לטענת הנתבעים, לא ניסו להימלט מהמקום כטענת תובע 1.

דיון והכרעה:
לאחר ששמעתי את הצדדים ועיינתי במסמכים שבתיק, מצאתי כי גרסת תובע 1 לתאונת הדרכים, לפיה הנוסעת נכנסה אל הרכב מצידו הימני ועל כן אי-שמירת מרחק ע"י רכב הנתבעים, ולא פתיחת הדלת השמאלית ע"י הנוסעת, הייתה הגורם העיקרי לקרות התאונה הינה סבירה יותר. יחד עם זאת, מצאתי כי לתובע 1 רשלנות תורמת לקרות התאונה מעצם העובדה כי העלה את הנוסעת במקום בלתי מוסדר תוך גרימת הפרעה לתנועה. כמו כן, לא נעלמה מעיני העובדה כי גרסת תובע 1 בכל הנוגע להימצאות האוטובוסים ביציאה ממעגל התנועה הינה בגדר גרסה כבושה, אשר לא הוזכרה כלל בכתב התביעה, אלא עלתה לראשונה מהשרטוט אשר הוגש ע"י תובע 1 לבית המשפט 7 ימים עובר למועד הדיון.

נוכח המקובץ מצאתי כי רשלנות תורמת מצידו של תובע 1 הינה בשיעור של 50%, ולפיכך על הנתבעים ביחד ולחוד לשלם לתובעים סך של 2165 ₪ בתוספת הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד ליום התשלום בפועל. כמו כן, הנתבעים ישלמו לתובעים את אגרת בית המשפט בסך 50 ₪ בתוספת הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד ליום התשלום בפועל, וכן הוצאות משפט בסך 500 ₪ בתוספת הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד ליום התשלום בפועל.
הסכומים האמורים ישולמו תוך 30 יום.

המזכירות תשלח העתק מ

פסק דין
זה לצדדים.

ניתן היום,
כ"ה
אדר א תשע"א, 01 מרץ 2011, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 36778-04/10 שי סרגיי וולושין, בתיה גנדלמן נ' נסים הרוש, מאור בלקר, הכשרת הישוב ביטוחים בע"מ (פורסם ב-ֽ 01/03/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים