Google

אביתר ביטון - מוחמד מנסור

פסקי דין על אביתר ביטון | פסקי דין על מוחמד מנסור

57799-11/10 תק     29/03/2011




תק 57799-11/10 אביתר ביטון נ' מוחמד מנסור








בית משפט לתביעות קטנות בבית שאן



ת"ק 57799-11-10
ביטון נ' מנסור






בפני

כב' השופטת
עיריה מרדכי


תובעים

אביתר ביטון


נגד


נתבעים

מוחמד מנסור




פסק דין


1.
בפני
תביעה לביטול עסקת מכר של רכב.

2.
העסקה בוצעה ב-21/03/10. התביעה הוגשה ב-30/11/10. לטענת התובע, התברר לו בדיעבד כי בוצע שינוי בנסוֹּעה (קילומטראז') של הרכב וכן כי בין הבעלים הקודמים של הרכב, נמנתה גם חברת מחשבים.

3.
ראשית, אציין כי התובע לא הציג כל ראיה המוכיחה את טענותיו בשני המישורים דלעיל, ואין בעובדה שהתביעה מנוהלת כתביעה קטנה כדי לשחררו מחובת הראיה הבסיסית, וודאי כאשר מבקשים לבטל עסקת רכב שבוצעה לפני למעלה משנה.

4.
זיכרון הדברים שצורף לתביעה אינו שנוי במחלוקת. לטענת הנתבע, הרכב נרכש על ידיו, מספר שבועות לפני שנמכר לתובע, במסגרת מכרז מטעם הוצאה לפועל. לטענתו, הוא מצא בתוך הרכב רישיון ישן של בעל הרכב הקודם ובמכרז לא צוין דבר אודות בעלות קודמת של חברה.

5.
כל רוכש רכב זכאי לבדוק במשרד הרישוי את היסטוריית בעלות הרכב. טענת התובע כי נמסר לו במשרד הרישוי שעליו להמציא צו שיפוטי לצורך כך, על אף היותו הבעל הרשום של הרכב, אינה מקובלת עלי.

6.
המידע אודות הנסוּעה (קילומטראז') של הרכב שהיה בידי הצדדים נבע ממה שהופיע על גבי המצוין במד הנסוּעה ברכב, ולא הוכח בפני
, ולוּ לכאורה, שהיה לנתבע כל קשר לביצוע שינוי במד זה. גם אם התובע היה מוכיח את טענתו כי בוצע שינוי במד הנסוּעה, אין באמור כדי להקנות לו את זכות הביטול, כל עוד לא הוכח כל קשר או ידיעה של הנתבע אודות הדבר.

7.
באשר לטענה שאחד מהבעלים הקודמים היה חברה, כבר ציינתי שטענה זו לא הוכחה. משהסכים הנתבע להצהיר בחוזה כי הבעלות בעבר הייתה פרטית, אף אם הייתה בעלות של חברה שהוא לא ידע עליה בתום לב, הרי שהוא נטל על עצמו אחריות בנדון, אלא שזכות הביטול של הצד שכנגד, חייבת להיות מוגבלת לזמן סביר, במיוחד בשעה שרוכש רכב יכול לבדוק כמעט באופן מיידי את היסטורית הבעלויות של הרכב, טרם הרכישה ו/או מייד לאחר מכן.

8.
אמינה עלי טענת ההגנה, שהפנייה הראשונה מטעם התובע איליו בנדון הייתה חודשים לא מעטים לאחר ביצוע העסקה והנני סבורה שהזכות לדרוש ביטול בגין טענה זו (שאחד מהבעלים הקודמים היה חברה), פקעה בטרם החליט
התובע לפנות אליו בנדון. ציינתי זאת, על אף שכבר צוין לעיל, כי גם טענה זו לא הוכחה כדבעי.

9.
לאור כל האמור, התביעה נדחית.

10.
בנסיבות העניין, אין צו להוצאות.

ניתן היום,
כ"ג
אדר ב תשע"א, 29 מרץ 2011, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 57799-11/10 אביתר ביטון נ' מוחמד מנסור (פורסם ב-ֽ 29/03/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים