Google

רם מאור - מדינת ישראל

פסקי דין על רם מאור |

7806-03/11 בפמ     31/03/2011




בפמ 7806-03/11 רם מאור נ' מדינת ישראל








בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב - יפו



31 מרץ 2011

בפ"מ 7806-03-11 מאור נ' מדינת ישראל






בפני

כב' השופט
שלמה איזקסון

המבקש
רם מאור
ע"י ב"כ עוה"ד ג'אן


נגד

המשיבה
מדינת ישראל
ע"י ב"כ עוה"ד חריטון



החלטה


1.

מונחת בפני
בקשה להורות על ביטול פסילה מינהלית שהוטלה על המבקש בשל כך, שנלכד בכף נוהג בשכרות ובגופו אלכוהול בשיעור של 305 מיקרוגרם.

2.

הטענה העיקרית של ב"כ המבקש היא שקצין המשטרה שבחר לשלול את רישיונו של המבקש, לא נתן את דעתו לעברו התעבורתי של המבקש וליתר השיקולים העולים מתוכן בקשה זו. כך לא הובאה בחשבון העובדה שממצאי הינשוף מצויים ברף התחתון של השכרות, שבדיקת המאפיינים נמצאה תקינה לחלוטין, שהרשעתו האחרונה של המבקש נרשמה לפני למעלה מעשור וכן שהמבקש זקוק לרישיון הנהיגה לצורך מילוי תפקידו במקום עבודתו.

3.

התביעה התנגדה לקבלת הבקשה, לדבריה מדובר בשכרות העולה על השיעור שנקבע בחוק ועל כן, הואיל והבקשה עוסקת בפסילה המינהלית הראשונית, אין מקום להעתר לה.

4.

סבורני, כי משנמצא בגופו של המבקש אלכוהול בשיעור העולה על המידה הקבועה בחוק, נחשב המבקש לשיכור על פי החוק ומי שנוהג בשכרות, מסכן את שלום הציבור ואיננו ראוי להמצא עם רכבו ברשות הרבים. על כן, בדין החליט קצין המשטרה לפסול את המבקש פסילה מינהלית של 30 יום.

5.

אכן לבית המשפט יש שיקול דעת להתערב בהחלטת קצין המשטרה ברם, לצורך התערבות צריך בית המשפט למצוא פגם בהחלטת קצין המשטרה, פגם שכזה לא מצאתי.

6.

עיינתי בגיליון ההרשעות של המבקש. מתברר כי הוא אוחז בהגה משנת 1993, לחובתו 8 הרשעות קודמות, האחרונה מלפני כ-6 שנים. עברו איננו מכביד ברם, גם איננו מרשים באופן שמצדיק התערבות בשיקול הדעת של קצין המשטרה. העובדה שהמבקש לא כשל במבחני הביצוע, אין בה כדי לסתור מיניה וביה את קביעת המחוקק לפיה, מי שנוהג ברכב כשבגופו אלכוהול מעל המידה הקבועה בחוק, נחשב לשיכור. גם נסיבותיו האישיות של המבקש אינן מצדיקות התערבות בשיקול דעתו של קצין המשטרה.

7.

כפי שציינה נציגת התביעה, יתכן מאוד כי התביעה לא תגיש בקשה להארכת הפסילה מכל הטעמים שמנה הסנגור לעיל. אך אין בכך כדי להצדיק התערבות בשיקול הדעת של קצין המשטרה, ככל שהדברים נוגעים לפסילה נשוא בקשה זו.

8.

אחר הדברים האלה, אני דוחה את הבקשה.


ניתנה היום,
כ"ה
אדר ב תשע"א, 31 מרץ 2011, במעמד הצדדים.




שלומית









בפמ בית משפט לתעבורה 7806-03/11 רם מאור נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 31/03/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים