Google

איפראימוב גולצ'מן - כלל חברה לביטוח בע"מ, א.מ.י. - תלפיות בע"מ

פסקי דין על איפראימוב גולצ'מן | פסקי דין על כלל חברה לביטוח | פסקי דין על א.מ.י. - תלפיות |

4588-12/08 א     30/03/2011




א 4588-12/08 איפראימוב גולצ'מן נ' כלל חברה לביטוח בע"מ, א.מ.י. - תלפיות בע"מ










בית משפט השלום בחיפה




30 מרץ 2011

ת"א 4588-12-08
גולצ'מן ואח' נ' כלל חברה לביטוח בע"מ
ואח'



כב' השופט שלמה לבנוני
, סגן נשיא



התובעת
איפראימוב גולצ'מן
ע"י ב"כ עוה"ד
ריינפלד


נגד

הנתבעות
1.
כלל חברה לביטוח בע"מ
2.
א.מ.י. - תלפיות בע"מ
ע"י ב"כ עוה"ד
חסן דב
אח

החלטה


1.
לטענת התובעת, כעולה מכתב תביעתה, בתאריך 13.7.07 היא נפלה שעה שהייתה בשוק תלפיות, כתוצאה מפסולת נטענת. נטען כי הנתבעת 2 היא הבעלים של השוק הנ"ל. נטענה רשלנותה. מכאן התביעה. הנתבעות התגוננו בפני
התביעה.

2.
בתיק התנהלו הליכים לרוב. הוגשו, בהתאם להסכמת ב"כ הצדדים, תחשיבי נזק וניתנה הצעה לגמר על ידי בית המשפט. עקב רשלנות של ב"כ הנתבעות, ולא ראשונה במניין בתיק זה, אף ניתן

פסק דין
. רק משום אדיבות ב"כ התובעת

פסק דין
זה בוטל.

3.
מונחות להכרעתי שתי בקשות. עיינתי בנתונים שבפני
י. בשתיהן ידה של התובעת על העליונה.

4.
זה מכבר הוגשה בקשה להורות לנתבעות ליתן תשובות לשאלון. הנתבעות חולקות על כך, ובאורח סתמי. קדמה לבקשה דרישה כדין של ב"כ התובעת. לא הונחה בפני
י כל תגובה שניתנה על ידי ב"כ הנתבעות. כתוצאה מכך נאלץ ב"כ התובעת לטרוח ולבקש את עזרת בית המשפט. גם עתה הטיעון של ב"כ הנתבעות הינו מתחמק וסתמי. הוא אינו נוקב, במפורט, בשאלות שנראות לו מכבידות. לא זו אף זו, הטיעון האמור סותר את תגובתו הראשונה של ב"כ הנתבעות התולה את אי-המענה בעיקר בכך שטרם אותר הגורם המוסמך לענות על השאלות האמורות.

5.
לנוכח כל אלו הנני מורה לב"כ הנתבעות לגרום למתן תצהיר תשובות לשאלות כמבוקש תוך 30 יום מיום המצאת החלטתי זו. הנני מחייב את הנתבעות, ביחד ולחוד, לשלם לידיו הנאמנות של ב"כ התובעת הוצאות הבקשה בסך 4,000 ש"ח בצירוף ריבית והפרשי הצמדה כדין מהיום ועד מועד התשלום המלא בפועל תוך 30 יום מיום המצאת החלטתי זו.

6.
מונחת בפני
י בקשת ב"כ הנתבעות להארכת מועד להגשת הודעת צד ג' כנגד המחזיק הנטען והנושא באחריות, והוא ועד שוק תלפיות.

7.
עיון בכתב הגנתן של הנתבעות מעלה כי כבר לאורו יודעות הנתבעות אל-נכון, כמפורט בסעיף 5, שלשיטתן "השוק מתופעל ומתוחזק על ידי ועד המכונה 'ועד דיירי שוק תלפיות'". לנוכח זאת לא הייתה כל סיבה מבוררת שבמצורף לכתב ההגנה שהוגש עוד ביום 26.1.08(!) לא תוגש הודעת צד ג'. אף לא הייתה כל סיבה שלא לבקש רשות להגישה, למצער בסמוך למועד האמור. ולא זו בלבד אלא שנכונותן של הנתבעות להגשת תחשיבי נזק מלמדת, לשיטתן-שלהן, כי התיק בשל להצעה לגמר מבלי שהנתון האמור טורד את מנוחתן.

8.
ביום 12.5.10 קצבתי את המועד להגשת בקשה להארכת מועד להגשת הודעת צד ג'. משעה שכדרכו בקודש בתיק זה לא עמד ב"כ הנתבעות במועד האמור הוריתי בהחלטתי מיום 6.6.10 כי לא אדרש לכך בהמשך. אכן שגיתי בהחלטתי האמורה ורשמתי כי לא אדרש להודעת צד ג' כאשר מובן שכוונת הדברים הייתה שלא אדרש לבקשה להארכת מועד להגשת הודעת צד ג'. וחרף כל אלו נטל ב"כ הנתבעות חירות לעצמו והגיש ביום 9.6.10 הודעה לצד ג' ורק ביום 14.6.10 הגיש בקשה נוספת להארכת מועד, מבלי שהוא טורח להגיש קודם כל בקשה לביטול החלטתי מיום 6.6.10 בה הוריתי כי לא אדרש בהמשך לבקשה כאמור. משמע, לכל אורך הדרך סבור ב"כ הנתבעות כי עיתותיו בידו להגיש בקשות כל אימת שיעלה רצון מלפניו, משל אין לוח זמנים ואין החלטות. על כל אלו, כך לשיטתו, תכסה החלטת בית המשפט העליון ב-ע"א 189/66 ששון נ' קדמה, פ"ד כ(3) 477 על פיה "הפרוצדורה אינה מיטת סדום שבה מקצצים את רגליו או מתיזים את ראשו של בעל דין כדי להכניסו לתוכה כנכה או כבר-מינן" (עמ' 479). אכן, בדרך פלא, ציטוט זה חוזר ונשנה כטענת צידוק נצחית לפרקליטים רבים הסבורים כי אמירה זו תכסה על כל מחדל.

9.
לנוכח הנתונים האמורים אין בדעתי, כאמור, להידרש לא להודעת צד ג' ולא לכל בקשה להארכת מועד להגשתה. ככל שבבוא השעה תחוייבנה הנתבעות בדינן, מובן שתהא דרכן פתוחה אז להגיש תביעת השבה כנגד הצד השלישי.

10.
מזלן של הנתבעות משחק להן ובגין הליך זה לא דורש ב"כ התובעת לחייב בהוצאות, אלא רק ככל שהבקשה תיענה, הגם שלו היה מבקש זאת הייתי פוסק הוצאות אלו, ועל הצד הגבוה.

11.
בחלוף המועד האמור בסעיף 5 הנ"ל, ובהעדר הודעה נוספת 10 ימים לאחר מכן, בדעתי להורות על הגשת תצהירי עדויות ראשיות וזימון ישיבת קדם משפט.

12.
נדחה, איפוא, לתזכורת מעקב ליום 30.5.11.


13.
המזכירות תמציא העתק מהחלטתי לב"כ הצדדים.

ניתנה היום,
כ"ד
אדר ב תשע"א, 30 מרץ 2011, בהעדר הצדדים.
_________________________
שלמה לבנוני
, שופט
סגן נשיא








א בית משפט שלום 4588-12/08 איפראימוב גולצ'מן נ' כלל חברה לביטוח בע"מ, א.מ.י. - תלפיות בע"מ (פורסם ב-ֽ 30/03/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים