Google

אליהו קדר, aig חברה לביטוח - דוד ישראל, הראל חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על אליהו קדר | פסקי דין על aig חברה לביטוח | פסקי דין על דוד ישראל | פסקי דין על הראל חברה לביטוח |

36486-06/10 תק     30/03/2011




תק 36486-06/10 אליהו קדר, aig חברה לביטוח נ' דוד ישראל, הראל חברה לביטוח בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות באשדוד



ת"ק 36486-06-10
קדר נ' ישראל






בפני

כב' השופטת
נגה שמואלי-מאייר


תובעים/נתבעים שכנגד

אליהו קדר
aig חברה לביטוח


נגד


נתבעים/תובעים שכנגד

דוד ישראל
הראל חברה לביטוח בע"מ




פסק דין

זוהי תובענה שעניינה פיצוי בגין נזקים אשר נגרמו כתוצאה מתאונת דרכים.

לטענת התובע/נתבע שכנגד אליהו קדר
, עת נסע ברכבו בנתיב הימני במעגל תנועה, רכב הנתבע אשר נסע בנתיב השמאלי סטה לנתיב נסיעתו של התובע על מנת לצאת ביציאה ממעגל התנועה, פגע ברכבו וגרם לנזקים הנטענים.

לטענת הנתבע/תובע שכנגד ישראל דוד, עת יצא ממעגל התנועה עם רכבו הרגיש לפתע מכה ברכבו כתוצאה מסטיית רכב התובע לנתיבו.

בהתחשב בעובדה כי נשמעו גרסאות מנוגדות לאופן קרות התאונה, מצאתי למנות בהסכמת הצדדים את המכון הישראלי לפוליגרף כמומחה מטעם בית המשפט לבירור השאלות שבמחלוקת, תוך שהצדדים מסכימים כי תוצאות בדיקת המומחה יכריעו את התובענה.

לאחר ששמעתי את הצדדים ועיינתי במסמכים שבתיק, ובכלל זה בחוות הדעת של המכון הישראלי לפוליגרף אשר הוצגה לעיוני ביום 10/3/2011, מצאתי כי התובע אליהו קדר
הרים את הנטל המוטל עליו להוכיח תביעתו. מחוות הדעת של מכון הפוליגרף עולה כי התובע נשאל שתי שאלות. על הראשונה – האם התאונה קרתה כאשר הנתבע ישראל דוד עבר בין הנתיבים בתוך הכיכר – השיב בחיוב. על השנייה – האם כמה מטרים לאחר שיצאת מהכיכר קרתה התאונה – השיב בשלילה. בתוצאות המבדקים אובחנו תגובות פיזיולוגיות המצביעות על אמירת אמת בשתי השאלות. הן הנתבע נשאל שתי שאלות. על הראשונה – האם התאונה קרתה כאשר עבר בין הנתיבים בתוך הכיכר – השיב בשלילה. על השנייה – האם כמה מטרים לאחר שיצא מהכיכר קרתה התאונה – השיב בחיוב. בתוצאות המבדקים אובחנו סימנים פיזיולוגיים המצביעים על אמירת שקר בשתי השאלות.

על יסוד האמור בחוות הדעת הנני מקבלת את גרסתו של התובע אליהו קדר
לאופן קרות התאונה. על כן הנני קובעת כי האחריות לקרות התאונה מוטלת על הנתבע ישראל דוד, שכן בשעה שהחליף נתיבים במהלך נסיעה במעגל התנועה הייתה מוטלת עליו חובת זהירות מוגברת לוודא כי הדרך פנויה וכי החלפת הנתיבים לא תגרום להפרעה למשתמשים האחרים בדרך.

נוכח המקובץ הנני מקבלת את התביעה ולו בחלקה ודוחה את התביעה שכנגד, וקובעת כי הנתבעים ישראל דוד ו"הראל" חברה לביטוח ישלמו ביחד ולחוד לתובע אליהו קדר
סך של 29,140 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד ליום התשלום בפועל, אגרת בית משפט בסך של 301 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד ליום התשלום בפועל, וכן הוצאות משפט בסך 250 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד ליום התשלום בפועל. כמו כן, ישלמו הנתבעים האמורים ביחד לחוד לתובע סך של 500 ₪ + מע"מ בגין שכר טרחת המומחה.

הסכומים האמורים ישולמו תוך 30 יום.

המזכירות תשלח העתק מ

פסק דין
זה לצדדים.

ניתן היום,
כ"ד
אדר ב תשע"א, 30 מרץ 2011, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 36486-06/10 אליהו קדר, aig חברה לביטוח נ' דוד ישראל, הראל חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 30/03/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים