Google

מדינת ישראל - וילן איפראימוב

פסקי דין על וילן איפראימוב

6942-10/09 מת     30/03/2011




מת 6942-10/09 מדינת ישראל נ' וילן איפראימוב




לך






בית משפט השלום בנתניה

מ"ת 6942-10-09
מדינת ישראל
נ' איפראימוב(עציר)



30 מרץ 2011



6935-10-09

בפני
כב' השופטת הדס עובדיה


המבקשת
מדינת ישראל
ע"י ב"כ עו"ד עופר שפרלינג


נגד

המשיב
וילן איפראימוב
(עציר)
ע"י ב"כ עו"ד בניה



<#1#>


<#2#>
החלטה

1.
מבוקש לעיין מחדש בהחלטת השחרור בעניינו של המשיב ולהורות על מעצרו עד תם ההליכים המשפטיים כנגדו.

2.
כנגד המשיב הוגש כתב אישום המייחס לו אישומים שעניינם עבירות, פריצה לרכב, גניבה מרכב, חבלה במזיד, החזקת נכס חשוד כגנוב וכלי פריצה.

3.
המשיב שוחרר לחלופת מעצר בבית אימו ובפיקוחה, עד למועד העברתו לעמותת מלכישוע לצורך גמילתו משימוש בסמים זאת ביום 23.2.10.

בהמשך חודש 11/10 הודה והורשע בכתב אישום מתוקן .ביום 9.12.10 התקבלה הודעת קהילת מלכישוע שלפיה המשיב איננו מתנגד בהתאם לכללי המקום מזלזל באנשי הצוות ובחבריו, מתפרץ בכעס ואינו מקבל סמכות ולפיכך הוחלט על ידי הקהילה להרחקתו ממנו.

4.
אציין כי הרחקת המשיב מהקהילה נעשתה לאחר פרק זמן משמעותי של שהיה בקהילה, ולאחר כברת דרך מרשימה במסגרת הליכי הגמילה משימוש בסמים. על רקע זה ומשלא הותרה חזרתו לקהילה, ובכפוף להצגת בדיקות שתן נקיות אותה הציג בפני
המשיב מעת לעת, התקבלה החלטה בדבר שחרורו בתנאי מעצר בית ולאחר מכן הותר לו לצאת לעבודה . התקבלו תסקירי שירות המבחן מעת לעת. בתסקיר שירות המבחן מיום 6.1 עלה כי המשיב שיתף פעולה בבית חוסן, מסר בדיקות שתן תקינות, בתסקיר הועלה גם החשש לנסיגה במצבו ולסיכון.

5.
לדיון שנקבע ליום 20.2 לא התייצב המשיב, ולמעשה לא התייצב למספר דיונים שנקבעו. ביום 9.2.11 התקבל תסקיר שירות המבחן ממועד זה ובו צוין כי במהלך החודש האחרון לא עלה בידי שירות המבחן ליצור קשר טלפוני עם המשיב, משלא ענה לשיחות, מכתב לבית האם אף הוא לא נענה. קשר שנוצר עם האם העלה כי יש קושי בהשפעה על המשיב מצידה, זאת ועוד מתסקיר שירות המבחן ממועד זה עולה כי מאמצע חודש ינואר המשיב לא הגיע לבית חוסן ולא מסר בדיקות שתן, ואף עולה תמיהה ביחס למידע שמסר המשיב בדיונים בבית המשפט .
בהעדר שיתוף פעולה עם שירות המבחן וחוסן ולאור החשש לנסיגה במצבו אין שירות המבחן ממליץ על המשך הקשר עימו במסגרת צו פיקוח מעצר.

6.
צו פיקוח מעצר על ידי שירות המבחן בעניינו של המשיב מבוטל לפיכך.

7.
בעת הזו, סבורתני כי הוברר כי אין כל חלופה הולמת לשחרור המשיב בתנאים.

8.
בחינה של כל היתכנות של מסגרת גמילה מן הראוי שתעשה במסגרת התיק העיקרי שקבוע לחודש מאי שנה זו ולפיכך הנני מורה על מעצר המשיב עד תם ההליכים המשפטיים כנגדו.

9.
איני סבורה כי יש להטריח שירות המבחן בעריכת תסקירים נוספים שאין לצידם תכלית ממשית קל וחומר בעת הזו משעצורים רבים ממתינים לתסקיר מעצר בעניינם עם סיום שביתת העובדים הסוציאלים אך בימים אלה ממש.

10.
ואולם, יזכור המשיב לימים שעוד יבואו כי הגם שלכאורה נכשל בתהליך הגמילה בעת הזו, ואולי משלא היה לו הרצון הפנימי העז והנחישות ותעצומות הנפש הנדרשים להשלמת תהליך הגמילה, ומשלא עלה בידי למשותו מבור תחתיות שם הוא מצוי להבנתי עקב השימוש בסמים, כי יכול ובעתיד לבוא יעמדו לו כוחותיו והוא יוכל להשלים התהליך בדרך שעשה עד לכישלונו היתה מרשימה אך לא מספקת.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ד
אדר ב תשע"א, 30/03/2011 במעמד הנוכחים.



הדס עובדיה
, שופטת





הוקלד על ידי: סופיה עטיה







מת בית משפט שלום 6942-10/09 מדינת ישראל נ' וילן איפראימוב (פורסם ב-ֽ 30/03/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים