Google

מדינת ישראל - ג'קי יחיא

פסקי דין על ג'קי יחיא

988-01/11 פ     04/04/2011




פ 988-01/11 מדינת ישראל נ' ג'קי יחיא








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו

ת"פ 988-01-11
מדינת ישראל
נ' יחיא(עציר)


4 באפריל 2011


בפני

כב' השופט
דוד רוזן


בעניין:

מדינת ישראל



ע"י ב"כ עו"ד שירי רום
המאשימה



נגד


ג'קי יחיא
(עציר)



ע"י ב"י עו"ד יוסף פרידמן

הנאשם


גזר - דין



פתח דבר
:

הנאשם הורשע, על פי הודאתו, בכתב אישום מתוקן (ב.מ.1), בעבירות של תקיפה סתם – עבירה לפי סעיף 378+379 לחוק העונשין, התשל"ז – 1977 (להלן: "החוק"), גניבה – עבירה לפי סעיפים 383(א)(1)+384 לחוק ובעבירת שוד – עבירה לפי סעיף 402(א) לחוק.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, הגיע הנאשם ביום 16.2.10 בסביבות השעה 01:50 לתחנת דלק "פז" ברח' קויפמן בתל אביב. הנאשם פנה למתדלקת, עת שהתה זו בביתן בתחנת הדלק, ושאלה אם היא זוכרת אותו. המתדלקת השיבה בשלילה, והנאשם תקף אותה בכך שהניח ידו על פיה, הורה לה להיות בשקט וגנב מידה את הטלפון הנייד ונמלט מהמקום. על פי עובדות פרט אישום שני, באותו היום (16.12.10) בסביבות השעה 04:40 עצר הנאשם מונית ברח' יפת ביפו, וביקש מהנהג להגיע לעיר בת ים. במהלך הנסיעה, ביקש הנאשם מהנהג לפנות לסמטה חשוכה ללא מוצא, ומשפנה הנהג, המתלונן, לסמטה, כיבה הנאשם את המונית באמצעות סיבוב המפתח במפסק, ובידו האחרת תקף הנאשם את הנהג בכך שחנק אותו ודרש ממנו שימסור לו את כספו, תוך שהוא מאיים עליו שיביא לו את הכסף ולא ייעשה בעיות, אחרת יהרוג אותו ויפוצץ אותו. הנהג, בשל פחדו, מסר לידי נאשם סך 370 ₪ במזומן והנאשם נמלט מהמקום.

התביעה
:

התובעת המלומדת, עו"ד שירי רום
, הדגישה בטיעוניה את חומרת מעשי הנאשם, משתקף וגנב את מכשיר הטלפון של עובדת תחנת דלק ושדד נהג מונית, תוך מספר שעות, במהלך לילה אחד, מתוך בצע כסף תוך נקיטת אלימות. התובעת המלומדת ציינה עברו הפלילי המכביד של הנאשם, ואת העובדה כי הנאשם שוחרר ממאסר רק בחודש מרץ 2010 בגין שני מעשי שוד ועומד לחובתו מאסר על תנאי להפעלה בן 12 חודשים בגין תיק זה. לגישתה, הנסיבה המקלה היחידה שעומדת לזכותו הינה הודאתו והחסכון בזמן שיפוטי. אשר כך, עתרה להשית על הנאשם עונש מאסר בפועל, עונש מאסר על תנאי, הפעלה במצטבר של עונש המאסר על תנאי שתלוי ועומד כנגדו ופיצוי למתלוננים.

ההגנה
:

סניגורו המלומד של הנאשם, עו"ד יוסף פרידמן
, ציין בלמדנותו, כי אכן לחובת הנאשם עבר פלילי לא קל. יחד עם זאת, לדבריו העבירות האחרונות בוצעו לפני זמן לא רב, על רקע מחלת הסמים ממנה סובל הנאשם. הנאשם הינו כבן 36 שנים, התחתן לפני כחצי שנה, מעוניין לשקם חייו ולעבור הליך גמילה מסמים. הנאשם הודה בביצוע העבירות, הביע חרטה וחסך זמן שיפוטי יקר. הסניגור המלומד הדגיש כי הנאשם שוחרר ממעצרו בתיק זה עקב שביתת הפרקליטים, הגיע באופן עצמאי לדיוני המעצר בעניינו ונעצר עם סיום שביתת הפרקליטים. אשר כך, כך לגישת הסניגור המלומד, ניתן ליתן אמון בנאשם, וראוי לשלוח אותו למוסד גמילה סגור בו ירצה עונשו. לחילופין טען, כי ראוי שלא למצות הדין עם הנאשם בעת גזירת עונשו בשל נסיבות חייו הלא קלות.

הנאשם דיבר בבית המשפט.
הנאשם הביע חרטה על מעשיו, ציין כי הינו נחוש להציל את חייו מאז שנישא לפני כחצי שנה, וחפץ בכל מאודו לעבור טיפול גמילה ולעלות על דרך הישר. הנאשם עתר לרצות עונשו במסגרת קהילה סגורה, וביקש רחמי בית משפט בעת גזירת דינו.
במכתב שכתב הנאשם (נ/1) גולל נסיבות חייו הקשות והמצערות. הנאשם עתר לשלבו בהליך טיפול וגמילה שיוכל להקנות לו כלים לחיים נורמטיביים כאחד האדם.


דיון
:

ביום 16.12.10, בשעת לילה מאוחרת, תקף הנאשם מתדלקת שעשתה בעבודתה בתחנת דלק, גנב מידה מכשיר טלפון נייד ונמלט מהמקום. כשעתיים לאחר מכן, שדד הנאשם באלימות נהג מונית לאחר שהורה לו לפנות לסמטה חשוכה, שם ביצע זממו בדרך חניקת נהג המונית, תוך איום על חייו באם לא ייענה לדרישותיו הכספיות. הנאשם נטל מנהג המונית סך 370 ₪ ונמלט מהמקום.

מעשיו של הנאשם חמורים וקשים.
הנאשם נקט במעשי אלימות ואיומים על מנת לגנוב רכוש לא לו, הכל בכל מתוך בצע כסף ועל רקע מחלת הסמים ממנה סובל.
הנאשם פגע באזרחים תמימים, העושים למחייתם בעבודה לא קלה בשעות הלילה, ופגע בבטחון האישי שלהם, כמו גם, בבטחון הציבור כולו.

התנהגותו של הנאשם בתיק זה בזויה, ומשתלבת בעברו הפלילי המכביד (ת/1) הכולל הרשעות רבות, בין היתר, בעבירות גניבה, בריחה ממשמורת חוקית, שימוש ברכב בלי רשות, בריחה ממעצר, פריצה לבנין שאינו דירה ובצוע גניבה, הטרדת עד, נהיגת רכב מנועי ללא רשיון, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, מעשה מגונה באדם, תקיפה בתנאים מחמירים, איומים החזקה/ שימוש בסמים לצריכה עצמית, שוד מזויין, היזק לרכוש במזיד, קשר לפשע שוד מזוין, קבלת נכסים שהושגו בפשע.

התנהגותו ראויה לגנאי והוקעה.
מעשי בריונות כגון דא ראויים לענישה ברורה ומרתיעה.
בית המשפט העליון חזר ושנה בפסיקתו על הצורך להחמיר עם מבצעי עבירות אלימות.
בע"פ 3568/10
עלי פאעור נ' מ"י (לא פורסם) מיום 26.10.10 קבע כבוד השופט פוגלמן כדלהלן:

"מעשיו של המערער חמורים. יחד עם שותפו הוא תקף, בשל עניין של מה בכך, עובר אורח תמים, תוך שימוש באלימות. אף אם למתלונן לא נגרמו חבלות ממשיות, לא ניתן להתעלם מן הפחד ומצוקת נפגע העבירה הנלווים, מטבע הדברים, למעשי אלימות מעין אלה. אף לא ניתן להתעלם מכך, שמעשים מעין אלה הפכו לתופעה רווחת. חובתם של בתי המשפט להילחם בתופעה זו ולהגן על שלום הציבור".

[ראה לעניין זה: ע"פ 9620/08 מקוריאו גגנה נ' מ"י (לא פורסם) מיום 20.5.09; ע"פ 8564/08 לואיס דהדל נ' מ"י (לא פורסם) מיום 6.5.09; ע"פ 1885/07 עיסא נאיף נ' מ"י (לא פורסם) מיום 1.7.08; ע"פ 7720/05 חמד אבו ערער נ' מ"י (לא פורסם) מיום 2.2.06; ע"פ 10828/04 אלטורי טלאל נ' מ"י (לא פורסם) מיום 16.6.05].

מן העבר השני שקלתי לטובת הנאשם הנתונים אותם היטיב להדגיש סניגורו המלומד, עו"ד יוסף פרידמן
, וביניהם הודאתו באשמה, נטילת אחריות על שכמו, חסכון בזמן שיפוטי, גילו הצעיר יחסית, נישואיו לאישה נורמטיבית לפני חודשים ספורים, רצונו להשתקם ולהיגמל ממחלת הסמים ולעלות על דרך חדשה וכלל נסיבות חייו המצערות, שנפרסו במכתבו האישי. נסיבות המעידות על ילדות אומללה ותנאי חיים כואבים וכמעט בלתי אפשריים.

סוף דבר
:

לאחר ששקלתי מכלול הנתונים לכאן ולכאן – מחד גיסא, חומרת מעשיו של הנאשם ועברו הפלילי הכבד, ומאידך גיסא, נסיבות חייו הלא קלות, הודאתו באשמה ורצונו להשתקם – והנני לגזור על הנאשם העונשים הבאים כדלהלן:

א.
30 חודשי מאסר לריצוי בפועל מיום מעצרו 2.1.11 (בניכוי ימי מעצרו 16.12.10-21.12.10).

ב.
מופעל בזה מאסר על תנאי למשך 12 חודשים שהושת על הנאשם בת.פ. 40341/05 (מחוזי ת"א) ביום 21.3.06 – 8 חודשים במצטבר ו-4 חודשים בחופף – כך שעל הנאשם לרצות בסך הכל 38 חודשי מאסר בפועל.

ג.
12 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים שלא יעבור עבירות אלימות פיזית כלפי גוף אדם או עבירת רכוש מסוג פשע.


בשל מצבו האישי - כלכלי של הנאשם הנני נמנע מלהשית עליו עונש קנס ו/או פיצוי למתלוננים.

מנהל שב"ס
:

תחינתו של הנאשם לשיקום וגמילה מסמים נשמעה רצינית ומשמעותית. נראה כי בשלו התנאים לריפויו ממחלת הסמים שהיא, במידה רבה, מקור צרותיו.
אבקש לשקול בחיוב שיבוץ הנאשם בתוכנית גמילה ושיקום, בהקדם, בחצי הראשון של ריצוי תקופת מאסרו.

מוצגים יוחזרו לבעליהם או יושמדו.

זכות ערעור תוך 45 יום.


ניתן היום,
כ"ט
אדר ב תשע"א, 4 באפריל 2011, במעמד הצדדים.











פ בית משפט מחוזי 988-01/11 מדינת ישראל נ' ג'קי יחיא (פורסם ב-ֽ 04/04/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים