Google

אלחנן בן זקן, רותי בן זקן - מפקד כוחות צה"ל באזור יהודה ושומרון

פסקי דין על אלחנן בן זקן | פסקי דין על רותי בן זקן | פסקי דין על מפקד כוחות צה"ל באזור יהודה ושומרון

34977-01/11 עפ     07/04/2011




עפ 34977-01/11 אלחנן בן זקן, רותי בן זקן נ' מפקד כוחות צה"ל באזור יהודה ושומרון




לך



בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית-משפט לערעורים פליליים

לפני כב' השופטת אורית אפעל-גבאי
כב' השופט אהרן פרקש
כב' השופט רפי כרמל

7 באפריל 2011
ע"פ 34977-01-11
בן זקן ואח' נ' מפקד כוחות צה"ל באזור יהודה ושומרון




בעניין:
1
.
אלחנן בן זקן
2
.
רותי בן זקן

המערערים


נגד


מפקד כוחות צה"ל באזור יהודה ושומרון

ע"י ב"כ עו"ד משה וולפוס

המשיב
<#2#>
נוכחים
: המערערים בעצמם


ב"כ המשיב –
עו"ד וולפוס

<#3#>
פסק דין

ערעור על פסק דינו של בית המשפט לעניינים מקומיים (כב' השופטת ח' מאק-קלמנוביץ') בתיק פלילי 232/10, מיום 14.12.10, במסגרתו הורשעו המערערים בעבירות שיוחסו להם (אי קיום התראה, עבירה לפי סעיף 34 וסעיף 38 לחוק תכנון ערים, כפרים ובניינים מס' 79, משנת 1966, וסעיף 26 לחוק הפלילי הירדני). על פי האמור בכתב האישום, בדירתם שבבית"ר עילית ביצעו המערערים עבודות בנייה ושימוש חורג בכך שבנו תוספת שטח, צירפו שטח מחסנים לדירתם, שינו את הפתחים החיצוניים, בנו יחידת דיור נפרדת, ביצעו עבודות בניה ללא היתר, והפרו צו מנהלי להפסקת עבודות בניה. יצוין כי למערערים הוצאו שלושה צווים להפסקת העבודות, החל מיום 26.5.08, אך המערערים לא קיימו אחריהם.

הרשעתם של המערערים היתה על יסוד הודאתם.

בית משפט קמא גזר למערערים את העונשים הבאים:
קנס לכל אחד מהם בסכום של 15,000 ₪ או 30 ימי מאסר תמורתו. בגזר הדין נקבע כי הקנס ישולם בעשרים תשלומים חודשיים שווים ורצופים.
צו הריסה או התאמה ביחס לבנייה שנעשתה שלא כדין, תוך איסור השימוש במבנה שיש להורסו. מועד ביצוע צו ההריסה נדחה לפרק זמן של ארבעה חודשים.
התחייבות עצמית בסכום של 15,000 ₪ להימנע במשך שנה מכל עבירה בה הורשעו.
מהודעת הערעור לפנינו ניתן להבין כי המערערים מערערים הן על הרשעתם בדין והן על העונש שהוטל עליהם. ואולם, בטיעון לפנינו לא שבו המערערים לערעור על ההרשעה, ואף הודו כי העבודות בוצעו ללא היתר, כאמור בכתב האישום. אשר לעונש, נטען כי יש להפחית מסכום הקנס, שכן אין המדובר בעבודות בנייה רחבות היקף אלא בצירוף מחסנים לדירה על מנת להקל על צפיפות הדיור בה, וכן בניית תוספת, גם כן לצורך אותה מטרה. עוד נטען כי בשלב התכנון עורבו בעלי מקצוע וכי ניתן אף היתר עקרוני בעל-פה על-ידי העירייה, ולכן אין המדובר בבנייה פראית ומסוכנת. המערערת 2 טענה כי סמכה על בעלה, המערער 1, והפקידה בידיו את האחריות על ביצוע העבודות, וסברה שאלה נעשות כדין. עוד הוסיף המערער כי בימים אלה הוא שוקד על קבלת היתר שיכשיר את כל עבודות הבנייה, והיתר כאמור עשוי להינתן בימים הקרובים.

רשמנו לפנינו את הסכמתו של ב"כ המשיב לכך שעיכוב ביצוע צו ההריסה יוארך בארבעה חודשים נוספים, על מנת לאפשר למערערים להכשיר את הבנייה.

אשר לגובה הקנס, טען ב"כ המשיב כי אין המדובר בקנס מופרז או גבוה שיש להתערב בו. נהפוך הוא: מדובר בקנס מתון, בשים לב לכך שמדובר במספר עבודות בנייה שבוצעו על-פני מספר שנים, כאשר המערערים מזלזלים בחוק וברשויות האכיפה ונמנעים מלקיים אחר צווי הפסקה שניתנו להם.
עוד נטען, ועל כך לא היתה מחלוקת, כי המערערים השכירו חלק מתוספת הבנייה ובכך הפיקו רווח כלכלי מן העבירות שביצעו.

לאחר שנתנו דעתנו לטענות הצדדים, אנו מחליטים לדחות את הערעור. עונש הקנס הולם את עבירות הבנייה שביצעו המערערים שמשמעותן "בנייה מתגלגלת", על-פני מספר שנים, שבסופה נוספו לשטח הדירה 60 מ"ר. גם אנו סבורים כי בנסיבות העניין מדובר בסכום מתון שאין כל הצדקה להתערב בו.

התוצאה היא כי הערעור נדחה.

ביצועו של צו ההריסה יעוכב לפרק זמן של ארבעה חודשים נוספים, עד ליום 14.8.11.

<#4#>
ניתן והודע היום, ג' בניסן תשע"א (07/04/2011), במעמד הנוכחים.



אורית
אפעל-גבאי, שופטת
אהרן פרקש
, שופט
רפי כרמל
, שופט

הוקלד על ידי: עמוס מדר







עפ בית משפט מחוזי 34977-01/11 אלחנן בן זקן, רותי בן זקן נ' מפקד כוחות צה"ל באזור יהודה ושומרון (פורסם ב-ֽ 07/04/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים