Google

מדינת ישראל - עיסא עותמן, מוהנד אבו חמוד

פסקי דין על עיסא עותמן | פסקי דין על מוהנד אבו חמוד |

5821/08 פ     27/03/2011




פ 5821/08 מדינת ישראל נ' עיסא עותמן, מוהנד אבו חמוד




1



1
בתי המשפט

בית משפט השלום
בירושלים
ת"פ 5821-08



בפני
: כב' השופט אלכסנדר רון


תאריך: 27 במרץ 2011





בעניין
:
מדינת ישראל
המאשימה




נ ג ד




1.עיסא עותמן
2.מוהנד אבו חמוד
הנאשמים

נוכחים:
ב"כ המאשימה : עו"ד האני ואקד
ב"כ הנאשם 1: עו"ד ברהום
הנאשם 1

גזר דין לנאשם 1




1.
הנאשם הורשע לאחר שמיעת ראיות בגניבת רכב, הכשלת שוטר ונהיגה בקלות ראש.

2.
בשים לב לחומרת העבירות ותוך שמצאה התביעה להדגיש גם את אי נכונות הנאשם לקבל את האחריות למעשיו ועבר פלילי לרבות בתחום הנדון, התבקש בית המשפט להורות על מאסר הנאשם בפועל לתקופה ממושכת.

3.
במוקד דברי בא כוחו הנכבד של הנאשם מספר טענות. תחילה ביקש הוא להדגיש את טענת הנאשם שהותקף על ידי השוטרים, והגם שציין, בצדק, שדחה בית המשפט את טענתו בדבר הגנה מן הצדק, גרס הסנגור הנכבד שיש בכך משום שיקול לעונש. אשר לעבר הפלילי הדגיש, שאין המדובר אלא בשתי עבירות, כשאחת מהן התרחשה לאחר פרשתנו, ומעבר לכל האמור, הוסיף וציין, ששהה הנאשם כבר כשבועיים במעצר, ובמעצר בית במשך עוד כשלוש שנים.
אף הובא לידיעת בית המשפט שכנגד הנאשם התנהל תיק אזרחי שבעקבותיו משלם הוא פיצויים.

4.
גם אם לא ימצה בית המשפט את הדין עם הנאשם,
חוששני, שממאסר בפועל, אין מנוס.
זאת, על יסוד משקלו המצטבר של כל האמור להלן: תחילה יצוין, שהעבירות גופן, חומרתן יתירה, ולא נעלמה מבית המשפט העובדה שלגניבת הרכב הצטרפה גם עבירה של הכשלת שוטר ועבירה של נהיגה בקלות ראש על פי פקודת התעבורה. שנית יצוין, שבוצעה העבירה בצוותא עם אחר, והעובדה שאותו אחר, תושב האזור, החליט בשלב מסוים להדיר את רגליו מבית המשפט, אין בה כדי להקל. טענות ההגנה בכיוון זה, דינן לדחיה. שלישית נמצא לציין, שנמנע הנאשם לקבל את האחריות למעשיו, עובדה שקיבלה ביטוי ברור, בין היתר, בצורך לשמוע את מלוא הראיות בענין; רביעית, תצוין הרשעה קודמת של הנאשם בגניבת רכב, בגינה נדון, בין היתר, לעבודות שירות למשך חודש. דינו באותה פרשה קודמת נגזר בחודש מרס 2007, פחות משנה קודם ביצועה של העבירה דנן. במסגרתה הוטלו עליו גם 2 חדשי מאסר על תנאי. היינו, כי בעובדה שביצע עבירה קודמת, הורשע בגינה פחות משנה קודם לכן, ובעבודות השירות שריצה בעקבות פרשה זו לא היה כדי להרתיעו. כאמור בפתיח לפסקה זו, ספק אם בנסיבות אלה יוכל בית המשפט להימנע ממאסר בפועל. אך מעבר לכל האמור, יתקשה בית המשפט שלא ליתן ביטוי לתמונה הכוללת שנגלתה נגד עיניו: חבר הנאשם, פחות משנה לאחר שהורשע בעבירה קודמת של גניבת רכב, לתושב האזור, ביצע עימו בצוותא גניבה נוספת, ולאחר שחש בהסתבכותו ניסה להימלט. אף לאחר כל זאת, נמנע מקבלת אחריות למעשיו, נזקק בית המשפט לשמוע את מלוא הראיות בפרשה, והנה אנחנו כאן. במאמר מוסגר בלבד יוסף, שבשנת 2010 הורשע הנאשם גם בעבירת אלימות, ואודה כי גם שאלתי עצמי כיצד והיכן בוצעה עבירה זו אם אכן שהה הנאשם במעצר בית ממושך לאורך כל התקופה הרלוונטית, ואולם התביעה לא נתנה לכך את דעתה, ולבטח, לא לכך המשקל המכריע לעניין הנדון.

5.
על הפרק גם גורל הרכב באמצעותו בוצעה העבירה; לטעמי, פשיטא, שאין מנוס מחילוטו: החוק והפסיקה בעניין ברורים וחד משמעיים.

6.
אשר לתקופת המאסר. ממאסר לתקופה משמעותית, אין מנוס, ולכל היותר יינתן ביטוי לכך, שלא ימצה בית המשפט לחלוטין את הדין עם הנאשם. זאת, הן על יסוד העובדה שצפויה תקופת מאסר זו להיות עבור הנאשם הראשונה בחייו, והן בשים לב לתקופת מעצר הבית הממושכת שריצה. עם זאת, כהערה מאזנת, יתקשה בית המשפט שלא ליתן ביטוי גם למסקנה המתבקשת, שיש זיקה ברורה בין החלטת הנאשם לשמוע את מלוא הראיות במשפטו, דבר אשר, מדרך העולם, צרך זמן לא מועט, לבין העובדה ששהה במעצר בית ממושך מאוד.
במידה לא מבוטלת, אין לנאשם, בנסיבות אלה, אלא להלין, אלא על עצמו, ולפחות בעיקר על עצמו.
במקביל יופעל במצטבר גם התנאי שהוטל על הנאשם.

7.
סוף דבר – גוזר אני כדלקמן:

מאסר
- מאסר בפועל לתקופה של 14 חודשים. מתקופה זו ינוכו 13 ימים בהם שהה הנאשם במעצר מלא.

מאסר על תנאי
– הנוסף ירצה הנאשם 2 חדשי תנאי שהוטלו עליו בת. פ. 3421/05. זאת, במצטבר למאסר הנ"ל.


מאסר על תנאי
- מאסר על תנאי לתקופה של 6 חודשים. הנאשם ישא בעונש זה אם בתקופה של שנתיים מיום שחרורו יעבור עבירה נוספת לפי פרק יא' של חוק העונשין או לפי סעיף 275 לחוק העונשין.

המוצגים


המכונית באמצעותה בוצעה העבירה – תחולט.



זכות ערעור על פסק הדין תוך 45 יום מהיום.




ניתן היום,

27
מרץ 2011, במעמד הצדדים.






ב"כ הנאשם: מבקש עיכוב ביצוע.

ב"כ המאשימה: משאיר לשיקול דעת.



החלטה


עיכוב ביצוע כמבוקש.

יתייצב לריצוי עונשו ביום 1.6.2010 בשעה 9:00, במגרש הרוסים, אלא אם כן יוגש ערעור, כי אז יעוכב הביצוע עד פסק הדין בערעור. תנאי השחרור – בעינם.


ניתן היום,

27
מרץ 2011, במעמד הצדדים.

חתימה










פ בית משפט שלום 5821/08 מדינת ישראל נ' עיסא עותמן, מוהנד אבו חמוד (פורסם ב-ֽ 27/03/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים