Google

רזיאל קרדשיב - סבטלנה שבייב, הפניקס חב' לביטוח בע"מ, יוחנן ואסנת שפירא ואח'

פסקי דין על רזיאל קרדשיב | פסקי דין על סבטלנה שבייב | פסקי דין על הפניקס חב' לביטוח | פסקי דין על יוחנן ואסנת שפירא ואח' |

15524-01/11 תק     12/04/2011




תק 15524-01/11 רזיאל קרדשיב נ' סבטלנה שבייב, הפניקס חב' לביטוח בע"מ, יוחנן ואסנת שפירא ואח'








בית משפט לתביעות קטנות בבאר שבע



ת"ק 15524-01-11
קרדשיב נ' שבייב ואח'




בפני

כב' הסגן נשיא
דרורה בית אור

התובע
רזיאל קרדשיב
באמצעות סוכן הביטוח מירל שמואל


נגד

הנתבעים
1. סבטלנה שבייב
2. הפניקס חב' לביטוח בע"מ

ע"י גיא גולדברג
3. יוחנן ואסנת שפירא
4. כלל חברה לביטוח

ע"י נציגה משה פרידמן




פסק דין


1.
התובע הגיש תביעה נגד הנתבעים על סך 12,158 ₪.

2.
לטענת התובע במועד הרלוונטי לתביעה היה בעלו של רכב מסוג מיצובישי לנסר (להלן:"הרכב").

3.
ביום 25.7.10 בשעה 16:00 נהג התובע עם רכבו ברח' מצדה בבאר-שבע ועצר את רכבו עצירה מלאה ומוחלטת עקב רכבים אחרים, שהיו על הכביש, ומנעו ממנו מלהמשיך בנסיעתו.

4.
בעודו עומד עם רכבו חש מכה חזקה בחלק האחורי של הרכב.

5.
לטענת התובע פגע בו מאחור הרכב, שהיה נהוג ע"י הנתבעת מס' 1, הרכב מסוג הונדה (להלן:"ההונדה"). לטענת התובע נגרם לרכב שלו נזק והרכב הושבת.

6.
בכתב התביעה תובע התובע בנוסף גם את הנתבעת מס' 2, שהיא החברה שמבטחת את רכבה של הנתבעת מס' 1. כמו כן הוגשה התביעה נגד הנתבע מס' 3, שהוא הבעלים של רכב שבו נהגה אשתו של הנתבע מס' 3 (להלן:"הרכב השלישי"). הרכב השלישי נסע מאחורי ההונדה ולטענת הנתבעת מס' 1, היא נהדפה עם ההונדה ע"י הרכב השלישי וכתוצאה מאותה פגיעה היא פגעה ברכבו של התובע והדפה אותו קדימה.

7.
התובע תובע סך של 12,158 ₪ שכוללים את הנזק שנגרם לרכב בסך של 7,150 ₪, שכר טרחת השמאי, הפסד ימי עבודה ועוגמת נפש.

8.
התובע צירף לכתב התביעה דוח של חברת השמאות זקצר וכן קבלה על תשלום שכר טרחת השמאי וכן מכתבים שהפנה לחברת הביטוח.

9.
כל אחד מהנתבעים מסיר אחריות מעל שכמו. טוענת הנתבעת 1 כי היא ראתה את רכבו של התובע, כשהוא עומד והאורות האדומים דולקים. לכן לדבריה, היא האטה במהירות נסיעתה ככל שהתקרבה לרכב של התובע, אך לפתע חשה מכה בחלק האחורי של ההונדה, מבלי לדעת מה גרם לכך והרכב שלה נהדף אל עבר רכבו של התובע.

10.
טוענת הנתבעת מס' 3, שנסעה בדרך, ראתה שהרכב שנסע לפניה של הנתבעת 1 "מזגזג". לפתע שמעה "בום", לחצה על הברקס ועלתה על רכב ההונדה. אלה הדברים שהיא זוכרת.

11.
מעיון בתמונות שהונחו בפני
ואשר אין לגביהן מחלוקת לגבי מצב הרכבים לאחר התאונה, נראה כי הרכב של התובע פגוע בחלקו האחורי. רכב ההונדה נמצא במרחק מה ממנו אך אין מגע ביניהם ואילו בין ההונדה לבין הרכב השלישי יש מגע ברור, כאשר לרכב ההונדה ישנם נזקים בחלק הקדמי ובחלק האחורי ולרכב השלישי יש נזקים בחלק הקדמי בלבד.

12.
כאשר נשאל התובע הכיצד יש רווח בינו לבין ההונדה, כשלטענתו הוא קיבל מכה מרכב ההונדה, השיב כי כתוצאה מאותה מכה רכבו נהדף קדימה וכך נוצר רווח בינו לבין ההונדה. גם בעלת רכב ההונדה טוענת כי חשה במכה ונהדפה קדימה אל עבר רכבו של התובע ועל כך אין מחלוקת. הנתבעת 1 אינה מכחישה כי פגעה ברכב של התובע אלא שלטענתה פגעה בו בשל כך שנפגעה מרכב שהיה מאחוריה וגרם לה לפגוע ברכב התובע ובכך גם נוצרה התאונה שהינה תאונת שרשרת.

13.
לאחר ששמעתי את עדויותיהם של התובע והנתבעים ושמעתי את סיכומי הצדדים, הגעתי למסקנה כי התאונה נשוא כתב התביעה אירעה כתוצאה מנהיגתה הלא זהירה של הנתבעת מס' 3, שנהגה בחוסר זהירות במקום שבו הרכבים האחרים כבר נסעו בהילוך איטי ו/או עמדו עקב העומס שהיה בכביש. לו הייתה הנתבעת מס' 3 שומרת על מרחק סביר בינה לבין הנתבעת 1 ו/או לא נוהגת בחוסר זהירות, יכולה הייתה למנוע את הפגיעה מאחור ברכב ההונדה. חוסר הזהירות של נתבעת מס' 3 וחוסר תשומת לב לנעשה בכביש, גרמו לפגיעה חזקה ברכבה של ההונדה, עד כדי כך שרכב ההונדה נהדף בעוצמה אל עבר רכבו של התובע. העובדה שרכב הנתבעת 3 ורכב ההונדה נותרו במגע אחד עם השני, בעוד שרכבו של התובע נהדף קדימה, מלמדת על עוצמת הפגיעה שפגעה הנתבעת מס' 3 ברכב ההונדה, עד כדי כך ששני הרכבים גם יחד, הם אלה שהדפו את רכב התובע קדימה.

14.
מכל האמור לעיל מצאתי כי התאונה אירעה בשל מעשיה ומחדליה של הנתבעת מס' 3, כפי שפורט לעיל.

15.
אשר לסכום התביעה. התובע ציין במפורש כי תבע רק בעבור הפגיעה בחלקו האחורי של רכבו. ערכו של רכב התובע היה נמוך מסכום הנזק שנגרם לרכב ועל כן הרכב הושבת.

16.
מכל האמור לעיל מצאתי לנכון לחייב את הנתבעים 3 ו – 4 לשלם לתובע את הסכומים שלהלן:

סך של 7,150 ₪ בעבור הנזק שנגרם לרכב בתוספת 1,508 ₪ שכר טרחת שמאי ובצירוף הוצאות בסך של 300 ₪. סך הכל 8,958 ₪. סכום זה ישולם לתובע ע"י הנתבעים 3 ו - 4 בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד התשלום בפועל.

17.
המזכירות תמציא עותק מפסק הדין לתובע ולכל אחד ואחד מהנתבעים.



ניתן היום,
ח' ניסן תשע"א, 12 אפריל 2011, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 15524-01/11 רזיאל קרדשיב נ' סבטלנה שבייב, הפניקס חב' לביטוח בע"מ, יוחנן ואסנת שפירא ואח' (פורסם ב-ֽ 12/04/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים