Google

מדינת ישראל - יהודה מימון

פסקי דין על יהודה מימון

45028-01/11 מת     26/04/2011




מת 45028-01/11 מדינת ישראל נ' יהודה מימון




לך






בית משפט השלום בתל אביב - יפו

מ"ת 45028-01-11 מדינת ישראל
נ' מימון(עציר)



26 אפריל 2011





בפני
כב' השופט שמאי בקר


45016-01-11


המבקשת

מדינת ישראל


נגד

הנאשמים

יהודה מימון
(עציר)
<#1#>
נוכחים
ב"כ המבקשת עו"ד
פינק
ב"כ המשיב עו"ד
מץ
המשיב – הובא ע"י שב"ס

החלטה

נגד המשיב הוגש כתב אישום המייחס לו התפרצות לדירה וגניבה ממנה. לחובת המשיב 14 הרשעות קודמות בעשרות עבירות רכוש, ומעל ראשו מרחף מאסר מותנה בן 12 חודשים.

בתחילת ההליך, נשלח המשיב להסתכלות והוא נמצ
א כשיר לעמוד לדין. חוות הדעת הפסיכיאטרית המליצה על עריכת גמילה מסמים למשיב ועל כן – בהסכמתה הנדירה של המדינה – נשלח המשיב גם לוועדת הפיילוט וגם לקבלת תסקיר בעניינו.

ועדת הפילוט דחתה את מועמדותו של המשיב, אולם חרף זאת המשכנו בהליך בדיקת התאמת המשיב לגמילה ושיקום עוד בשלב המעצר עד תום ההליכים.

היום מונח בפני
נו תסקיר שירות מבחן, לפיו התרשם שירות המבחן כי המשיב חסר את הכוחות הדרושים לעמוד בדרישות של מסגרת טיפולית אינטנסיבית ולוחצת כדוגמת קהילה טיפולית סגורה.

בבש"פ 1981/11 סויסה, קבע בית המשפט העליון כי ענין הגמילה מסמים הינו ענין מקצועי, ואל לו לשופט לתת לשיקולי חסד ורחמים להדריכו, בוודאי בלא שהונחה בפני
ו חוות דעת מקצועית במסגרת תסקיר שירות המבחן, בדבר סיכויי ההצלחה וההתאמה של נאשם פלוני להתקבל לקהילה טיפולית. תסקיר חיובי הינו אפוא תנאי בסיסי, בלעדיו אין, אלא בנסיבות מיוחדות.

בענייננו, לא מצ
אתי, למרבה הצער, נסיבה מיוחדת המאפשרת לי "לדלג" מעל המלצתו השלילית של שירות המבחן, כמו גם זו – ולו מכללא - של ועדת הפילוט. אם שני גורמים מקצועיים אלו מצ
או כי המשיב אינו מתאים להתקבל לקהילה טיפולית, אזי לא אוכל לשלחו שמה.

בנסיבות הענין, נוכח קיומן של ראיות לכאורה בדבר התפרצות לדירה וגניבה, בהצטרף ל-14 הרשעות קודמות בעשרות עבירות רכוש, והכל חרף מאסר מותנה, הרי שקמה גם עילת מעצר לכל דבר וענין, ואין מנוס מלעצור את המשיב עד לתום ההליכים.

בשולי הדברים, אציין עוד כי המדינה הסכימה, באופן יוצא מן הכלל, לשליחת המשיב לגמילה ושיקום, אולם זאת אך ורק בהינתן תסקיר חיובי. אני סבור כי גם מטעמי מדיניות משפטית ראויה, שיש בה כדי לעודד את המדינה להסכים מבעוד מועד להליכי גמילה לנאשמים, אין להתעלם מתסקיר שירות המבחן השלילי, והדברים ברורים וידועים.

סוף דבר אפוא, אני עוצר את המשיב עד תום ההליכים.

התיק יועבר לקביעתו בפני
כב' השופט לנדמן.

יש לאפשר למשיב 3 שיחות טלפון על חשבון המדינה, לרבות לטלפונים סלולאריים.
<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ב ניסן תשע"א, 26/04/2011 במעמד הנוכחים.

שמאי בקר
, שופט









מת בית משפט שלום 45028-01/11 מדינת ישראל נ' יהודה מימון (פורסם ב-ֽ 26/04/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים