Google

מדינת ישראל, ענף תביעות מחוז ירושלים, משטרת ישראל - עבד אל עזיז גולאני

פסקי דין על מדינת ישראל | פסקי דין על ענף תביעות מחוז ירושלים | פסקי דין על משטרת ישראל | פסקי דין על עבד אל עזיז גולאני

34681-07/10 פ     17/04/2011




פ 34681-07/10 מדינת ישראל, ענף תביעות מחוז ירושלים, משטרת ישראל נ' עבד אל עזיז גולאני








בית משפט השלום בירושלים

ת"פ 34681-07-10 מדינת ישראל
נ' גולאני(עציר)


17 אפריל 2011

בפני
כב' השופט יצחק שמעוני
, שופט בכיר











בעניין:

מדינת ישראל



ע"י ענף תביעות –מחוז ירושלים

משטרת ישראל
המאשימה



נגד


עבד אל עזיז גולאני



ע"י עו"ד ראובן בר-חיים

הנאשם


גזר דין


1.
הנאשם, יליד שנת 1980, תושב בית חנינה ירושלים, הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות של גניבת רכב לפי סעיף 413ב(א) לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן: "חוק העונשין" או "החוק"), זיוף סימנים ברכב לפי סעיף 413ט
והפרת הוראה חוקית לפי סעיף 287(א) לחוק.

על פי כתב האישום המתוקן, ביום 12.7.10, בשעה 04:00 או בסמוך לכך, בכרמיאל, גנב הנאשם משאית מסוג
daf
מס' ל.ז. 18-725-14 (להלן: "המשאית"), השייכת לחברת אלפא קוסמטיקה שבבעלות דניאל ארנסט.
בהמשך לאירועים אלה, במועד שאינו ידוע למאשימה, לפני יום 14.7.10 בשעה 02:00, זייף הנאשם סימני זיהוי של רכב. הנאשם החליף את לוחיות הזיהוי המקוריות של המשאית הגנובה ללוחיות זיהוי מס' 64-951-15.
ביום 14.7.10 בשעה 02:00, במחסום שעפט בירושלים, הגיע הנאשם למחסום כשהוא נוהג במשאית הגנובה עם לוחיות הזיהוי המזוייפות. הנאשם עבר את הבידוק במחסום אך לאחר שנלקחה ממנו תעודת הזהות על מנת לבדוק זהותו במסוף המשטרתי, ברח בנסיעה מן המקום ונתפס בסמוך, בשכונת שעפט, לאחר שברח מן המשאית ועלה לרכב אחר שהגיע לאסוף אותו.
באותן הנסיבות הפר הנאשם הוראה שניתנה כשורה מאת בית משפט השלום בירושלים בבקשה למעצרו עד לתום ההליכים כנגדו, במ"ת 27872-05-10, כב' השופט דראל, מתאריך 14.6.10 ולפיה ישהה הנאשם במעצר בית מלא בבית חנינא בפיקוח אחד מהוריו.

במסגרת הסדר הטיעון מיום 5.4.11 הורשע הנאשם, אולם לא היתה בין הצדדים הסכמה לעניין העונש.

2.
ביום 11.4.11 טענו הצדדים טיעוניהם לעונש.
ב"כ המאשימה טענה כי בעברו של הנאשם מספר הרשעות קודמות:
האחת, בגזר דין מיום 9.11.10 בת.פ. 6048/07, בבית משפט זה, בפני
כב' השופטת ר' פרידמן-פלדמן, במסגרתו הורשע בעבירה של התפרצות למקום שאינו למגורים וגניבה, נהיגה בפזיזות והיזק בזדון, השניה, בגזר דין מיום 8.3.11 בת.פ. 27844/05/10, בבית משפט זה, בפני
כב' השופטת א' זיסקינד, במסגרתו הורשע בעבירות של סיוע לגניבת רכב, סיוע לנסיון פריצה לרכב וסיוע למעשי פזיזות ורשלנות ותקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.
עוד לחובת הנאשם הרשעות בעבירות של החזקת סכין, איומים והעלבת עובד ציבור משנת 2002.
ב"כ המאשימה טענה כי הנאשם הפך את עבירות הרכוש והגניבה למקצוע, ובמהלך משפט על עבירות רכוש חזר לבצע שוב עבירות רכוש. את העבירות נושא תיק זה, ביצע הנאשם כאשר היה במעצר בית מלא, במסגרת תיק אחר. מעצר הבית לא הרתיע את הנאשם מלנסוע לכרמיאל ולגנוב שם משאית. במעשיו של הנאשם רואים עליית מדרגה וזלזול בוטה בבית המשפט ובהחלטותיו. העבירות המתוארות בכתב האישום והאופן שבו ביצע אותן הנאשם, מראות שהנאשם מפר ברגל גסה את האמון שנתן בו בית המשפט כאשר שחרר אותו לחלופה של מעצר בית.
לטענת המאשימה, עבירות הרכוש, בהן הורשע הנאשם, הן כבר מעבר למכת מדינה והנאשם לפנינו הוכיח כי אין לשקול במקרה זה שיקולים של שיקום או התחשבות בו נוכח נסיבותיו האישיות.
לפיכך, ביקשה ב"כ המאשימה להטיל על הנאשם מאסר בפועל ממושך ומצטבר לכל עונש אחר שהוא מרצה וירצה לאחר שיתברר ערעור שעומד בעניינו, מאסר על תנאי וקנס גבוה.

3.
הסניגור טען מנגד, כי תיק זה היה צריך להיגמר בהסדר לפני זמן, אך לא הסתיים מסיבות שאינן תלויות בנאשם. לדבריו, אמנם המשאית נגנבה באופן פורמאלי, אך כעבור יומיים נמצאה בשלמותה, והוחזרה לבעליה ללא שנגרם כל נזק. משום כך, אין להטיל על הנאשם קנס. הנאשם לא זכה ברווח כספי, הוא מרצה כיום מאסר שמצטבר ל-21 חודשים, בשל שני תיקים אחרים.
הנאשם עצור במסגרת תיק זה, מאז 14.7.10, כאשר חמשת ילדיו הקטנים, סובלים מחסך אביהם ומשפחתו הפכה לנתמכת סעד בעקבות מאסרו. הסניגור ביקש לנכות את כל תקופת מעצרו של הנאשם מהמאסר, שכן במשך תשעה חודשים כמעט ולא חלה שום התקדמות בתיק זה, שלא באשמתו.
התיק היה קבוע אצל שופטת אחרת בבית משפט זה, אשר החליטה לבסוף שלא לדון בו כי תיק אחר של הנאשם עמד כנגד הנאשם בפני
ה.
הנאשם מודה ומביע חרטה, הוא רוצה לחזור למשפחתו, ללכת בדרך הישר ולפרנס את ילדיו כדין.
לטענת הסניגור, הנאשם ביקש לצרף תיקים אחרים לתיק זה, אולם הדבר לא ניתן ועל כן, במקום שיקבל עונש אחד עבור כל התיקים, יוצא שהוא נשפט בחומרה על כל עבירה ועבירה.
עברו של הנאשם הוא כמעט נקי, שכן הנאשם כבר נשפט על מעשיו, ואין לדון אותו שוב בשל אותן עבירות.
לדברי הסניגור, בתיקים דומים אחרים, הסכימה המאשימה על עונש של 3 חודשי מאסר במצטבר או חודש, ועל כן דרישתה לעונש מאסר ארוך כאן, איננה מובנת. בתמיכה לטענותיו צירף הסניגור גזרי דין שונים.
לפיכך, ביקש הסניגור להסתפק בתקופת המעצר בה נתון הנאשם.


4.
תחילתה של פרשה זו היא בתיק שהתנהל כנגד הנאשם בגין ביצוע עבירות של גניבת רכב, במסגרתו קבע בית המשפט כי הנאשם ישהה במעצר בית מלא בבית חנינא בפיקוח הוריו (החלטת כב' השופט א' דראל מיום 14.6.10 במ"ת 27872-05-10).
בעודו שוהה במעצר בית בבית חנינא ניצל הנאשם את האמון שניתן בו, ויצא לבצע את העבירות בהן הורשע בתיק זה.
הנאשם הפגין תעוזה רבה, כאשר נסע לכרמיאל, הרחק ממקום מעצר הבית, על מנת לגנוב משאית. הנאשם הרהיב עוז, וזייף לוחיות זיהוי למשאית, החליף את לוחיות הזיהוי המקוריות באלה המזוייפות, ורק במחסום בירושלים נתפס. כאשר נתפס במחסום ותעודת הזהות שלו נלקחה לבדיקה, נמלט בנסיעה מן המקום.
זו אינה העבירה הראשונה שהנאשם מבצע, וגם בעבר, כמו במקרה זה, לא הרתיעו את הנאשם הליכים פליליים שעומדים ותלויים כנגדו. כך, בעודו ממתין לגזר דין בת.פ 6048/07 במסגרתו הודה והורשע
בעבירות של התפרצות וגניבה, ביצע עבירות של סיוע לגניבה לרכב ופריצה לרכב, בהן הודה והורשע בת.פ. 27844-05-10. בשני תיקים אלה נגזרו עליו עונשי מאסר בפועל.
אימת הדין איננה מרתיעה את הנאשם, נראה כי הנאשם בחר בדפוס פעולה של עבריינות, וסבור הוא כי לאחר כל אירוע שכזה, יודה במיוחס לו ויזכה לעונשים קלים המתחשבים בהודאתו והבעת חרטתו.
אמנם, הנאשם הודה גם הפעם והמשאית הוחזרה לבעליה, אולם אין בכך כדי להפחית מחומרת העבירות שביצע והתעוזה הרבה שהפגין, הנובעת הן מעצם המעשים וחומרתם ובמיוחד ביצוען בעודו נתון במעצר בית.
עברו הפלילי של הנאשם, גם הוא עומד לו לרועץ ומעיד כי הנאשם בחר לו דרך חיים של עבריינות ופשע.
בנסיבות אלה, קשה לקבל את הטענה שהנאשם הביע חרטה ומבקש לעזוב את דרכו זו.
לפיכך, לא רק השיקולים של שיקום והתחשבות בלבד צריכים לבוא לידי ביטוי בגזר הדין, אלא גם שיקולי הענישה של גמול והרתעת הנאשם מביצוע עבירות שכאלה שוב ושוב.

נוכח כל האמור אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

א.
מאסר בפועל למשך 18 חודשים, בניכוי ימי מעצרו מיום 14.7.10.

ב.
מאסר על תנאי למשך 6 חודשים, והתנאי הוא שהנאשם לא יירצה עונש זה אלא אם יעבור על אחת מהעבירות בהן הורשע בתיק זה, תוך שנתיים מיום שחרורו.
ג.
בשל מצבו הכלכלי אני נמנע מלהטיל עונש של קנס כספי.

ד.
מורה על חילוט המוצגים בתיק.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים תוך 45 יום מהיום.


ניתן היום,
יג' ניסן תשע"א, 17 אפריל 2011, במעמד ב"כ המאשימה עו"ד אודליה זלצמן, הנאשם וב"כ עו"ד ראובן בר-חיים
.











פ בית משפט שלום 34681-07/10 מדינת ישראל, ענף תביעות מחוז ירושלים, משטרת ישראל נ' עבד אל עזיז גולאני (פורסם ב-ֽ 17/04/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים