Google

רשות שדות התעופה - מעוף האנפה בע"מ, יעקב פינקלשטיין, מרום אוסלקה

פסקי דין על רשות שדות התעופה | פסקי דין על מעוף האנפה | פסקי דין על יעקב פינקלשטיין | פסקי דין על מרום אוסלקה |

11424-06/10 תאק     01/05/2011




תאק 11424-06/10 רשות שדות התעופה נ' מעוף האנפה בע"מ, יעקב פינקלשטיין, מרום אוסלקה








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



1 מאי 2011

תא"ק 11424-06-10 רשות שדות התעופה
נ' מעוף האנפה בע"מ
ואח'






בפני

כב' השופט דן מור
, שופט בכיר


התובעת

רשות שדות התעופה
ע"י עוה"ד ש' ארדמן



נגד


הנתבעים

1.מעוף האנפה בע"מ
2.יעקב פינקלשטיין
3.מרום אוסלקה
שלושתם ע"י עוה"ד י' גולדנצוייג





פסק דין


1.
בפני
י תביעה לסילוק מטוס פרטי שזיהויו
ccv
– 4
x
(להלן: "המטוס"), משדה התעופה הרצליה (להלן: "השדה"), וכן לתשלום חובות הנתבעים לתובעת בגין אגרת חניה בשדה לתקופה כמפורט בכתב התביעה. הנתבעים הינם בעלי המטוס או אלו הזכאים להחזיק בו. אין חולק כי לתובעת, באמצעות מנהל השדה, הזכות לדרוש את סילוקו של המטוס מהשדה, וזאת בהתאם לכללים 15(א) ו-15 א'(א) לכללי רשות שדות התעופה
(שמירה על הסדר בשדות תעופה), תשמ"ד – 1984. לטענת הנתבעים, חובות החניה – שולמו, והמטוס נמצא וחונה בשדה מזה שנים רבות בבסיס האם של המטוס, בהתאם לאמור בכלל 15 א (ב) לכללים הנ"ל.


אולם מתברר שמזה מספר שנים אין למטוס כושר טייס והוא עומד וחונה בשדה כגרוטאה. במצב זה, צודק מנהל השדה בדרישתו לפינוי המטוס כאשר השדה סובל מחוסר מקומות חניה למטוסים כשירים.

2.
כאמור בהחלטתי מתאריך 9.12.09, אין למעשה לנתבעים כל הגנה בפני
התביעה. אני מאמץ את האמור בהחלטתי זו כחלק מ

פסק דין
זה. הטענה היחידה העשויה להישמע מפי הנתבעים היא כי המטוס עומד בפני
שיפוץ והוא יחזור ויקבל את כושרו לטייס, תוך זמן סביר, שאז מאבדת החלטת מנהל השדה את בסיסה החוקי, אף כהחלטה מינהלית, האמורה להתבסס על הנסיבות הרלוונטיות לעניין והיגיון הדברים. בטוחני כי ב"כ התובעת מסכים כי החלטה שרירותית, אין בה כדי לשמש בסיס להחלטת בית המשפט על פינוי מטוס וסילוקו משדה האם המשמש לו ככזה שנים רבות.

3.
ואכן, ובהתאם להחלטתי מתאריך 22.1.2011, הציג ב"כ הנתבעים תוכנית עניינית ומעשית להכשרת המטוס והשבתו לכושר טייס (ראה בקשתו מתאריך 30.3.11, על צרופותיה). ב"כ הנתבעים אף מסכים כי יש לסיים את הליכי השיפוץ תוך זמן סביר, והוא מעמיד את התקופה המבוקשת עד לסוף השנה. ב"כ התובעת טוען כי מנהל השדה דחה את הצעת השיפוץ כבלתי סבירה, ומכאן שמכח מעמדו של המנהל בדין, החלטתו, כהחלטה מנהלית, מחייבת את הנתבעים ומכאן אף את בית המשפט, ויש לדחות את הצעת השיפוץ, מכל וכל. טענה זו אינה נראית לי. בית המשפט המוסמך ליתן את צו סילוק המטוס היינו, עדיין, בית משפט זה, ולא מנהל השדה, אף לא בעקיפין, שזו משמעותה של טענת ב"כ התובעת בעניינו זה.

4.
בנסיבות אלו אני מחליט כדלקמן:


א.
ניתן בזה צו לסילוק המטוס מהשדה.


ב.
צו זה ייכנס לתוקפו לא לפני יום 31.12.11, שעה 12:00.

ג.
פסק דין
זה ייכנס לתוקפו אך בכפוף לכך שהתובעים לא יצליחו להציג בפני
מנהל השדה אישור כושר טייס למטוס מהרשות המוסכמת בחוק להעניק כושר טייס למטוסים שכאלה, לא יאוחר מיום 31.12.11.

ד.
התביעה הכספית נדחית, לאחר שהחובות שולמו.

ה.
בנסיבות העניין, יישא כל צד בהוצאותיו.



ניתן היום,
כ"ז ניסן תשע"א, 1 מאי 2011, בהעדר הצדדים.














תאק בית משפט שלום 11424-06/10 רשות שדות התעופה נ' מעוף האנפה בע"מ, יעקב פינקלשטיין, מרום אוסלקה (פורסם ב-ֽ 01/05/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים