Google

צחי יצחק ארי - יעקב זיסמן, בנק המזרחי טפחות בע"מ, כונס הנכסים הרשמי - מחוז חיפה

פסקי דין על צחי יצחק ארי | פסקי דין על יעקב זיסמן | פסקי דין על בנק המזרחי טפחות | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי - מחוז חיפה |

608/03 פשר     11/05/2011




פשר 608/03 צחי יצחק ארי נ' יעקב זיסמן, בנק המזרחי טפחות בע"מ, כונס הנכסים הרשמי - מחוז חיפה








בית המשפט המחוזי בחיפה



פש"ר 608-03 ארי נ' כונס הנכסים הרשמי - מחוז חיפה





מספר בקשה:
17

בפני

כב' השופט
מנחם רניאל


מבקשים

צחי יצחק ארי


נגד


משיבים

1. יעקב זיסמן
2. בנק המזרחי טפחות בע"מ
3. כונס הנכסים הרשמי - מחוז חיפה



החלטה

ביום 24.11.03 ניתן לחייב צו לכינוס נכסיו. ביום 14.12.04 הוכרז החייב פושט רגל. ביום 10.3.05 מונה עו"ד זיסמן כנאמן על נכסי החייב.

החייב לא שילם את מלוא תשלומיו עד 31.3.08, אז שילם תשלום גדול בעקבות פניות הנאמן אליו. מאז חדל החייב לשתף פעולה, להגיש דוחות על הכנסותיו והוצאותיו ולשלם את תשלומיו.

ביום 12.10.09, לבקשת הנאמן ניתן צו למאסרו של החייב אלא אם ישלם סך 10,000 ₪. הסכום שולם בדצמבר 2009, ולאחריו אין החייב משתף פעולה, אינו משלם ואינו מגיש דוחות. לפיכך, ביום 2.2.11 הוגשה בקשה לביטול הליך פשיטת הרגל, המסתמכת גם על פנייה נוספת של הנאמן לחייב שיתקן מחדליו. ביום 3.2.11 הומצאה הבקשה לב"כ החייב, עו"ד אליעד שחם, המייצגו גם היום. בהעדר תגובה מטעם החייב, החלטתי ביום 21.3.11, לבטל את פשיטת הרגל עקב ניצול לרעה מצד החייב.

ביום 23.3.11 הגיש החייב באמצעות בא כוחו, בקשה לעיון חוזר בבקשת הנאמן לביטול הליכים, כשהכוונה היא לעיון חוזר בהחלטתי על ביטול ההליכים. לבקשה לא צורף תצהיר שיתמוך בטענותיה העובדתיות. לטענת החייב, לאחר שבא כוחו קיבל את הבקשה, ביקש ממנו לסור למשרדי הכונ"ר לברר מתי הוגש הדו"ח האחרון, ומה יתרת הפיגורים, ותקן את המחדלים, והחייב אכן עשה זאת, אבל "ידו טרם צלחה" להמציא את המסמכים הדרושים ולשלם את הפיגורים. לטענתו, הוא מכבד את הוראות פשיטת הרגל מזה שמונה שנים וממלא בדייקנות ובקפידה אחר ההחלטות וההוראות. בשל מצוקות אליהן נקלע, מעבר לקריסתו הכלכלית, לרבות הליך גירושין, הזניח לעיתים את חובותיו. החייב ביקש, על סמך נכונותו בלבד, לקבל "הזדמנות שניה" לסיים את המוטל עליו.

הנאמן התנגד לבקשה, וטען תחילה שהיא לא נתמכת בתצהיר, למרות שהיא טוענת טענות עובדתיות. הנאמן טען שאין כל הסבר למחדליו של החייב, מלבד טענות כלליות בדבר מצוקה כלכלית. עוד נטען כי החייב נהג שלא להמציא דוחות חרף פניות חוזרות ונשנות של הנאמן, ולא לשלם את תשלומיו אלא לאחר נקיטת הליכי מאסר נגדו, וגם לאחר מכן לא ביצע את חובותיו, לרבו מתן הסברים כפי שנדרש על ידי הנאמן בעניניו השונים, לרבות בנוגע לחברה בבעלותו. לדברי הנאמן, החייב לא קיבל רק שתי הזדמנויות אלא הזדמנויות רבות אוותן לא ניצל. גם היום, כאשר החייב מבקש הזדמנות שנייה, שאינה שנייה אלא אחרונה, אין הוא מגיש דוחותיו ומשלם תשלומיו, ללא כל הסבר.

החייב השיב לתגובת הנאמן, וצירף תצהיר אותו ביקש לצרף לבקשתו המקורית, ולאור העובדה שמלאו לתיק שמונה שנים, ביקש הזדמנות אחרונה לתקן דרכיו. עיון בתצהיר מעלה שהוא מודה שראינו משלם תשלומיו מזה שנה ואינו מגיש דוחותיו "מזה זמן מה". לטענתו, בלי ראיה נוספת מלבד דבריו, מזה שמונה שנים החייב מכבד את הלטות בית המשפט "בדייקנות ובקפידה".
לדבריו, הוא חש מירמור רב בשל התנהגות הנאמן כלפיו. לטענתו, נסה להגיע להסדר נושים בברכת הכונ"ר, אך הנאמן הכשיל זאת. הנאמן לא הסכים לטפל במימוש נכס שלו בכרמיאל, והוא נאלץ להתמודד עם נושיו. הנאמן לא האמין לו שהתגרש מאשתו באמת, ולא עשה דבר במידע שהחייב מסר לו. עוד טען, כי בשיחה שקיים הנאמן עם אמו שהגישה הוכחת חוב, פגע בה כאשר ביודעו שהיא חולת סרטן, אמר לה שאין תועלת בתביעת החוב, שכן בקרוב יועבר כל עזבונה ליורשיה. בנוסף, טען החייב, שלעומת הנאמן, שלא הפציר בו לסיים עניניו עם מס הכנסה, נציגת הכונ"ר הפצירה בו, והוא עשה זאת, וביטל לחלוטין חוב של 600,000 ש"ח למס הכנסה. לדבריו, הנאמן במקום לסייע לחייב ולקדם הסדר נושים, ממשיך להתגרות בו, לשים מכשול לרגליו ולהשפילו. זה מה שגרם לו לא לשלם כמה תשלומים ולא להגיש כמה דוחות.

לאור הטיעונים העובדתיים החדשים, שקלתי אם מן הראוי לקבוע מועד לדיון בעל פה, בו יחקר החייב על תצהירו. החלטתי שלא לעשות זאת, משום שדי בדברים שאמר החייב, כפי שאמרם, כדי שאגיע למסקנה שאין לתת אמון בדבריו, במידה המצדיקה את ביטול החלטתי, שניתנה לאחר שניתנה לחייב הזדמנות מספקת להגיב על הבקשה. אנמק את דברי.

כאמור, החייב מיוצג כל העת על ידי אותו עו"ד. בעת הגשת הבקשה, אף טען ב"כ החייב, כי אין צורך בתצהיר משום שב"כ החייב יודע את העובדות הנוגעות לחייב מידיעה אישית. למרות זאת, כל הטענות כלפי הנאמן, שהן כביכול הגורמים לכך שהחייב לא הגיש דוחות, לא שיתף פעולה ולא שילם תשלומיו, לא נטענו כלל. הפעם הראשונה שהטענות האלה נטענו היתה בתשובה לתגובת הנאמן. הדבר מטיל צל כבד על אמינות הטענות העובדתיות החדשות.

צל נוסף מוטל על אמינות הטענות, כתוצאה מנוסח הטענות. מדובר בטענות כלליות, ללא זמנים וללא ראיות. החייב לא פירט ולא הוכיח שהציע הסדר נושים וכיצד הנאמן הכשיל אותו, אם הוא בכלל יכול להכשילו. החייב לא פירט ולא הוכיח שהנאמן לא רצה לטפל במימוש מגרש בכרמיאל, וכיצד הוא התמודד עם הושים ומימש אותו בעצמו לטובת קופת הכינוס. החייב לא הוכיח את השיחה הנטענת בין אמו לבין הנאמן, ומתי אירעה. להסיר ספק, החייב טען שאמו שלחה בענין זה מכתב חריף לכונ"ר, אבל החייב לא צירף העתקו.

החייב יודע היטב שדבריו, כאילו משך 8 שנים עמד בהוראות פשיטת הרגל אינם אמת. לפחות מאז תחילת 2008 לא שילם תשלומיו, אלא כאשר ננקטו נגדו הליכים ואז שילם מספר תשלומים ביחד. זה אינו קיום "בדייקנות ובקפדנות". תקופה ארוכה לא הגיש דוחות, ולא "זמן מה". החייב הרי בירר מתי הוגש הדוח האחרון, והוא יודע היטב שאין מדובר ב"זמן מה". למרות זאת, אין הוא בוחל בכזבים.

אני דוחה את הטענה אילו היה על הנאמן להפציר בחייב שיסדיר עניניו עם מס הכנסה. זו טובתו של החייב. אין הוא זקוק שהנאמן יפציר בו.

החייב לא הגיב לבקשה לביטול פשיטת הרגל, למרות שהיה מיוצג על ידי עו"ד, וידע היטב שאינו משלם תשלומיו ואינו מגיש דוחותיו ואינו משתף פעולה עם הנאמן. גם כאשר ניתנה החלטה והחייב הגיש בקשה לעיון חוזר בה, לא תיקן את מחדליו הידועים לו היטב, אלא הסתפק בהודעה על כוונתו לעשות זאת בעתיד, וכאשר התנגד הנאמן לבקשתו, העלה טיעונים חדשים, כאילו הנאמן הוא שגרם לו שלא להגיש דוחות ולא לשתף פעולה ולא לשלם תשלומים, מאז 2008, אלא כאשר חרב המאסר מונחת על צווארו. החייב מבקש כעת, בהתבסס על נכונות גרידא, הזדמנות שניה, אבל אנו נמצאים הרבה אחרי ההזדמנות השניה. החייב הבין כנראה מההזדמנויות שניתנו לו עד עתה, שהוראות בית המשפט אינם אלא המלצה שאם לא מקיימים אותה, וניתנת החלטה בשל כך, די בהפרחת כזבים והצהרה על כוונה לנהוג אחרת משנהג עד עתה כדי לבטלה. החייב טועה.

לפיכך, על פי כל האמור לעיל, אני דוחה את הבקשה לעיון חוזר בהחלטה על ביטול פשיטת הרגל. החייב ישלם לנאמן הוצאות משפט בסך 2,320 ₪.









ניתנה היום, ז' אייר תשע"א, 11 מאי 2011, בהעדר הצדדים.








פשר בית משפט מחוזי 608/03 צחי יצחק ארי נ' יעקב זיסמן, בנק המזרחי טפחות בע"מ, כונס הנכסים הרשמי - מחוז חיפה (פורסם ב-ֽ 11/05/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים