Google

בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ,פאול וייס,באךרון איילון,רז הייפרמן,דני עוז,אריאל קרן - רו"ח עופר עזוז,כונס הנכסים הרשמי

פסקי דין על בזק החברה הישראלית לתקשורת | פסקי דין על פאול וייס | פסקי דין על באךרון איילון | פסקי דין על רז הייפרמן | פסקי דין על דני עוז | פסקי דין על אריאל קרן | פסקי דין על רו"ח עופר עזוז | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי |

2207/03 פשר     23/05/2004




פשר 2207/03 בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ,פאול וייס,באךרון איילון,רז הייפרמן,דני עוז,אריאל קרן נ' רו"ח עופר עזוז,כונס הנכסים הרשמי




1


בתי המשפט
בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
פשר 002207/03
בשא 11382/04


בפני
:
כב' השופטת אלשיך ורדה


30/05/2004



המבקשים:
1. בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ

2. פאול וייס
באך
3. רון איילון

4. רז הייפרמן

5. דני עוז

6. אריאל קרן

ע"י ב"כ עוה"ד ש. זיסמן ואח'




-- נ ג ד --


המשיבים:
1. רו"ח עופר עזוז

בתפקידו כמנהל מיוחד של חברת קבוצת אדאנת לעסקים בע"מ

2. כונס הנכסים הרשמי

ע"י ב"כ עוה"ד כלנית הרמלין-וגר




החלטה

ייתכן ויש ממש בטענת המבקשים לפיה מן הראוי היה כי המנהל המיוחד יפרט את שמותיהם של הנחקרים בבקשתו לזמנם לחקירה ולא יסתפק בדרישה כללית לחקור את מעורבותה של 'בזק' בקריסת החברות. מכל מקום, לגבי המבקשים 2 ו-4 ניתנה הרשות כבר בהחלטתי הקודמת, ולגבי היתר, איני רואה מניעה ליתן את האישור גם בדיעבד.

לגופו של עניין, 'בזק' הינה בעלת השליטה בחברות, ומחזיקה ב-50% ממניותיה. המנהל המיוחד טען בבקשתו כי ממסמכים שהגיעו לידיו עולה, לכאורה, כי 'בזק' התחייבה להעמיד לחברה מימון הנדרש לצורך הפעלתה, וקיים חשש כי הפסקת המימון באופן חד-צדדי על ידי 'בזק', הוא שהאיץ את קריסת החברה וחברות הבנות שלה. לאור זאת, אין כל ספק כי חקירתם של "הבכירים" יש בה כדי לשפוך אור על נסיבות קריסתן של החברות, מה עוד ששניים מהם – המבקשים 2 ו-4, אף שימשו דירקטורים בחברה, עובר לקריסתה.

מאידך, לא הראו "הבכירים" כיצד עשויים הם או 'בזק' להפגע מהתייצבות לחקירה בפני
המפרק, ולא הביאו כל נימוק מדוע אין לזמנם לחקירה, לבד מהיותם "בכירים בבזק" – נימוק אשר אין בו ממש.

יפים לעניין בקשה זו, דברי השופטת שטרסברג כהן בע"א 1211/96 עו"ד יורם כהן, מפרק אדאקום טכנולוגיות בע"מ נ' נשיונל קונסלטנטס, פ"ד נב(1)481 ,בעמ' 497-498:

"אינני מוצאת כל הגיון משפטי כלכלי או אחר, למנוע מהמפרק להגיע למידע שלא היה חלק ממאגר המידע של החברה ערב הפירוק, המצוי בידי כל אדם. יכול ודווקא במידע חיצוני יש כדי לשפוך אור חשוב ורלוונטי על עסקיה ונכסיה של החברה, על הגורמים לקריסת החברה, על הפעילות שהביאה לכך ועל האופן שבו התרחשו הדברים שבסופם הגיעה החברה למצב אליו הגיעה. שלילת מידע כזה מן המפרק עלולה לפגוע בצורה משמעותית במילוי תפקידו וכתוצאה מכך בהשגת יעדי הפירוק לטובת כל הנוגעים בדבר."

יוער, כי לאור היות 'בזק' חברה ממשלתית, חלות עליה נורמות ההתנהגות המצופות מגוף ציבורי, ועל כן מפתיע כי בכיריה, דווקא, אינם מעוניינים לסייע בידו של המפרק, המשמש זרועו הארוכה של בית המשפט, ככל שלאל ידם.

לאור האמור לעיל, ובהתחשב במכלול השיקולים הפרושים בפסק הדין בעניין אדאקום הנ"ל, באתי למסקנה כי אין מקום לעכב את ביצוע החלטתי מיום 29.3.2004, ואני מורה למבקשים להתייצב לחקירה במועדים שקבע לכך המנהל המיוחד.

המזכירות תודיע לצדדים על המצא ההחלטה לרשותם החל מהיום.
ניתנה היום ג' בסיון, תשס"ד (23 במאי 2004) בהעדר הצדדים.
אלשיך ורדה
, שופטת









פשר בית משפט מחוזי 2207/03 בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ,פאול וייס,באךרון איילון,רז הייפרמן,דני עוז,אריאל קרן נ' רו"ח עופר עזוז,כונס הנכסים הרשמי (פורסם ב-ֽ 23/05/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים