Google

מרכזים לקהילה ולהתחדשות השכונות בקרית שמונה בע"מ - עו"ד אהוד רז בתוקף תפקידו כמפרק הזמני של החברה

פסקי דין על מרכזים לקהילה ולהתחדשות השכונות בקרית שמונה בע"מ | פסקי דין על עו"ד אהוד רז בתוקף תפקידו כמפרק הזמני של החברה

23096-05/10 פרק     29/05/2011




פרק 23096-05/10 מרכזים לקהילה ולהתחדשות השכונות בקרית שמונה בע"מ נ' עו"ד אהוד רז בתוקף תפקידו כמפרק הזמני של החברה




בפני

כב' השופט הבכיר האשם חטיב

בעניין:
מרכזים לקהילה ולהתחדשות השכונות בקרית שמונה בע"מ

החברה

נגד

ובעניין:
עו"ד אהוד רז
בתוקף תפקידו כמפרק הזמני של החברה

המפרק
ובעניין: כונס הנכסים הרשמי - מחוז חיפה הכונ"ר

<#2#>
נוכחים: עו"ד אהוד רז - המפרק הזמני
עו"ד שמחה רוטמן - ב"כ רשם ההקדשות
עו"ד גלילה הורנשטיין - ב"כ חלק מהעובדים
עו"ד ירון סימון - ב"כ מבטחים הותיקה
עו"ד בוסמת שלוש - ב"כ הסוכנות היהודית
עו"ד משה רותם - ב"כ עיריית קרית שמונה
עו"ד ענבל חזן - ב"כ גב' מירי ביטון ומר שמעון ביטון

<#5#>
החלטה

הבקשה לפירוק חברת מרכזים לקהילה ולהתחדשות השכונות בקרית שמונה בע"מ
(להלן: "החברה"), הוגשה עוד ביום 13/05/10 על ידי מס' נושים של החברה וביניהם מס' עובדים של החברה.

בד בבד עם הבקשה לפירוק, הוגשה בקשה למינוי מפרק זמני ובית המשפט נעתר בזמנו לבקשה ומינה את עו"ד רז כמפרק זמני של החברה.

בפרק הזמן מאז מינויו של המפרק הזמני, נעשו על ידו ניסיונות כדי להמשיך ולהפעיל את החברה ומשלא הדבר עלה בידו להפעיל את החברה במתכונת מלאה, אישר בית המשפט לפי בקשתו הפסקת פעילות החברה למעט הפעלת הספרייה, זאת בעקבות תרומה כספית מצד בנק הפועלים בסכום של 400,000 ₪, בתמורה להפעלת הספרייה לפחות עד ליום 15/06/11. כמו כן, המשיך המפרק הזמני באישור בית המשפט להפעיל את בית התרבות לאחר שהמפרק הזמני הגיש בקשה בעניין וממנה עולה כי הפעלתו הינה רווחית.

שמיעת הבקשה לפירוק נדחתה מס' פעמים, כאשר ברוב הפעמים הנימוק שהצדיק את דחיית שמיעת הבקשה לפירוק היה אפשרות של הסדר נושים הבראת החברה והחזרתה לפעילות רגילה, בהחלטה מיום 27/03/11 שניתנה בסיום דיון שהתקיים בבקשה, סקר בית המשפט את השתלשלות הדברים ובסופו של דבר נתן הזדמנות נוספת ואחרונה לגיבוש הסדר נושים שיהיה בו כדי להבריא את החברה ולהחזירה לפעילות תקינה.

עובר לדיון של היום, הגיש המפרק הזמני בקשה, כך גם עשתה עיריית קרית שמונה ומהם משתמע כי עדין קיימת אפשרות שמשרדי ממשלה והעירייה יתרמו כספים לסילוק חובות החברה ולהחזרתה לפעילות תקינה.
בבקשות אלה התבקש בית המשפט לתת אורכה נוספת, אולם בית המשפט לא שוכנע כי אכן קיים סיכוי ממשי כי ימצאו מקורות כספיים שיאפשרו המשך הפעלת החברה, לכן דחה את הבקשות והשאיר את הדיון בבקשה היום.

לדיון היום מאוחדים כל ב"כ הצדדים כי לא נותרה כל דרך אלא ללכת בדרך של פירוק החברה, לאחר שכאמור לא נמצאו מקורות כספיים לסילוק חובותיה של החברה או למימון הסדר נושים שאפשרי שיאושר על ידי הנושים ולכן כל ב"כ הצדדים שהשתתפו בדיון, מסכימים למתן צו לפירוק החברה.

המפרק הזמני, עו"ד אהוד רז, מבקש למנותו כמנהל מיוחד, כמו כן מבקש כי כבר בשלב זה בית המשפט יתן הוראות בעניין המשך הפעלת הספרייה ובית התרבות כאמור ביחס לספרייה קיימת התחייבות של המפרק שניתנה לתורם כי הספרייה תופעל לפחות עד 15/06/11 וביחס לבית התרבות ציין המפרק הזמני כי קיימים אירועים מוזמנים למהלך חודש 06/2011 שאמורים להכניס סכום של 47,500 ₪, כאשר מתוך סכום זה שולם כבר על החשבון 13,500 ₪, תוך כדי הכתבת ההחלטה, המפרק הזמני ציין כי הוצאות צפויות של המשך פעילות בית התרבות במשך חודש 06/2011 הם 20,000 ₪ בערך. המפרק הזמני מבקש ליתן הוראות בין אם להמשיך בהפעלת בית התרבות עד סוף חודש 06/2011 על מנת לקיים את האירועים ובין אם להורות על הפסקה מיידית של ההפעלה.

במצב האמור לעיל, גם בית המשפט סבור כי אין מנוס אלא ליתן צו פירוק כנגד החברה.

ראוי לציין כי דבר הגשת הבקשה לפירוק החברה, פורסם ברשומות ילקוט הפרסומים מס' 6146 מיום 14/10/10 ובעיתון היומי מעריב מיום 26/08/10 יצוין עוד כי בשים לב להתדיינות ולהליכים שהתקיימו מאז הגשת הבקשה ומאז מינוי המפרק הזמני, השתתפו בדיונים אלה מטבע הדברים רבים מנושי החברה וכאמור אין מחלוקת בין הצדדים כי מדובר בחברה שהיא חדלת פירעון וכי הדרך היחידה שראוי לנהוג בה הינה מתן צו פירוק.

לפיכך ועל יסוד כל האמור בבקשה ולאור האמור לעיל, מצווה בית המשפט כדלהלן:

1. שהחברה הנ"ל תפורק בידי בית המשפט על פי פקודת החברות (נוסח חדש) התשמ"ג - 1983.

2. כונס הנכסים הרשמי במחוז חיפה יהיה המפרק הזמני של החברה.

3. נושי משרד החברה יתייצבו מיד עם קבלת צו הפירוק וככל שידרשו לעשות כן למשרד הכונס הרשמי בחיפה כדי למצוא כל מידע שיידרש בנוגע לעסקי החברה.

בשים לב לכך שמזה כשנה משמש עו"ד אהוד רז כמפרק זמני של החברה, נראה לי כי על מנת שהעברת העניינים שטיפל בהם בצורה מסודרת לידי המפרק הזמני ועל מנת שלא יגרם נזק בפרק הזמן עד לכניסתו של המפרק הזמני לענייניה של החברה, ראוי למנות את עו"ד אהוד רז כמנהל מיוחד בחברה כאשר בפרק הזמן זה תהיה לו הסמכויות לשמור על נכסי החברה ולפעול לאיתור נכסים כאלה, הכל בשיתוף פעולה עם הכונס הרשמי שכאמור הוא המפרק הזמני של החברה.

באשר לנושאי הספרייה ובית התרבות, נראה לי ההגינות היא כלפי תורם הכספים, בנק הפועלים, מחייבת המשך הפעלת הספרייה עד לתאריך שהוסכם עמו, דהיינו עד ל- 15/06/11, על כן ימשיך המנהל המיוחד להפעיל את הספרייה עד לתאריך זה ובאשר לבית התרבות ונוכח הצהרתו של המפרק הזמני, ממנה עולה כי הפעלה במשך חודש 06/2011 תניב הכנסה חיובית, אני מאשר את המשך הפעלת בית התרבות עד לסוף חודש 06/2011.

אחרי המועדים הנ"ל, תופסק כל פעילות של החברה והמפרק הזמני יגיש דו"ח על פעילותו לתקופה שעד יום 30/06/11.

יש להמציא העתקים מהחלטה זו לכונס הרשמי ולרשם החברות.

<#6#>

ניתנה והודעה היום כ"ה אייר תשע"א, 29/05/2011 במעמד הנוכחים.
האשם חטיב
, שופט בכיר
הוקלד על ידי: סימי קקיאשוילי
בית המשפט המחוזי בנצרת
פר"ק 23096-05-10 יפרח נ' מרכזים לקהילה ולהתחדשות השכונות קרית שמונה בע"מ ואח'
29 מאי 2011
30
30









פרק בית משפט מחוזי 23096-05/10 מרכזים לקהילה ולהתחדשות השכונות בקרית שמונה בע"מ נ' עו"ד אהוד רז בתוקף תפקידו כמפרק הזמני של החברה (פורסם ב-ֽ 29/05/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים