Google

אביב פרימן, אפרת פרימן - נדב טולצי'נסקי, נאדר עסוס

פסקי דין על אביב פרימן | פסקי דין על אפרת פרימן | פסקי דין על נדב טולצי'נסקי | פסקי דין על נאדר עסוס |

36805-04/11 הט     22/05/2011




הט 36805-04/11 אביב פרימן, אפרת פרימן נ' נדב טולצי'נסקי, נאדר עסוס




לך



st1\:*{behavior: }



בית משפט השלום בחיפה

ה"ט 36805-04-11 פרימן ואח' נ' טולצי'נסקי ואח'



22 מאי 2011






בפני
כב' השופט יהושע רטנר


המבקשים
1.
אביב פרימן
2.
אפרת פרימן


נגד

המשיבים
1.
נדב טולצי'נסקי
2.
נאדר עסוס


<#2#>
נוכחים:
ב"כ המבקשים עו"ד נקר
והמבקשים בעצמם
ב"כ המשיב 1 עו"ד מועלם
. כן מופיע משיב 1
וכן אביו.
ב"כ המשיב 2 עו"ד צרפתי
ועו"ד גב' שגב
מטעם הלשכה לסיוע משפטית . כן מופיע המשיב 2


<#4#>
פסק דין

1.
בפני
י בקשה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת.

2.
המבקשים מנהלים עסק למכירת כיבוד קל , דברי מזון, חטיפים, שתייה, צעצועים וכד' בגן האם בחיפה בש"ד הנשיא 116. השם המסחרי של עסק המבקשים הינו "טאבון בגן". במרחק כ 20 מ' מעסקם של המבקשים, אביו של המשיב 1 מנהל עסק של פאב, בשם "א.א. בית הבירה בע"מ", אשר גם בו נמכרים מוצרי מזון שונים, גלידות, שתייה, קפה, חטיפים, צעצועים וכד'. המשיב 2 עוסק ברוכלות ללא רישיון בתחומי גן האם. המשיב 2 מוכר בעיקר צעצועים.

3.
לטענת המבקשים המשיב 1, שהינו בנו של בעל העסק השכן, וכן המשיב 2, נוהגים להטרידם באופן קבוע. לטענתם משיב 1 נוהג לעמוד בפתח העסק, לצלם אותם במצלמה, לדבר ברמקול ולשהות שם זמן רב, באופן המפריע הן לניהול עסקם והן מונע מלקוחות להיכנס לעסקם. לטענתם המשיב 2 נוהג לשהות שעות רבות במשך היום מול בית עסקם, לתופף בתוף, לשרוק במשרוקית, לפנות ללקוחות באופן שהדבר מטריד אותם ומונע מהם להיכנס לבית העסק, ואף לפחות במקרה אחד הטיל את מימיו בפתח בית העסק.

4.
בעבר ניתן צו מניעת הטרדה מאיימת כנגד משיב 2 במסגרת תיק11224-04-09 מיום 18/5/09, בו ביהמ"ש הורה למשיב 2 להימנע מלהתקרב לעסק המבקשים במרחק של פחות מ 200 מ'. על מנת להקל על ההתמצאות, ביהמ"ש התיר למשיב 2 להימצא באזור "הקרוסלה" בגן האם, מול הכניסה לגן החיות,ש הינו במרחק של 200 מ', אך לא להתקרב יותר לבית עסקם של המשיבים.

5.
שני המשיבים מכחישים את טענות המבקשים. המשיב 2 טוען שהוא עוסק ברוכלות בצורה לגיטימית בגן, וכי מתוך תחרות עסקית, המשיבים מבקשים להתנכל לו ולמנוע את הימצאותו במקום.
לטענתו הוא נמצא בהליכים של הסדרת רישיון רוכלות. לטענת המשיב 2, המבקשים אף הציעו לו לשתף פעולה בתחום העסקי, אולם משהדבר לא עלה יפה, הם מנסים להתנכל לו, להצר צעדיו ולמנוע ממנו לעסוק במשלח ידו באופן לגיטימי. המשיב 1 מצטרף לטענות משיב 2, וטוען שבסיס הבקשה זה רצונם של המבקשים למנוע תחרות עסקית הוגנת ולהתנכל להם, הא ותו לא.

דיון

6.
מהחומר שהוצג בפני
י שוכנעתי שאכן יש מסכת של הטרדות חוזרות ונשנות מצד שני המשיבים כלפי המבקשים. שוכנעתי שהמשיב 2 נוהג לשהות מול בית העסק של המבקשים שעות ארוכות ללא כל הצדקה, תוך כדי כך שהוא מטריד, הן את המבקשים עצמם והן את העוברים ושבים, שהינם לקוחות פוטנציאליים של בית העסק. בכלל זה המשיב 2 נוהג לשהות מול בית העסק של המבקשים, להניח שם חפציו, לתופף בתוף, לשרוק במשרוקית ולהתנהג בצורה לא מקובלת ולא סבירה. יש בהתנהגות זו הטרדה חוזרת ונשנית המצדיקה מתן צו על פי החוק.

7.
כמו כן שוכנעתי שיש מסכת של הטרדות מצד המשיב 1. שוכנענתי שמשיב 1 נוהג להגיע לבית עסקם של המבקשים, לעמוד מול בית העסק ולצלם לתוך בית העסק ללא כל הצדקה, כמו גם לדבר ברמקול ללא כל הצדקה. יש בהתנהגות זו משום להטריד את המבקשים לנהל את עסקם באופן סביר, כמו גם להטריד עוברים ושבים המהווים לקוחות פוטנציאליים.

8.
לפיכך ניתן בזה צו כלהלן:
א.
נאסר על המשיבים להטריד את המבקשים בקרבת בית עסקם בשם "טאבון בגן", הנמצא בש"ד הנשיא 116 בחיפה, בתחומי גן האם.
ב.
על המשיבים נאסר להתקרב לבית העסק של המבקשים או להטרידם בכל דרך שהיא.
ג.
המשיב 2 מנוע מלהתקרב לבית העסק של המבקשים במרחק של פחות מ- 200 מ'. עם זאת אני מתיר למשיב 2 להימצא בגן האם, בקרבת "הקרוסלה", מול הכניסה לגן החיות, אך לא להתקרב מעבר לכך לבית העסק של המבקשים.
ד.
נאסר
על המשיב 1 להתקרב לבית עסקם של המבקשים. עם זאת המשיב 1 רשאי להיות בתוך או בפתח בית העסק של אביו, במרחק של כ- 20 מ', בעסק בשם "א.א. בית הבירה בע"מ".

9.
תוקפו של צו זה הינו 6 חודשים מהיום.


10.
בנסיבות המיוחדות של המקרה, מאחר והצדדים מנהלים עסקים שכנים, ועל מנת שלא להוסיף מחלוקת בין הצדדים, אני נמנע מלעשות צו להוצאות. ככל שהמשיבים יפרו צו זה והמבקשים יידרשו לבקשה נוספת, ניתן יהיה לקחת בחשבון גם הליך זה לנושא הוצאות המשפט.

<#5#>

ניתנה והודעה היום י"ח אייר תשע"א, 22/05/2011 במעמד הנוכחים.



יהושע רטנר
, שופט

orly
geva







הט בית משפט שלום 36805-04/11 אביב פרימן, אפרת פרימן נ' נדב טולצי'נסקי, נאדר עסוס (פורסם ב-ֽ 22/05/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים