Google

אליס סגל - אליהו חברה לביטוח בע"מ, דוד סגל

פסקי דין על אליס סגל | פסקי דין על אליהו חברה לביטוח | פסקי דין על דוד סגל |

10194-01/10 א     26/05/2011




א 10194-01/10 אליס סגל נ' אליהו חברה לביטוח בע"מ, דוד סגל








בית משפט השלום בנצרת



ת"א 10194-01-10 סגל נ' סגל ואח'





מספר בקשה:
1

בפני

כב' השופט
אחסאן כנעאן


מבקשים

אליס סגל


נגד


משיבים

1. אליהו חברה לביטוח בע"מ
2. דוד סגל



החלטה


1.
המבקשת נפגעה בתאונת דרכים ביום 19.12.2003 אשר נמצאת באחריות הנתבעים.

2.
מטעם בית המשפט מיניתי שלושה מומחים עד כה: פרופ' וולפין בתחום האורטופדי אשר קבע 10% נכות בגין הגבלה קלה בעמוד שדרה, ד"ר גיא אור בתחום הפסיכיאטרי אשר טרם נתן את חוות דעתו וד"ר רון פלד בתחום הנוירולוגי אשר קבע שלא נותרה נכות בתחום התמחותו אך המליץ על מינוי מומחה בשטח א.א.ג..

3.
בעקבות כך עותרת המבקשת למנות מומחה בשטח א.א.ג.. המשיבים מתנגדים לבקשה זו וטוענים כי ד"ר פלד חרג מסמכותו ומלכתחילה לא התבקש מינוי מומחה בשטח זה. המשיבה מוסיפה וטוענת כי המבקשת סבלה מזה שנים מסחרחורות ולכן בעיה זו אינה קשורה בתאונה.

4.
בתאונה נשוא כתב התביעה נחבלה המבקשת בין היתר בראשה ולא זכרה את פרטי הארוע. יחד עם זאת לא ניתן היה לקבוע בוודאות אם המבקשת איבדה את הכרתה זאת כעולה מחוות דעתו של ד"ר פלד. בבדיקת ד"ר פלד הדגימה המבקשת אי יציבות קלה.

5.
בביקור של המבקשת אצל ד"ר בן דוד ביום 14.7.2009 נרשם על ידו כי המבקשת סובלת מסחרחורת עם פגיעה מעורבת של המערכת הוסטיבולארית גם עקב מצב לאחר תאונת דרכים.

6.
בנוסף ד"ר פלד מפנה כי בעברה של המבקשת היו רישומים על סחרחורות שהין למשך ארבעה חודשים וחלפו. עוד מציין ד"ר פלד כי המבקשת עברה תאונת דרכים נוספת בשנת 2006 בה נחבלה בצוואר.

7.
ד"ר פלד המליץ על מינוי מומחה רפואי בשטח א.א.ג. על מנת לבדוק את התאונה נשוא התביעה החמירה מצב קודם או גרמה לנכות עצמאית.

8.
אמנם המבקשת לא בקשה במסגרת הבקשה המקורית למינוי מומחים, מינוי מומחה בשטח א.א.ג. אולם הדבר אינו מונע ממנה מלבקש בהמשך מינוי מומחה בשטח זה בשים לב להמלצת ד"ר פלד. אציין כי הסחרחורות מהן סובלת המבקשת לטענתה נופלת בקו התפר בין השטח הנוירולוגי לשטח א.א.ג. ואם המבקשת ביקשה בשל כך רק מינוי בשטח הנוירולוגי אין לתפוס אותה בטעותה זאת בשים לב לחפיפה בין שני השטחים כאמור לעיל.

9.
מסקירת התיעוד הרפואי קיימת ראשית ראיה לצורך במינוי מומחה בשטח א.א.גץ זאת בשים לב לכך שהמבקשת סבלה משבר בחוליה צווארית דבר המלמד כי הייתה טראומה קשה באיבר זה דבר אשר יכול לגרום לפגיעת אוזניים. באשר לשאלת הקשר הסיבתי זו שאלה שעל מומחה לסייע בידי בית המשפט להכריע בה. אמנם מרחק הזמן בו התחילה המבקשת להתלונן על סחרחורות (בשנת 2005) ובירור א.א.ג שהחלה המבקשת לבצע בשנת 2008 מציבים את שאלת הקשר הסיבתי אך כאמור זו שאלה למומחה לחוות דעתו בה.

10.
החלטת מינוי מומחה תשלח בנפרד. בשלב זה המשיבה 2 תישא בשכר המומחה אך במידה ויקבע שלא נותרה נכות יקוזז שכרו מהפיצוי שאפסוק.

המזכירות תמציא העתק מהחלטה זו לבאי כח הצדדים.



ניתנה היום, כ"ב אייר תשע"א, 26 מאי 2011, בהעדר הצדדים.








א בית משפט שלום 10194-01/10 אליס סגל נ' אליהו חברה לביטוח בע"מ, דוד סגל (פורסם ב-ֽ 26/05/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים