Google

מדינת ישראל - שרגא קיסרי

פסקי דין על שרגא קיסרי

37604-11/09 פ     01/06/2011




פ 37604-11/09 מדינת ישראל נ' שרגא קיסרי








בית משפט השלום ברחובות



ת"פ 37604-11-09 מדינת ישראל
נ' קיסרי






בפני

כב' השופטת
שרון קיסר


מאשימה

מדינת ישראל


נגד


נאשם

שרגא קיסרי



החלטה

1.
לפניי בקשה לקבלת גיליון ההרשעות של עד התביעה המרכזי בתיק, המתלונן.
2.
לטענת ב"כ הנאשם, כתב האישום מייחס לנאשם עבירת איומים בשיחת טלפון שהתקיימה בינו לבין המתלונן אשר הנאשם לא הכחיש את קיומה, אלא רק את העובדה כי איים על המתלונן במסגרת אותה שיחה. לדבריו, לנאשם אין כל עבר פלילי, אולם למתלונן עבר פלילי
בעבירות אלימות, מרמה, איומים והפחדה באמצעות מתקן בזק.
עוד ציין ב"כ הנאשם כי לטענת הנאשם למתלונן סכסוכים רבים עם אנשים שונים ודיירים רבים בבניין בו מתגוררים הנאשם והמתלונן, ואלה התלוננו עליו פעמים רבות.
בנסיבות אלה, לטענתו, כאשר המתלונן הינו העד היחידי מטעם התביעה אשר יעיד בנושא תוכן שיחת הטלפון עם הנאשם, כאשר עברו רלוונטי לנסיבות האופפות את האירוע והמתלונן, יש חשיבות לכך שהנאשם יעיין בגיליון הרשעותיו של המתלונן.
3.
המאשימה עותרת לדחיית הבקשה בטענה שאין מדובר בחומר חקירה רלוונטי שכן הנאשם אינו טוען שהמתלונן איים עליו. עם זאת,
המאשימה אינה חולקת על כך שהמתלונן הינו העד היחידי אשר יעיד בנוגע לתוכן שיחת הטלפון נשוא כתב האישום.
4.
בטרם מתן ההחלטה בבקשה נמסר לעיוני גיליון ההרשעות של המתלונן.
5.
בבש"פ 5881/06

בניזרי נ' מדינת ישראל

, (7.2.07) (להלן: "עניין בניזרי"), אשר בו נדון נושא

מסירת גיליון הרשעות קודמות של עד
, קבע בית המשפט, כי השיקולים שעל בית המשפט לשקול הם אותם שיקולים שנקבעו בבג"ץ 9264/04

מדינת ישראל
נ' בית משפט השלום בירושלים
, כדלקמן:
"ובאשר לשיקולים שינחו את בית המשפט, אלה מתמצים בנוסחת האיזון שנקבעה בבג"צ היומנים:
בהתנגשות חזיתית, כאשר על כפות המאזניים מונחים זה מול זה זכותו של הנאשם למשפט הוגן אל מול ההגנה על פרטיותם של העדים, משקלה של זכות הנאשם למשפט הוגן יכריע את הכף, ודינם של השיקולים הנוגדים לסגת. אולם כאשר זכותו של הנאשם להתגונן אינה נפגעת, או כשהאפשרות שהיא תיפגע היא רחוקה ובלתי משמעותית, יש לתת משקל הולם לזכויותיהם של עדים וקורבנות העבירה ולאינטרס הציבורי בקיום הליכי משפט, באכיפת החוק ובחשיפת עבירות. . . .
השיקול המרכזי ביישומה של נוסח האיזון בין זכותו של הנאשם למשפט הוגן לבין זכויותיהם של עדים ומתלוננים לכבוד ולפרטיות הינו חשיבות החומר להגנת הנאשם. דהיינו, בכל מקרה תיבחן זיקתו של החומר לאישום ולנאשם ותיבחן האפשרות הסבירה כי תהיה בו תועלת להגנת הנאשם. בהתנגשות חזיתית בין זכות הנאשם למשפט הוגן לבין זכויותיהם של עדים ומתלוננים – דהיינו, כאשר מדובר ב"חומר חקירה" מובהק או כאשר ברי כי קיימת אפשרות סבירה שתהא בחומר תועלת להגנת הנאשם – יורה בית המשפט על גילויו של החומר לנאשם, אף אם יהיה בכך משום פגיעה בזכויותיו של עד או מתלונן. אולם, ככל שהרלוונטיות בין החומר הנדון לבין השאלות העשויות להיות במחלוקת במשפט רחוקה יותר, וככל שהזיקה בין החומר לפוטנציאל ההגנה של הנאשם נחלשת, כך יש ליתן משקל רב יותר לזכויותיהם של העדים והמתלוננים".
6.
עוד קבע בית המשפט בעניין בניזרי, כי על בית המשפט לשקול בין היתר את השיקולים הבאים בבואו להחליט אם גיליון הרשעות של עד הינו רלוונטי: הקשר בין שאלת מהימנותו של העד לבין טיב הרישום הפלילי וסוג העבירות הרשומות בגיליונו של העד; חלוף הזמן מעת ההרשעה; הקשר בין האישום שלגביו העד מעיד לבין הרשעותיו הקודמות; הפוטנציאל הראייתי הגלום בעדותו של העד ומידת מעורבותו של העד באירוע נושא האישום (ראו פסקה 12 לפסק הדין).
7.
לאחר ששמעתי את הצדדים, עיינתי בגיליון ההרשעות של המתלונן ושקלתי את השיקולים המפורטים לעיל, הגעתי לכלל מסקנה כי יש מקום להיעתר לבקשה.
8.
במקרה דנן מדובר בעד מרכזי שהפוטנציאל הראייתי הגלום בו הוא רב. הרשעותיו הקודמות הן בין היתר בעבירות של קבלת דבר במרמה, איומים, הפחדה במתקן בזק ותקיפה, אשר בוצעו לאורך שנים וגם במהלך השנים האחרונות. סבורני כי עבירות מסוג זה רלוונטיות לשאלת מהימנותו של העד ולשאלות שבמחלוקת בתיק זה.
בנסיבות אלה, ולאחר שערכתי את האיזון בין
זכותו של הנאשם למשפט הוגן, אל מול ההגנה על פרטיותו של המתלונן, משקלה של זכות הנאשם למשפט הוגן מכריע את הכף
.
9.
לאור האמור, אני נעתרת לבקשה. המאשימה תעמיד לעיונו של הנאשם את גיליון ההרשעות של המתלונן.

המזכירות תשלח העתק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, כ"ח אייר תשע"א, 01 יוני 2011, בהעדר הצדדים.











פ בית משפט שלום 37604-11/09 מדינת ישראל נ' שרגא קיסרי (פורסם ב-ֽ 01/06/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים