Google

מדינת ישראל - חוסין אבו עריבאן

פסקי דין על חוסין אבו עריבאן

21722-12/10 מת     09/06/2011




מת 21722-12/10 מדינת ישראל נ' חוסין אבו עריבאן




לך






בית משפט השלום בנתניה

מ"ת 21722-12-10 מדינת ישראל
נ' אבו עריבאן(עציר)



09 יוני 2011



21708-12-10

בפני
כב' השופטת הבכירה אביבה טלמור

המבקשת

מדינת ישראל
– עו"ד איילת גיל


נגד

המשיב
חוסין אבו עריבאן
(עציר) – הובא ע"י שב"ס
ע"י ב"כ עו"ד מירי אוזן
<#1#>



<#2#>
החלטה

כנגד המשיב הוגש כתב אישום במסגרת ת.פ. 21708-12-10 ויוחסו לו עבירות שעניינן התפרצות לבית מגורים, גניבה, גניבת רכב, נהיגת רכב ללא רישיון, נהיגה ללא ביטוח חובה, מעשה פזיזות ורשלנות והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

במסגרת כתב אישום זה הוגשה בקשה להורות על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים התלויים ועומדים נגדו. בית המשפט קבע כי קיימות ראיות לכאורה למעורבותו של המשיב בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום במסגרתו הוגשה בקשת המעצר עד תום ההליכים וקיימת עילת מעצר.
מודגש בזאת כי מדובר במשיב שלו 12 הרשעות קודמות בעבירות רכוש, אלימות, אלימות כלפי שוטרים והכל במספר רב של פעמים כדלקמן: גניבה, פריצה, בריחה ממעצר, איומים, תגרה במקום ציבורי, היזק לרכוש, תקיפת בן זוג, החזקת נכס חשוד כגנוב, הפרעה לשוטר, הפרת הוראה חוקית, תקיפת קטין וגניבת רכב. המשיב כבר ריצה בעבר עונשי מאסר בפועל פעם אחת 10 חודשים ופעם נוספת 15 חודשים. כנגד המשיב תלוי ועומד עונש מאסר על תנאי של 6 חודשים כפי שהוטל עליו במסגרת ת.פ. 3115/07 בימ"ש שלום תל אביב.

המשיב נדון ביום 15.9.10 ובמסגרת התיק הנוכחי שבפני
העבירות המיוחסות למשיב שלגביהם ראיות לכאורה כאמור נעברו ביום 9.12.10.
המשיב נמצא במעצר עד תום ההליכים ע"פ החלטת בית המשפט בעניינו.
המשיב בבקשתו שבפני
, שהינה בקשה לעיון חוזר, עתר לשחרורו לחלופת מעצר בבית אשתו וכן לאפשר לו לחזור לעבודה בפיקוח מעסיק בציינו שמצבו הכלכלי קשה, פרנסת המשפחה קשה ויש מקום לכן לאחר תקופה של מספר חודשים שבהם נתון הוא במעצר עד תום ההליכים להורות על שחרורו בתנאים ובאופן שימצא בחלופת המעצר בבית אשתו ויוכל לצאת לעבודה אצל מעסיק בפיקוחו. לענין זה התנגדה ב"כ המבקשת בציינה שאין כל מקום להורות על שחרורו של המשיב בתנאים, הצביעה על האמור בתסקיר מעצר משלים שניתן ע"י שרות המבחן בעניינו של המשיב, תסקיר נושא תאריך 1.6.11 אשר הדגיש את מסוכנותו של המשיב ואת האפשרות שלא ניתן לשלול סיכון התנהגות עבריינית חוזרת והן את העובדה שלא הוצגה כל חלופת מעצר ראויה לאיון מסוכנותו של המשיב שהרי אשתו של המשיב אינה גורם סמכותי ומציב גבולות לגבי משיב זה וכך גם האח מוחמד שהוצא כמפקח מסר שהוא לא יכול להיות דמות סמכותית עבור משיב זה ולא יכול לשמש מפקח עבורו. מי שהוצע כאותו גורם שיעסיק את המשיב לא הגיע כלל לפגישה שתואמה איתו באמצעות ב"כ המשיב.
בנסיבות אלו עתרה המבקשת לדחיית הבקשה. עוד ציינה ב"כ המבקשת שהדיון בתיק העיקרי קבוע לשמיעת פרשת ההגנה ליום 18.7.11. הדיון התקיים אף היום בבית המשפט בפני
כב' השופטת בן שלמה ונשמעו ראיות אלא שהמשך הדיון נדחה לבקשת המשיב עצמו הוא הנאשם אשר הודיע לעדיו שלא התייצבו לשמיעת פרשת ההגנה ואף רצה להחליף עו"ד שייצגו ומכל מקום הדיון בעניינו של הנאשם מקודם ועומד בפני
סיום.

ב"כ המשיב ביקשה להדגיש שאכן היום נשמעו ראיות בפני
כב' השופטת בן שלמה בעניינו של הנאשם הוא המשיב, הדיון אכן נדחה ליום 18.7.11 אלא שהדיון נדחה גם בשל העובדה שעדי ההגנה לא הוזמנו אולם גם בשל העובדה שבין העדים מצוי שוטר שלא הגיע לדיון והוא עד הגנה ומכל מקום הדיון היה נדחה ממילא לשמיעת עדותו של אותו שוטר. עוד הדגישה כי אף שהמעסיק לא הגיע לפגישה בשרות המבחן, הרי שנעשה ניסיונות חוזרים ונשנים מצידה של ב"כ המשיב לקבוע מועד אחר שבו המעסיק יגיע לפגישה עם שרות המבחן אלא שחלף שבוע ימים ולא נמצא מועד כלשהו לזימון המעסיק לפגישה האמורה.
ב"כ המשיב ציינה שבתו של המשיב עומדת להתארס בעוד כשבועיים וחשוב לו להיות באירוע זה וכך גם קיים מפקח נוסף שהוא בנו של המעסיק שיכול לפקח על המשיב. בנסיבות אלו עתרה ב"כ המשיב שיוגש תסקיר מעצר משלים לתסקיר המעצר מיום 1.6.11 ואשר יבחן שוב אפשרות יציאתו של המשיב לעבודה בפיקוח המעסיק ובנו.

עיינתי בבקשה ובאמור בה ושמעתי טיעוני הצדדים בפני
.

עלי לציין שלא מצאתי כל מקום לשינוי בהחלטה למעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים התלויים ועומדים נגדו בתיק הפלילי במסגרתו הוגשה בקשת המעצר עד תום ההליכים. מדובר במשיב שכפי שנמצא קיימות ראיות לכאורה למעורבותו במספר רב של עבירות שעניינן התפרצות לבית מגורים, גניבה, גניבת רכב, נהיגה ללא רישיון, נהיגה ללא ביטוח חובה, מעשה פזיזות ורשלנות והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.
משיב זה הינו בעל עבר פלילי כבד בעברו 12 הרשעות קודמות בעבירות רבות ומגוונות הכוללות עבירות רכוש, אלימות, בריחה ממעצר, הפרת הוראה חוקית, היזק לרכוש, תקיפת בן זוג וכיוב' עבירות שבגינן כבר ריצה המשיב עונשי מאסר בפועל לתקופות ממושכות. כנגד המשיב תלוי ועומד עונש מאסר על תנאי של 6 חודשים שהוטל עליו בת.פ. 3115/07 בימ"
ש שלום תל אביב. העבירות נשוא כתב האישום שבתיק הפלילי במסגרתו הוגשה בקשת המעצר עד תום ההליכים שבענייננו נעברו ביום 9.12.10 שעה שהמשיב נדון ביום 15.9.10 במסגרת התיק הפלילי שבו הוטלו עליו 6 חודשי מאסר על תנאי בבית משפט השלום בתל אביב, דבר המצביע לכאורה על מסוכנותו של המשיב ועל כך שאין לו כל מורא.
לעניין בקשת המשיב לעיון חוזר בה מבקש הוא להשתחרר לחלופת מעצר בביתו בפיקוח אשתו ולאפשר לו לחזור לעבודה בפיקוח מעסיק – הוגש תסקיר מעצר ע"י שרות המבחן, תסקיר נושא תאריך 1.6.11. התסקיר הינו מקיף וממצה. שרות המבחן ציין כי אין הוא יכול לשלול סיכון להתנהגות עבריינית חוזרת של משיב זה. כך גם ציין שרות המבחן כי חלופת המעצר המוצעת בביתו של המשיב בפיקוח אשתו אינה חלופת מעצר ראויה לאיון מסוכנותו של המשיב שכן אשתו של המשיב אינה מהווה כלל גורם סמכותי ומציב גבולות עבור משיב זה. אחיו של המשיב מוחמד מתקיים בעצמו מהבטחת הכנסה, מתמודד עם מצב בריאותי מורכב, מסר שאיננו יכול להוות דמות סמכותית עבור המשיב ולא יכול לשמש כמפקח עבורו. המעסיק שהוצע כלל לא הגיע לפגישה עם שרות המבחן ומכל מקום שעה שאין חלופת מעצר ראויה כלשהי לאיון מסוכנותו של המשיב אין מקום כלל לשקול יציאתו לעבודה ולכן אין מקום להגשת תסקיר מעצר משלים אשר יבחן אפשרות יציאת המשיב לעבודה אצל מעסיק כלשהו.

לסיכום, איני מוצאת כל מקום להורות על שינוי כלשהו בהחלטת בית המשפט למעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים התלויים ועומדים כנגד המשיב בתיק זה. אוסיף ואומר כי עניינו של המשיב בתיק העיקרי מקודם. כבר החלה שמעית ראיות בתיק זה והסתיימה פרשת התביעה המתנהלת בפני
כב' השופטת, סגן הנשיא, בן שלמה והדיון היום היה צריך להימשך וצריכה היתה להישמע פרשת ההגנה אלא ששמעתי מפי הצדדים שהדיון נדחה לשמיעת פרשת ההגנה ליום 18.7.11 והמועד נקבע לשמיעת פרשת ההגנה ולסיכומים. הדחיה היתה לאור בקשת המשיב עצמו אשר היה עליו לזמן את עדיו לישיבת היום והוא הודיע להם שלא להופיע ואף חפץ שעו"ד אחר ייצג אותו ומכל מקום המועד שנקבע לסיום ההוכחות בתיק זה הינו קרוב למדי – 18.7.11 כך שעניינו של המשיב מקודם.

לאור האמור לעיל – הבקשה לעיון חוזר נדחית.
<#3#>

ניתנה והודעה היום ז' סיון תשע"א, 09/06/2011 במעמד הנוכחים.


אביבה טלמור
, שופטת בכירה

הוקלד על ידי: נאוה לוי







מת בית משפט שלום 21722-12/10 מדינת ישראל נ' חוסין אבו עריבאן (פורסם ב-ֽ 09/06/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים