Google

טטיאנה ביידרמן - מואסי - תעשיות בטון מוכן בע"מ

פסקי דין על טטיאנה ביידרמן | פסקי דין על מואסי - תעשיות בטון מוכן בע"מ

3992-02/11 תט     15/06/2011




תט 3992-02/11 טטיאנה ביידרמן נ' מואסי - תעשיות בטון מוכן בע"מ








בית משפט השלום בחדרה

הוצל"פ
12-01353-09-8

ת"ט 3992-02-11 מואסי - תעשיות בטון מוכן בע"מ
נ' ביידרמן





מספר בקשה:3

בפני

כב' הרשמת
קרן מרגולין-פלדמן


מבקשים

טטיאנה ביידרמן


נגד


משיבים

מואסי - תעשיות בטון מוכן בע"מ




פסק דין


בפני
י בקשת הנתבעת למחוק את ההתנגדות שהגישה בתיק ההוצאה לפועל שבכותרת ללא צו להוצאות.

המבקשת הגישה בקשתה דנן ביום 12/6/11, זאת שעה שהדיון נקבע ליום 14/6/11, וללא עמדת הצד שכנגד לבקשה.

משהוגשה הבקשה כך, ניתנה ביום 13/6/11 החלטה הקובעת כי הדיון הקבוע יבוטל, והצדדים נדרשו להתייחס לבקשה בהתאם להוראות פרק כ' לתקנות סדר הדין האזרחי.

יצוין כי הבקשה איננה מנומקת ואינה מלווה בתצהיר אשר יבהיר נימוקיה.

המשיבה הגיבה לבקשה, וטענה כי יש לדחותה מהטעם שמועד הגשתה והעובדה שזו הוגשה ללא נימוק מלמדת כי ההתנגדות כולה התנגדות סרק היא שלא נועדה אלא למשוך זמן ולדחות גביית החוב נשוא תיק ההוצאה לפועל, ומטעם זה לבדו יש לחייב המבקשת בהוצאות. עוד טענה המשיבה כי נודע לה אודות הגשת הבקשה באקראי, כי העתק מן הבקשה לא הועבר לעיונה, תגובתה לא התבקשה ולולא עיינה באתר בתיהמ"ש ערב הדיון לא היתה יודעת אודות דחייתו של הדיון ואודות כוונת המבקשת לחזור בה מבקשתה. על כן, טוענת המשיבה, יש לחייב את המבקשת בהוצאות בגין הגשת התגובה, ובגין הזמן שבוזבז לריק על הכנת התיק לדיון.

המבקשת השיבה לתגובה, ובתשובתה היא מבקשת להפנות תשומת הלב לעובדה שהעתק מן הבקשה הועבר על ידה לב"כ המשיבה ביום 12/6/11 בשעות הצהריים, כעולה מאישור משלוח באמצעות הפקס' שצירפה לבקשה.

עוד טענה המבקשת כי אין מדובר בהתנגדות סרק, וכי התנגדותה נמשכה על ידה נוכח העובדה שהתנגדות שהגיש החייב הנוסף בתיק ההוצאה לפועל נדחתה.
המבקשת טוענת כי לא הוסיפה את עמדת הצד שכנגד נוכח העובדה שב"כ לא לא הצליח להשיג את חברו באמצעות הטלפון ולשוחח עימו בעניין, ולאור לחץ הזמנים.

עיינתי בבקשה, בתגובה ובשובה ואני רואה לנכון להורות כדלקמן:
ההתנגדות נמחקת, כבקשת המבקשת-הנתבעת.
ההליכים כנגד המבקשת, בתיק ההוצאה לפועל שבכותרת יחודשו.
המבקשת תישא בהוצאות הבקשה בסך של 1,000 ₪, אשר יתווספו לחוב בתיק ההוצאה לפועל מהטעמים הבאים –
1.
המבקשת לא הבהירה בתשובתה באיזה מועד נדחתה התנגדותו של החייב הנוסף בתיק ההוצאה לפועל, ולא צירפה העתק מההחלטה המורה על דחיית התנגדותו כאמור. בהתאמה, לא הוכיחה המבקשת כי אין מדובר בהתנגדות סרק, וממילא אף לא הוכיחה את סד הזמנים לו היא טוענת, ולא מצאתי כל הצדקה מדוע הוגשה הבקשה רק בסמוך למועד הדיון;
2.
טענת המבקשת כי העבירה העתק מבקשתה לב"כ המשיבה נותרה ללא אסמכתא ראויה, שכן בהתאם להוראות תקנות סדר הדין האזרחי, המצאה באמצעות הפקס' תיערך בליווי תרשומת מתאימה(ר' תקנה 497א). באין הוכחה לביצועה של המצאה כדין של הבקשה לצד שכנגד, מקובלת עליי טענת המשיבה כי לא קיבלה כל העתק מן הבקשה וכי נודע לה אודות דחיית הדיון על דרך המקרה;
3.
בקשת המבקשת אינה מכילה כל נימוק, ותשובתה המכילה נימוקים עובדתיים לרוב אינה מגובה בתצהיר ערוך כדין. במצב דברים זה אין מקום לשמוע טיעוניה העובדתיים המצדיקים לשיטתה הגשת הבקשה במועד ובדרך בה הוגשה, ואין לי אלא לקבל עמדת המשיבה כי הגשת בקשה למחיקת ההתנגדות בשלב בו הוגשה, ובחלוף זמן כה רב ממועד הגשת ההתנגדות ועיכוב ההליכים בתיק ההוצאה לפועל, יש בהם כדי ללמד כי עניין לנו בהתנגדות סרק שלא נועדה אלא לדחות גביית החוב, ולגרום אגב כך נזק לזוכה, תוך פגיעה בזכות הקניין של האחרונה.

המזכירות תעביר העתק מפסה"ד לצדדים וללשכת ההוצאה לפועל בחדרה.

ניתן היום,
י"ג סיון תשע"א, 15 יוני 2011, בהעדר הצדדים.














תט בית משפט שלום 3992-02/11 טטיאנה ביידרמן נ' מואסי - תעשיות בטון מוכן בע"מ (פורסם ב-ֽ 15/06/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים